تفاوت بازاریابی تلفنی با بازاریابی فروش

مهم‌ترین تفاوت بازاریابی تلفنی با فروش تلفنی چیست؟

مهم‌ترین تفاوت بازاریابی تلفنی با فروش تلفنی چیست؟ آیا می‌دانید که شما به‌ کدام یک از این دو احتیاج دارید؟

در واقع بسیاری از مردم تفاوت بازاریابی تلفنی با فروش تلفنی را نمی‌دانند. این بدان معنی است که آن‌ها نمی‌توانند ارزش‌های متمایز و مهمی را که می‌توان از هر دو سرویس جداگانه به‌ دست آورد را درک کنند. هنوز هم بازاریابی تلفنی با فروش تلفنی دو کلمه‌ای هستند که به‌ جای هم استفاده می‌شوند و به‌ همین ترتیب می‌توانند کارهایی را که به‌ جای همدیگر را انجام می‌دهند هم به‌ عنوان لیست وظایف خود داشته باشند. اما به‌ شما توصیه می‌کنیم اگر می‌خواهید از کمپین تلفنی خود بیشترین بهره‌وری ممکن را ببرید، به‌ شناخت تفاوت بین این دو و چگونگی استفاده از آنها برای بالابردن شرایط تجارتی خود استفاده کنید. در این نوشته قصد داریم تا مهم‌ترین تفاوت بین بازاریابی تلفنی با فروش تلفنی را برای شما مطرح کنیم و بعد از مطالعه این نوشته و شناخت تفاوت بازاریابی تلفنی با فروش تلفنی می‌توانید متناسب با کسب‌وکار و نیاز خودتان گزینه مورد نیاز خود را انتخاب کنید.

مهم‌ترین تفاوت بازاریابی تلفنی با فروش تلفنی چیست؟

یکی از بزرگترین اشتباهات تاریخی در میان کسب و کارها استفاده از این دو کلمه یعنی بازاریابی تلفنی با فروش تلفنی به‌ جای یکدیگر است. کلمه‌ی سنتی فروش تلفنی یک اصطلاح بسیار قدیمی است که به‌ عنوان فعالیت جداگانه‌ای از دیرباز به‌ آن پرداخته شده است. اما بازاریابی تلفنی روشی است که در مقایسه با روش اول بسیار جدیدتر بوده و اغلب به‌ عنوان یک اصطلاح کلیدی در امور کسب و کار استفاده می‌شود که حتی فروش تلفنی هم می‌تواند یکی از زیر مجموعه‌ها و عناصر آن به‌ حساب بیاید. امروزه بسیاری از متخصصان صنعت کسب و کار از واژه‌ی بازاریابی تلفنی استفاده می‌کنند تا همه فعالیت‌هایی را که از طریق تلفن انجام می‌دهند، در جهت استفاده از ارتباط با مشتری به‌ کار گیرند. این شامل ایجاد یک گروه از مشتریان برای یک محصول یا خدمات خاص یا ایجاد فرصت‌های جدید به‌ منظور هدایت مشتریان، ارائه‌ی اطلاعات، انجام تحقیقات بازار، فروش محصولات و خدمات مشتریان جدید و مشتریان قبلی می‌باشد.

بنابراین باید بدانید که اصطلاح بازاریابی تلفنی یک اصطلاح کلیدی می‌باشد که شامل فروش تلفنی و دیگر انواع تبلیغات بازاریابی‌ها در فرهنگ جامعه‌ی خود می‌شود. به‌ یاد داشته باشید که شما هم مانند دیگران این اشتباه فاحش را انجام ندهید و از بازاریابی تلفنی با فروش تلفنی یا برعکس استفاده نکنید.

همیشه در هنگام استفاده از سرویس خاص برای کسب و کار خود باید موارد مهم زیر را در نظر داشته باشید:

بازاریابی تلفنی جذب خدماتی است که باعث ایجاد علاقه، ایجاد فرصت، فراهم آوردن اطلاعات، بازخورد مشتریان، امکان ملاقات و ایجاد ارتباط های تلفنی می‌باشد. اما فروش تلفنی شامل خدماتی می‌باشد که محصولات یا خدمات خود را به‌ صورت مستقیم و از طریق تلفن مشتریان‌تان می‌فروشید.

بازاریابی تلفنی چشم‌اندازی را ایجاد می‌کند که توسط آن افرادی را پیدا می‌کنید تا در مورد آنچه شما به‌ آن‌ها به عنوان محصول یا خدمات پیشنهاد می‌دهید، اطلاعات زیادی به‌ دست آورده و فرصت مناسبی برای شناخت مشتریان و کسب و کار شما به‌ دست بیاورد. در مقابل فروش تلفنی می‌تواند این فرصت را برای کسب و کار خود و شرکت شما به‌ صورت کوچک‌تری انجام دهد.

بعد از اینکه با تفاوت اصلی بین دو فعالیت بازاریابی تلفنی با فروش تلفنی آگاه شدید دیگر این شما هستید که می‌توانید انتخاب کنید کدام سرویس می‌‌تواند نیازهای شما را به‌ بهترین شکل ممکن برآورده کند. انتخاب شما به‌ طور کامل بستگی به‌ نتایجی دارد که شما می‌خواهید از کسب و کار خود به‌ دست بیاورید.

بازاریابی تلفنی

کاربرد بازاریابی تلفنی چیست؟

. بازاریابی تلفنی پروژه زمان‌بر و هزینه‌بری است که باعث پیدا کردن مشتریان جدید و ایجاد علاقه به‌ برند شما و همین‌طور بهبود فروش محصولات و خدمات شما با اطلاعات مستقیم به‌ مشتری‌ها اتفاق می‌افتد.

.  بازاریابی تلفنی باعث شناسایی منابع بالقوه و بسیار خوب برای تیم‌های فروش تلفنی شما می‌شود.

. به‌جای خرید اطلاعات، شما هم اکنون یک منبع قابل اطمینان دارید که از طریق تیم فروش تلفنی به‌آن دسترسی خواهید داشت.

.  با بازاریابی تلفنی شما می‌توانید کمپین‌های تبلیغاتی بسیار خوب برای فروش محصولات از طریق فروش تلفنی به‌ دست بیاورید.

.  بازاریابی تلفنی خوب و مناسب می‌تواند نیاز شما را برای دوره‌های طولانی از تماس‌های تلفنی و فروش‌های تلفنی بلندمدت و خسته کننده نجات دهد.

.  بازاریابی تلفنی هزینه‌های آموزش را کاهش می‌دهد و باعث یادگیری یک مهارت جدید در میان فروشندگان تلفنی شما می‌شود.

.  بازاریابی تلفنی به‌ صورت حرفه‌ای، نام تجاری محصول یا خدمات شما را به‌ مشتریان بالقوه ارائه می‌دهد.

. بازاریابی تلفنی سبب می‌شود تا میزان مشتریان موجود و روند خرید یک طرح کسب و کار جدید برای شما را اندازه‌گیری می‌کند.

تیم‌های بازاریابی تلفنی می‌توانند اطلاعات شما را پردازش کرده و اطلاعات کوتاه و ساده‌ای را جهت آنالیز تهیه و ارسال کنند.

.  بازاریابی تلفنی می‌تواند مشتریان آماده به‌ خرید را تشخیص داده و سرمایه گذاری‌های کوتاه مدت شما روی آن‌ها را به‌ بهره برساند.

. باعث افزایش مهارت ارتباط‌های تلفنی و ایجاد ارتباط‌های بیشتر شما می‌شود.

. بازاریابی تلفنی باعث ایجاد رضایت بیشتر در مشتری شده و پا را فراتر از نیازهای مشتریان می‌گذارد.

 فروش تلفنی چه خدماتی را می‌تواند برای شما به ارمغان داشته باشد؟

اگر در حال حاضر شما اطلاعات مشتری خود را داشته باشید پس شما نیاز به‌ کسی دارید که به‌ طور مداوم و متقاعد کننده آن‌ها را متقاعد به‌ خرید محصولات شما کند.

. تیم‌های فروش تلفنی حرفه‌ای آموزش داده می‌شوند تا بتوانند با کاهش هزینه‌های احتمالی میزان متقاعد کردن مشتریان را بالا برده و رضایت‌مندی آن‌ها را جلب کنند.

.  فروش تلفنی باعث می‌شود شما کمپین‌های تبلیغاتی تدارکاتی را با اطلاعات دقیق‌تری به‌ مشتریان ارائه کرده و به‌ صورت سازمان یافته به‌ سوالات آن‌ها پاسخ دهید.

. یک فروش تلفنی تاثیرگذار نیاز به‌ تخصص دارد. که باعث صرفه جویی پول و زمان تیم فروش شما شده و همین‌طور نیازهای فعلی‌تان را برآورده می‌کند.

. اندازه‌ی کمپین فروش تلفنی بسته به هزینه‌ای دارد که شما به‌ این کار اختصاص خواهید داد.

. تماس‌های تلفنی نیاز به‌ روحیه‌ی خاصی دارند و اگر کارمند شما تجربه‌ی مناسبی از صحبت کردن با شخص پشت تلفن را نداشته باشد چه بسا که باعث می‌شود آن‌ها از خرید محصولات شما دلسرد گردند.

. شما می‌توانید هزینه‌های سفرهای تبلیغاتی را با داشتن یک تیم فروش تلفنی حذف کنید.

. اگر از آن گونه افراد هستید که دوست دارید همواره با مشتریان خود در ارتباط باشید اما علاقه‌مندی زیادی به‌ ارتباط مستقیم با آن‌ها ندارید، پس به‌ شما پیشنهاد می‌کنیم فروش تلفنی را کنار گذاشته و به‌ بازاریابی تلفنی بپردازید.

 

به‌ یاد داشته باشید که هر دو نوع سرویس‌های بازاریابی تلفنی با فروش تلفنی می‌تواند توسط همان شرکت اجرا شود و در واقع این دو گروه می‌توانند در قالب یک تیم مشترک به‌ صورت استراتژیک با هم کار کنند. یک تیم موفق می‌تواند مجموعه‌ای از منافع بالقوه را تولید کند و از هر دو گروه بازاریابی تلفنی با فروش تلفنی برای دستیابی به‌ این هدف استفاده کند. اگر هر دو تیم بازاریابی تلفنی با فروش تلفنی با هم کار کنند نتایج قابل توجهی در جهت پیشرفت اهداف شرکت به‌ دست خواهد آمد.

با این حال همه شرکت‌ها می‌توانند طیف گسترده‌ای از انواع تماس‌های تلفنی، بازاریابی تلفنی با فروش تلفنی، تلفن‌های ورودی و تلفن‌های خروجی ارائه دهند. به‌ شما توصیه می‌کنیم با توجه به‌ شرایط شرکت‌تان و نیازمندی‌های خود بازاریابی تلفنی یا فروش تلفنی را انتخاب کنید که با کار و روحیات شما همسو باشد. اما به یاد داشته باشید که همیشه روش‌های ترکیبی می‌تواند تمامی گروه های مشتریان را پوشش دهند.