ایده استارتاپ جدید

۸ ایده استارتاپ جدید که می‌توانید آن‌ها را راه‌اندازی کنید.

شاید برای همه ما پیش آمده باشد که در دوران دبیرستان خود گاهی فکر کنیم و خشمگین شویم که چرا قبل از ما تمام ایده استارتاپ جدید و خوب از بین رفته و یا شانس خود را امتحان کرده‌اند و هیچ ایده استارتاپ جدید وجود ندارد. اما همان‌طور که بزرگتر می‌شویم و تجربه‌های بیشتری به‌دست می‌آوریم باید بدانیم که انواع اایده استارتاپ جدید جدید و ارزشمند در واقع اصلاً هم کم نیستند. به ‌طور کل آن‌ها در حال تبدیل شدن به ‌استارتاپ‌های بزرگ‌تر و ایده‌های فراوان‌تر هم هستند. با حرکت سریع دنیای امروزی، دنیای کسب و کار هم پیشرفت می‌کند. شرکت‌های سودآور تولیدهای بزرگتری انجام می‌دهند و بدین ترتیب است که ایده‌های استارتاپی بیشتر، با ارزش‌تر و متفاوت‌تری ارائه داده می‌شود.

در ادامه این نوشته یک لیست از انواع ایده استارتاپ جدید وجود دارد. شاید شما بتوانید با بررسی آن یک ایده مناسب خود را شناسایی و عملی کنید.

۱. حمام هوشمند

هزینه‌ی سالانه بهداشت در آمریکا حدود سه و دو دهم تریلیون دلار است. افراد بسیاری از نیازهای بهداشتی خود را مانند ادرار، شستن دندان‌ها، بهداشت عمومی، بهداشت فردی، اصلاح صورت و کارهای دیگر را درون حمام انجام می‌دهند. شاید باور نکنید اما حمام یک جای مناسب برای تخلیه‌ی تمام احساس‌های بد هم می‌تواند باشد. شاید شما بتوانید یک دکتر مجازی در امر حمام شوید. شما می‌توانید با ارائه برنامه‌های هوشمند کمی تفکر، خلاقیت و جمع آوری اطلاعات بتوانید هزینه‌های گزاف و بالای مردم را در مسائل بهداشتی پایین بیاورید. برای داشتن یک حمام هوشمند باید از مهندس الکترونیک و طراح داخلی کمک گرفت. این ایده استارتاپ جدید که نتایج بسیار مثبتی را در آمریکا به ثبت رسانده است، می‌تواند در آینده نه چندان دور در ایران هم عملی شود.

۲. محاسبه و یا حسابرسی بدهی‌ها در شرکتها و یا اداره‌جات

عموماً برای شرکت‌های بزرگ دردسرهای زیادی در امور پرداخت حقوق و یا بدهی‌ها وجود دارد. ضعف‌های پرداختی می‌تواند باعث آسیب دیدن اعتبار شرکت شود. به‌ طور کلی، پروژه‌ی حسابرسی و تفکیک حقوق‌ها و همین‌طور رسیدگی به ‌بدهی‌های شرکت‌ها می‌تواند کاری وقت‌گیر و هزینه‌بر باشد. به ‌عنوان یک ایده استارتاپ جدید اگر شما بتوانید اطلاعات مناسبی از روش‌های محاسباتی به ‌دست بیاورید با طراحی یک سیستم و یک برنامه‌ی کامپیوتری می‌توانید از هزینه‌ها و زمان صرف شده‌ی شرکت‌ها در جهت این گونه حسابرسی‌ها کم کنید.

۳. انرژی‌های قابل تجدید از میکروب‌های مهندسی شده

میکروب‌ها موجودات بسیار کوچک و در عین حال بسیار قدرتمندی هستند. آن‌ها توانایی این را دارند که در صورت مهندسی شدن و هدایت شدن بتوانند چیزهای خارق العاده‌ای تولید کنند. شاید بشود از مهندسی باکتری‌ها، منابع جدیدی را به ‌بازار به‌عنوان سوخت و یا سایر منابع مورد نیاز معرفی کرد. بدیهی است که میکروب‌های زیادی وجود دارند که قدرت تبدیل شدن به ‌موجوداتی مفید برای انسان را داشته باشند، کافی است پژوهش‌های بیشتری در این زمینه انجام شود. اگر در زمینه‌ی شیمی، بیولوژی و یا میکروب‌شناسی اطلاعات و سواد کافی دارید، به ‌شما توصیه می‌کنیم به ‌این ایده استارتاپ جدید و جذاب بیشتر توجه کنید.

۴. آموزش شبکه‌های اجتماعی برای کودکان

به‌ عنوان یک استارتاپ جدید و همین‌طور یک سیستم امن و مفید، باید روش‌های بسیار خلاقی در این زمینه به‌ بازار ارائه شود. برای داشتن آموزش شبکه‌های اجتماعی به ‌کودکان شما باید به حد کافی آگاهی و تخصص داشته باشید تا بتوانید یک محیط امن و خصوصی برای بچه‌ها در جهت ارتباط برقرار کردن با یکدیگر در اختیار آن‌ها قرار دهید تا بزرگسالان آن‌ها بتوانند با خیال راحت از مضرات اینترنت دور بوده و بچه‌های خود را با فضاهای مجازی مدرن و جدید آشنا کنند. داشتن این ایده‌ی استارتاپ می‌تواند شما را در آینده تبدیل به ‌یکی از مهره‌های بزرگ دنیای مجازی کند. این ایده استارتاپ جدید تقریباً چیزی است که در تمامی جوامع از آن استقبال به‌ عمل می‌آید.

آموزش شبکه‌های اجتماعی به کودکان
Girl (6yrs) using laptop

۵. آتش نشانی مدرن

تغییرات بزرگ زیادی که در حال حاضر در کره زمین اتفاق می‌افتد که عواقب عجیب و بعدی به‌ دنبال خود دارد. شاید شما هم خبر داشته باشید که سال اخیر یکی از بدترین سال‌ها برای آتش سوزی‌های بزرگ در کل تاریخ دنیا بوده است. شاید جالب باشد که بدانید آتش‌سوزی و ابزارهایی که در مبارزه با آن استفاده می‌شود در صد ساله اخیر تغییر چندانی نکرده است. شاید بتوان تغییراتی در سیستم اطفاء حریق برای خانه‌ها انجام داد. اما در آتش سوزی‌های بزرگ جنگلی اغلب به ‌صورت پخش و پراکنده تغییرات کوچک ایجاد شده است، اما به طور کلی می‌شود گفت که هیچ پیشرفت چشم‌گیری صورت نگرفته است. با وجود تولید هواپیماهای بدون سرنشین مستقل، شاید ما بتوانیم با ایجاد سنسورهای بهتر و حساس‌تر آتش سوزی‌های بزرگ در مناطق صعب العبور را راحت‌تر کنترل کنیم.

۶. کتابخانه‌ی کم هزینه

وسایلی هستند که اغلب سالی دو بار بیشتر از آنها استفاده نمی‌کنیم. تجهیزاتی مانند تجهیزات کمپ، لوازم آهنگری، جعبه‌های الکتریکی و چیزهای شبیه به‌آن. شاید انواع لوازم متفاوت باشند ولی تقریباً تمامی ما چیزهایی در خانه نگهداری می‌کنیم که شاید در سال بیشتر از یکی دو بار به ‌دردمان نخورد. شاید باور نکنید اما کتاب‌ها هم جزو وسایلی هستند که فقط در طول عمرشان یک بار از آنها استفاده می‌کنیم. اما همیشه فضای بزرگی را برای نگهداری از آن‌ها صرف می‌کنیم. شاید بتوان این موجودی را تبدیل به ‌یک سرمایه در گردش کرد. شاید شما بتوانید با هزینه‌ای کم کتاب‌های خود را در اختیار دیگران قرار دهید تا آن‌ها هم بتوانند مطالعات خود را در هر زمینه افزایش دهند؛ یک کار فرهنگی بسیار خوب با درآمد عالی.

۷. طراحی بر اساس تقاضا

شما می‌توانید یک عکس از گوشه‌ی یک خانه که می‌تواند خانه‌ی خودتان هم باشد را انتخاب کنید و با استفاده از برنامه‌های جدید کامپیوتری جدید آن‌ها را دوباره طراحی کرده و برای دید عموم بگذارید. بدین ترتیب شما می‌توانید با تبلیغات بسیار کم هزینه، روش‌های طراحی جدید خود را برای دیگران ارائه دهید. همیشه کسانی هستند که می‌خواهند بخشی یا تمام خانه‌ی خود را با دکوراسیون جدید تغییر دهند. شما می‌توانید با داشتن نظرهای شخصی آن‌ها و کمی روانشناسی رنگ و شخصیت شناسی آن‌ها  طرح جدیدی را برای خانه و یا محل کارشان ارائه دهید.

۸. تبلیغات در فضای باز

همیشه که نباید از بین برندهای بزرگ و یا پیام‌هایی با هزینه‌های گزاف برای تبلیغات خود استفاده کرد. شما می‌توانید با دادن مشاوره‌های کوتاه برای کسانی که دوست دارند در کسب و کارهای کوچک خود پیشرفت کنند به ‌تبلیغات کسب و کار آن‌ها بپردازید. در این روش شما می‌توانید با خلاقیت خود روش‌های متفاوتی را برای تبلیغات هرکدام از آن‌ها استفاده کنید. شاید بتوان با درست کردن کارت‌های دستی، تماس‌های کوچک تلفن و یا حتی تجمعات کوچک از آدم‌های محلی، به کسب و کارهای کوچک رونق بیشتری بدهید.