بیزینس پروفایل اینستاگرام

مزایای استفاده از بیزینس پروفایل اینستاگرام برای کسب‌وکارها

شرکت اینستاگرام پروفایل بیزینسی خود را در سال ۲۰۱۶ معرفی کرد. از آن تاریخ به ‌بعد بود که بسیاری از شرکت‌های تجاری تصمیم گرفتند تا حساب‌های اینستاگرامی خود را از یک پروفایل شخصی به ‌بیزینس پروفایل اینستاگرام تغییر دهند و از این طریق بتوانند کسب و کار و شرکت خود را به مشتریان و کاربران خود معرفی کنند.

در این بخش ما سعی خواهیم کرد برای شما از مزایای بیزینس پروفایل اینستاگرام صحبت کنیم.

به ‌نظرمی‌رسد این تغییر بیزینس پروفایل اینستاگرام یک تغییر اجتناب‌ناپذیر باشد. مخصوصاً الان که در حال حاضر شرکت اینستاگرام متعلق به ‌شرکت فیس بوک گردیده است. دیگر الان اینستاگرام به ‌طریق‌های مختلف به ‌عنوان یک فرمت از فیسبوک تبعیت می‌کند و اغلب بر عناصر بصری تأکید دارد که این ویژگی می‌تواند به‌ شدت برای حساب‌های بیزینسی و تبلیغاتی و تجارتی مفید باشد. پیشتر از این مقاومت‌های زیادی در برابر این تغییرات وجود داشت. اغلب شرکت‌ها متوجه درصد پایین قسمت آبی صفحه خود در فیس‌بوک، در مقام مقایسه با فیسبوک شخصی شده بودند. آنها نگران بودند که این اتفاق برای صفحه اینستاگرام آنها هم بیفتد. با کمی تحقیق و بررسی متوجه شدند که میزان توجه به صفحات بیزینس پروفایل اینستاگرام بسیار بیشتر از جاهای دیگر می‌باشد.

البته این موضوع به ‌این معنا نیست که شما باید از صفحه فیسبوک خود در جهت تبلیغات کسب و کار و شرکت‌تان اجتناب کنید، چرا که امروزه تبلیغات بر روی صفحه فیس بوک می‌تواند پایه و اساسی برای تبلیغات و یا داشتن بیزینس پروفایل در اینستاگرام باشد.

در هنگام تغییر پروفایل خود به‌یک بیزینس پروفایل اینستاگرام شما ممکن است دو ویژگی زیر را از دست بدهید:

۱. توانایی تبدیل پست‌های خود به ‌پست‌های خصوصی

۲. توانایی برقراری ارتباط با چندین پروفایل در فیس بوک – در عوض شما می‌توانید از طریق بیزینس پروفایل اینستاگرام خود به صفحه فیسبوک خود و در نتیجه کسب و کار و شرکت خود در آنجا وصل شوید.

در حقیقت باید توجه داشت که ویژگی‌های اشاره شده در بالا امکان دارد، برای یک حساب شخصی بیش‌تر ارزش داشته باشد، عموماً برای صفحه‌های بیزینسی دو ویژگی بالا اهمیت چندانی نخواهد داشت.

دلایل راه اندازی یک صفحه‌ی بیزینس پروفایل اینستاگرام برای صاحبان کسب و کار و یا شرکت‌ها بسیار متفاوت از دلایلی است که افراد معمولی اقدام به‌ این کار می کنند. دلایل آن‌ها حتی می‌تواند از دلایل یک کارآفرین هم متفاوت باشد. شما به‌عنوان یک فرد معمولی از صفحه اینستاگرام خود که به‌ صورت شخصی فعالیت می‌کند، برای نشان دادن جنبه‌هایی از زندگی شخصی خود به دوستان و خانواده و اطرافیان‌تان استفاده می‌کنید. در حالی که  یک بیزینس پروفایل اینستاگرام برای صاحبان کسب و کار و شرکت‌ها عموماً برای ایجاد طیف وسیعی از مخاطبان و یا مشتریان ایجاد می‌شود. به ‌شما پیشنهاد می‌شود اگر به‌عنوان صاحب یک کسب و کار و شرکت فعالیت می‌کنید، حساب کاربری شخصی خود را از حساب بیزینس پروفایل اینستاگرام خود جدا کنید.

تبدیل پروفایل اینستاگرام به بیزینس

مزایای استفاده از بیزینس پروفایل اینستاگرام

۱.  دسترسی به‌ نقطه نظرات و بینش‌های اینستاگرام یا همان Instagram Insights

متاسفانه اینستاگرام امکانات کمی را برای تجزیه تحلیل و یا آمار عملکرد برای کاربرانش فراهم کرده است. پیشترها این یک مشکل بزرگ برای افرادی بود که بیزینس پروفایل اینستاگرام داشتند. بنابراین آپشن بالا برای افرادی ایجاد شد که در واقع از طریق پروفایل اینستاگرام خود اقدام به‌کارهای تجاری و شرکتی خود می‌کنند.

Instagram Insights تمام اطلاعات لازم و ضروری درباره‌ی حساب‌های کاربری و نحوه عملکرد پستهای‌تان را به شما می‌دهد. این اطلاعات به ‌شما کمک می‌کند تا بدانید کدام پست‌ها و مطالبی که گذاشته‌اید نتیجه مورد نظر را به ‌دست آورده است و کدام‌ها بی‌نتیجه بوده‌اند. در ضمن این ویژگی به‌ شما اطلاعات زیادی درباره فالوورهای شما خواهد داد تا به ‌شما کمک کند تصویر بهتری از افرادی که به شما و کارهای‌تان علاقه‌مند دارند را در ذهن خود بسازید.

هم‌چنین Instagram Insights به‌شما کمک می‌کند تا بتوانید تغییرات در تعداد فالوورها، تعداد پست‌ها، نظرات، نمایش مشخصات، تعداد کلیک بر روی وب سایت‌ها و همین‌طور تعداد کلیک بر روی ایمیل‌هایتان را بدانید.

علاوه بر همه این‌ها می‌تواند اطلاعات دقیقی از تعداد جمعیت فالوورهای شما و همین‌طور اطلاعاتی مانند جنسیت، سن، اطلاعات جغرافیایی از جمله شهرها و یا کشورها و همین‌طور زمانی که در آن بیشترین میزان فعالیت را دارند بدهد.

Instagram Insights همین‌طور به  ‌شما این امکان را می‌دهد که پست‌های قدیمی خود را هم به‌ اشتراک بگذارید و هم ببینید. احتمال اعمال این تغییرات بر روی پست‌های قدیمی تا دو سال امکان‌پذیر است.

البته امکاناتی هم وجود دارد که شما بتوانید نتیجه تجزیه و تحلیل دقیق‌تر در مورد عملکرد بیزینس پروفایل اینستاگرام خود را ببینید.

آنالیز اینستاگرام

۲. قابلیت افزودن دکمه‌ی تماس

این یکی از مزایای بسیار مفید برای بیزینس پروفایل های اینستاگرام شما است. هنگامی‌که کاربری روی دکمه‌ی تماس کلیک می‌کند، شما می‌توانید تنظیم کنید که از آن طریق بتواند به ‌شما ایمیل بزند یا با شما تماس تلفنی برقرار کند و یا اینکه نقشه‌ای برای نشان دادن موقعیت مکانی خود برای شما ارسال کند.

۳. شرکت و یا محل کسب و کار شما بر‌روی پروفایل‌تان نشان داده خواهد شد

زمانی که شما صفحه فیس‌بوک خود را ایجاد می‌کنید از شما سوال خواهد شد که در کدام رشته و یا بیزینس در حال فعالیت هستید. بنابراین وقتی بعد از ایجاد صفحه فیس بوک بیزینس پروفایل اینستاگرام خود را هم با پروفایل فیس بوک خود مرتبط کردید اطلاعات ایجاد شده بر روی صفحه فیس بوک‌تان بر اطلاعات بیزینس پروفایل اینستاگرام شما هم افزوده خواهد شد. همین‌طور شما می‌توانید به ‌صورت مستقیم این اطلاعات را بر روی  بیزینس پروفایل اینستاگرام خود بیافزایید.

 ۴. توانایی اضافه کردن لینک‌های‌تان به استوری‌ها در اینستاگرام

یکی از نقاط ضعیف از نظر بازاریابی در بیزینس پروفایل اینستاگرام این است که شما معمولاً نمی‌توانید از لینک‌های قابل کلیک استفاده کنید. اگر شما در حال استفاده از یک صفحه‌ی شخصی هستید تنها لینکی که می‌توان ایجاد کنید پروفایل‌تان خواهد بود. این در حالی است که استوری‌های اینستاگرام گزینه‌های بیش‌تری را برای ما فراهم می‌کند. یکی از گزینه‌های مفید برای حساب‌های اینستاگرام این است که شما توانایی اضافه کردن URL به استوری‌های خود در اینستاگرام را داشته باشید.

بنا به‌گزارش‌های رسیده، ۷۵ درصد از کاربران اینستاگرام بعد از جستجوی یک پست اقداماتی مانند بازدید از یک وب سایت را انجام می‌دهند. بنابراین ارزش آپشن بالا در این قسمت بیشتر درک می‌شود. اما این در حالی است که توانایی اضافه کردن لینک‌ها به استوری‌هایتان برای اینستاگرام برای همه‌ی بیزینس‌ها و شرکتها قابل دسترس نیست. برای برخورداری از این ویژگی شما باید بتوانید به میزان ۱۰ هزار فالوور و یا بیشتر را کسب کنید.

۵.  توانایی تبلیغات در صفحه اینستاگرام و اضافه کردن پست‌های تبلیغاتی

اگر شما بودجه‌ای برای تبلیغ پست‌های اینستاگرامی خود و همین‌طور تبلیغات در روی صفحه خود کنار گذاشته‌اید، باید بدانید که شما به‌ یک پروفایل بیزینسی نیاز دارید. این هم یکی از جاهایی است که بر اعتبار ارتباط فیسبوک و اینستاگرام شما می‌افزاید. شما می‌توانید تبلیغات خود را در فیس بوک انجام دهید و هر کجا که می‌خواهید آگهی خود را بگذارید، سپس از طریق آپشنی که فیسبوک در اختیارتان قرار می‌دهدمی‌توانید آن را روی صفحه اینستاگرام خود هم پخش کنید. البته احتمال پخش این آگهی‌ها روی صفحه‌ی مسنجر شما هم وجود دارد.