ایده فروش

ایده فروش و چگونگی بالا بردن میزان مشتریان و ماندگاری در بازار رقابت

حتی اگر شما یک صاحب کار موفق باشید که بیشتر در استراتژی‌های تبلیغاتی خود سرمایه‌گذاری می‌کنید باز هم بدون داشتن یک طرح خوب فکری و یک ایده فروش عقب‌گرد خواهید داشت. در این نوشته ۱۱ ایده فروش را برای شما مطرح می‌کنیم که با استفاده از آن می‌توانید اهداف کاری کسب‌وکارتان را بهبود ببخشید.

۱. اهداف تبلیغاتی خود را به‌ گروه‌های خاصی از مشتریان اختصاص دهید.

نخستین سوالی که هنگام اجرای تبلیغات از شما پرسیده می‌شود این است که هدف شما از این تبلیغات چیست؟ به‌ عنوان مثال شاید شما بخواهید تبلیغاتی را برای افرادی که از وب‌ سایت شما خریداری می‌کنند اختصاص دهید. به‌ همین منظور شما می‌توانید از تبلیغات خاص محلی، تبلیغات فیسبوک و اینستاگرام استفاده کنید. شما باید بتوانید اطلاعات کافی از گروه مشتریان خود داشته باشید و سپس براساس این اطلاعات است که شما خواهید توانست یک تبلیغات مناسب برای آن‌ها دست و پا کنید. با گذشت زمان شما یاد خواهید گرفت که چگونه یک تبلیغات مناسب را برای افراد خاص طراحی کنید. تبلیغات شما باید متناسب با مشتریان هدف شما باشد و این در صورتی است که هر گروه از مشتریان شما، نیازمند تبلیغات مختص به خود است.

۲. جایزه‌ها یا کوپن‌های تبلیغاتی برای تبلیغات کوچک در نظر بگیرید.

ارائه جایزه یا کدهای تخفیف، یک ایده فروش مناسب و یکی از بهترین راهکارهای است که هر نام تجاری بزرگ می‌تواند برای افزایش فروش خود از آن استفاده کند. هنگامی که خریدار چیزی را به‌ عنوان هدیه از فروشگاه شما می‌گیرد یا اعتبار رایگانی به‌ او اختصاص می‌دهید، شما می‌توانید برای خریدهای بعدی و داشتن یک مشتری ثابت، گام‌های مستحکمی را بردارید.

۳. به‌ جای کاهش قیمت‌ها می‌توانید پیشنهادات جالب و آفرهای خوبی به‌ مشتریان‌تان ارائه دهید.

شما می‌توانید در کسب‌وکارتان با ارائه انواع پیشنهادها و آفرها، به جای کم کردن قیمت فروش، مشتریان بیشتری را جذب کسب‌وکار خود بکنید.

۴. شرکت خود را و داستان کاری خود را اختصاصی کنید.

بسیاری از مصرف کننده‌ها هستند که تمایل چندانی به خرید از کسب‌وکارهای بزرگ ندارند و ترجیح می‌دهند خریدهای خود را از کسب و کارهای کوچک و شرکت‌های خصوصی انجام دهند. زیرا که به‌ نظر آن‌ها رفتار این گونه شرکت‌ها با مشتریان دوستانه‌تر است، این می‌تواند ایده فروش خوبی به‌ شما بدهد. در این گونه موارد بسیار مهم است که شما بتوانید داستان خود و شرکت خود را به‌ صورت خاص و مخصوص به‌ مشتریان خود ارائه کنید و بشناسانید. یک ایده فروش و تکنیک بازاریابی ساده و هم‌چنین یک راه عالی برای ماندگاری در بازار و جذب مخاطبان شما بدون نیاز به‌ افزایش فروش و تخفیف‌های زیاد است. علاوه بر این داشتن وجه اختصاصی شرکت شما می‌تواند شخصیت کسب و کار شما را هم اعتبار بیشتری ببخشد.

۵. پیگیری شرایط فروش

فروش‌های شما نیاز به‌ کانال‌های چندگانه و پیگیری‌های پیاپی دارند. شما باید بتوانید با بازخوردهایی که از ایده فروش می‌گیرید در فرآیند سوددهی خود تغییرات زیادی اعمال کنید و به‌ این ترتیب می‌توانید فروش خود را افزایش داده و مشتری‌های خود را تثبیت کنید. شما می‌توانید از انواع پیگیری‌های مختلف از جمله فرستادن ایمیل، یادآوری‌ها، اعلان‌های تلفن‌های همراه، پیامک‌ها یا هشدارها برای کمک و پیگیری امر فروش خود استفاده کنید؛ این می‌تواند یک ایده فروش مناسب باشد.

۶. اطمینان حاصل کنید که یک کانال مناسب در محل کسب و کار خود دارید

شما همیشه باید بتوانید یک کانال مناسب داشته باشید تا از طریق آن بتوانید مخاطبان خود را در مورد ارتقا کسب و کار خود و مواردی که نیاز دارید را اطلاع رسانی کنید.  این ایده فروش می‌تواند شامل کانال‌های بازاریابان حرفه‌ای یا تیم‌های تخصصی باشد.

۷. مخاطب و مشتریان خود را با واقعیت‌ها روبرو کنید

امروزه امکانات کوچک با هزینه کم می‌توانند سبب افزایش فروش کسب‌وکارها شود. بدین ترتیب که کسب‌وکارها می‌توانند محصولات کاربردی و ارزان‌تری را به بازار عرضه کنند که در نهایت سبب افزایش مشتریان خواهد شد. با شناخت درست مشتری‌ها و نیازمندی‌های آنان سعی کنید محصولات واقعی و کاربردی ارائه دهید.

۸. استخدام کارشناس برای بهبود بازاریابی دیجیتالی

امروزه ضرورت توجه بر بازاریابی دیجیتالی بیش‌تر از گذشته است که سبب ارتقای برند و افزایش فروش می‌شود. برای استفاده از بازاریابی دیجیتالی می‌توانید از همکاران حرفه‌ای که در زمینه‌ی بهبود بازاریابی دیجیتالی فعالیت می‌کنند کمک بگیرید. همکارانی که در زمینه‌ی ارائه‌ی خدمات دیجیتالی، طراحی وب سایت، بازاریابی با موتورهای جستجوگر و بهینه‌سازی نمایش تبلیغات و کارهایی از این قبیل تخصص دارند می‌توانند موارد مناسبی باشند. علاوه بر آن نظارت بر فعالیت‌های اجتماعی رسانه‌ای و برنامه‌های تبلیغاتی اجتماعی می‌تواند برای شما مفید باشد.

۹. تبلیغات خود را شخصی سازی کنید

امروزه غول‌های تجارت الکترونیک بزرگی از شخصی سازی برای ارتقا در مقابل رقبای خود استفاده می‌کنند. این بدان معنی است آن‌ها با ارسال جوایز شخصی و تبلیغات فردی همسو با ایجاد تخفیفات پیشنهادی یا افزایش خدمات رایگان به‌ مشتریان و راه‌اندازی کمپین‌های وفاداری یا کمپین‌های کمک رسانی می‌توانند به‌ گونه‌ای مثبت در جهت ارتقاء سطح فروش خود تبلیغات کنند و بدین ترتیب برند خود را خاص و شخصی‌سازی کنند.

۱۰. ایجاد یک برنامه‌ی وفاداری برای مشتریان

فکر کنید و برای مشتریان خود برنامه‌های وفاداری جذاب تهیه کنید، به‌ طوری که مشتریان علاقه‌مندشرکت در آن‌ها باشند و مجدداً تشویق به‌ استفاده از محصولات شما گردند. این ایده فروش فوق‌العاده نیاز به خلاقیت شما دارد.

۱۱. ارائه آزمایش‌های رایگان

اگر شما سعی کنید خدمات یا آزمایش‌های جالبی را به‌ صورت رایگان ارائه دهید زمان زیادی طول نخواهد کشید که مشتریان زیادی به‌ کسب و کار شما جذب شوند. می‌توانید از تست‌های سلامت، تست هوش یا آزمایش‌های شخصیتی استفاده کنید. تحریک توانایی‌های فردی مشتریان می‌تواند ایده فروش مناسبی برای کسب و کار شما باشد.