دلایل موفقیت افراد موفق

مهم‌ترین دلایل موفقیت افراد موفق حاصل از نتایج یک تحقیق ۵ ساله

آیا تا به‌ حال به‌ این موضوع  فکر کرده‌اید که چگونه افراد موفق و ثروتمند به موقعیتی که امروز دارند دست یافته‌اند؟ ساختن یک ثروت و کسب موفقیت حاصل سال‌ها تلاش هوشمندانه و تصمیمات بزرگ است که در حیطه‌ی مالی گرفته می شود. در یک تحقیق که برمبنای مصاحبه‌ با افراد موفق، این نتیجه حاصل شده است که یکی از عوامل حیاتی ثروتمند شدن و کسب موفقیت حفظ عادت‌های درست و مناسب در زندگی است. مطلب حاضر، حاصل پنج سال تلاش و تحقیق درباره‌ی زندگی دلایل موفقیت افراد موفق است.

این تحقیق حاصل مصاحبه با ۱۲۸ نفر از افرادی است که دارای سطح بالایی از درآمدهای ممکن در جامعه خود هستند. در “کتاب تغییرعادت‌ها و تغییر زندگی” توضیح داده می‌شود که افراد ثروتمند چگونه زندگی خود را با عادت‌های مناسب گره زده‌اند. در واقع دلایل موفقیت افراد موفق از عادت‌های خاص و مناسب سرچشمه می‌گیرد؛ عادت‌هایی که منجر می‌شود آنها همیشه موفق‌تر و ثروتمند‌تر شوند.

در ادامه مطلب چند عادت مهم که باعث موفق‌تر شدن افراد موفق و ثروتمند شدن افراد ثروتمند ‌می‌شود به‌ اختصار معرفی شده است. 

مهم‌ترین دلایل موفقیت افراد موفق

۱. سحر خیزی

حدود ۵۰ درصد از افراد میلیونر در مصاحبه‌های خود اعلام کرده‌اند که تقریبا ۳ ساعت قبل از شروع کارشان از رختخواب خود خارج می‌شوند. اغلب آن‌ها بسیاری از وقت آزاد خود را برای پروژه‌های شخصی، برنامه ریزی روزانه یا زمانی برای ورزش خود صرف می‌کنند. آن‌ها اعلام کردند که زود بیدار شدن و داشتن اوقات فراغت به‌ شما اعتماد به‌ نفس می‌دهد و باعث می‌شود واقعاً از پیشرفت زندگی خود لذت ببرید، همین‌طور آن‌ها اشاره کردند که ورزش کردن باعث می‌شود سلامتی و انرژی بیشتر برای ادامه‌ی کارها و زندگی داشته باشند.

بیشتر بخوانید: ۶ کاری که افراد موفق قبل از ساعت ۹ صبح انجام می‌دهند

۲. مطالعه زیاد

تقریباً درصد بسیار زیادی، نزدیک به ۸۸ درصد از پاسخ دهندگان به‌ مصاحبه از میان افراد موفق و ثروتمند می‌گویند که هر روز ۳۰ دقیقه یا بیشتر را به‌ آموزش یا بهبود اطلاعات فردی خود از طریق خواندن و مطالعه کردن می‌گذرانند. اغلب آن‌ها خواندن را یک تفریح به‌ حساب نمی‌آورند؛ بلکه آن‌ها کتاب‌های خودآموز و کتاب‌های تاریخی را برای یادگیری بیشتر ترجیح می‌دهند. ما به‌ شما توصیه می‌کنیم حتی اگر از خواندن یک رمان هم لذت می‌برید همین الان شروع به‌ خواندن کنید. تحقیقات علمی ثابت کرده است که حتی خواندن با نیت لذت بردن هم می‌تواند به‌ بالابردن آگاهی فردی شما کمک کند. افراد موفق معتقدند که درس‌های زیاد و مهمی در زندگی افراد وجود دارد که می‌توان از طریق خواندن بیوگرافی و زندگی‌نامه آنها به‌آن ها دسترسی پیدا کرد. یکی از موفق‌ترین این افراد اعتراف کرده است که خواندن، مهمترین عادتی بود که توانست او را به‌ یک میلیاردر تبدیل کند.

بیشتر بخوانید: قانون ۵ ساعت: ویژگی مشترک افراد موفق و میلیونرها

۳. تمرکز بیش از ۱۵ تا ۳۰ دقیقه بر افکار خود

بسیاری از این میلیونرهایی که با آن‌ها مصاحبه شد، اشاره کرده بودند که آن‌ها ساعت‌ها یا دقایقی از روز را به‌ تمرکز بر روی افکار و برنامه‌ریزی‌های خود صرف می‌کنند. این گونه تمرکزها اغلب بر روی حرفه، سلامتی و روابط شخصی آن‌ها بازتاب بسیار مناسبی داشته است. اختصاص مدت زمانی برای آرامش و تجزیه و تحلیل افکار، باعث کاهش استرس شما هم می‌شود. حتی دو دقیقه تمرکز بر روی روش تنفس شما در محل کار هم می‌تواند درصد کارآیی شما را بسیار بالا ببرد.

۴.  ورزش به صورت منظم

نتایج مطالعات دانشمندان نشان می‌دهد که ورزش کردن مرتب باعث می‌شود که روان، روح و هم‌چنین جسم شما پاک شده و انگیزه‌ی زندگی شما بالا برود و یکی از مهم‌ترین دلایل موفقیت افراد موفق شناخته می‌شود. ۷۵ درصد از کسانی که در این مصاحبه شرکت کرده بودند تقریباً ۳۰ دقیقه یا بیشتر از روز خود را به‌ ورزش‌های هوازی مانند دویدن، پیاده‌روی و چرخه سواری در روز اختصاص می‌دهند. اغلب رهبران موفق در کسب و کارهای بزرگ و کارآفرینان موفق به‌ صورت مداوم به‌ ورزش می‌پردازند. بعضی از آن‌ها تنیس‌بازان حرفه‌ای هستند که ساعت ۵ صبح برای بازی و ورزش از خواب بیدار می‌شوند یا اینکه بعضی از آن‌ها ساعت‌های مناسبی از روز را حتی در هنگام بازگشتن از کار به‌ دوچرخه سواری می‌پردازند.

دلایل موفقیت افراد موفق

۵. گذران وقت با افراد پر انرژی و الهام بخش

به اعتقاد یکی از افراد موفق، اشخاصی که شما با آن‌ها وقت می‌گذرانید و در ارتباط هستید درصد بالایی از احتمال موفقیت شما را رقم خواهند زد. اگر هنوز هم در شبکه‌ی دوستان خود افراد منفی‌گرا یا ناامید دارید فکر میلیونر شدن را از سر خود بیرون کنید. اگر بتوانید در گروه‌ها یا انجمن‌هایی شرکت کنید که افراد موفق و پر انرژی در آن‌ها وجود دارند، می‌توانید با بهبود روابط فردی خود به‌ بهبود روابط کاری هم دست پیدا کنید. همیشه سعی کنید روابط خود را با افرادی که منفی گرا یا کم کار هستند محدود کنید و در صورت عدم نیاز به‌ آن‌ها، این گونه افراد را از زندگی خود بیرون بریزید.

دلایل موفقیت افراد موفق

۶.  خواب کافی

آلبرت انیشتین کسی بود که همیشه ترجیح می‌داد ساعت ۱۰ شب در رختخواب خود باشد. اگر شما از آن دسته از افرادی هستید که خوب می‌خوابید خبر خوش برای شما این است که ۸۹ درصد از افراد میلیونر ۷ یا ۸ ساعت از شبانه روز را به‌ خواب کامل و راحت می‌پردازند. با توجه به‌ اثرات مثبت خواب بر عملکرد حافظه و تفکر خلاق باید بدانید که در صورت داشتن خواب کافی و مناسب شما ذهنی و بدنی آماده برای داشتن یک فعالیت مستقیم و مثبت را خواهید داشت.

۷- تمرکز بر اهداف

تمرکز بر اهداف و داشتن برنامه یکی از حیاتی‌ترین دلایل موفقیت افراد موفق شناخته می‌شود. تحقیقات نشان می‌دهد که ۸۰ درصد ثروتمندان، اهداف خود را پیروی می‌کنند و این افراد به صورت منظم به اهداف روزانه و بلند مدت خود می‌اندیشند. بیشتر میلیونرهای خود ساخته در تلاش هستند تا برای ثروتمند شدن خود برنامه‌ریزی کنند و سپس اقدام به انجام برنامه‌ها می‌کنند.

دلایل موفقیت افراد موفق

۸- درآمدهای جانبی و چندگانه

طبق نتایجی که از این تحقیق به دست آمده است، میلیونرهای خودساخته به یک منبع منحصربه فرد اکتفا نمی‌کنند، بلکه چندین جریان درآمد را توسعه می‌دهند.

چرا باید چندین منبع درآمد داشته باشیم؟

۶۵% افراد موفق حداقل سه جریان درآمد دارند که قبل از ساخت کسب‌وکار میلیون دلاری آن‌ها، ایجاد شده است. تنوع درآمد به شما کمک می‌کند تا در صورت رکود اقتصادی در یک صنعت، بتوانید از درآمدهای دیگر ورودی داشته باشید. هر چند باید یادتان باشد که دقت کنید این درآمدهای جانبی تمرکز شما را از هدف اصلی به هم نزند.

۹- مدیریت زمان و جلوگیری از هدر رفتن آن

یکی از مهم‌ترین دلایل موفقیت افراد موفق مدیریت زمان است. به یاد داشته باشید منبع مهم نزد افراد ثروتمند تنها پول نیست، بلکه زمان هم نزد این گونه افراد از اهمیت بالایی برخوردار است.

زمان تنها سرمایه‌ در زندگی بشر است که اگر از دست برود با هیچ قیمتی قابل برگشت نیست.

به جای تماشای برنامه‌های مختلف تلویزیونی می‌توانید از زمان خود به نحو احسن استفاده کنید. آنگاه که شما به “زمان” به عنوان بزرگ‌ترین ریسک زندگی خود نگاه می‌کنید، مجبور خواهید بود تا با حساسیت بسیار بیشتری به صرف اوقات خود بپردازید و آن را در کارهای مناسب سرمایه‌گذاری کنید.