کتاب‌های پیشنهادی مارک زاکربرگ

بهترین کتاب‌های پیشنهادی مارک زاکربرگ

مارک زاکربرگ، مدیرعامل شرکت فیسبوک اخیراً یک باشگاه کتاب‌خوانی را راه اندازی کرده است. او حدوداً هر دو هفته یک بار یک کتاب را معرفی می‌کند که دانستن لیست کتاب‌های او و خواندن آنها خالی از لطف نیست. کتاب‌های معرفی شده در ادامه بهترین کتاب‌های پیشنهادی مارک زاکربرگ است که به ترتیب معرفی می‌شود.

۱. کتاب خلاقیت، شرکت و یا .Creativity, Inc

اولین کتاب از لیست کتاب‌های پیشنهادی مارک زاکربرگ مربوط به “کتاب خلاقیت، شرکت” است. این یک کتاب مدیریتی است که می‌خواهد از طریق روش‌هایی که ارائه می‌کند، سطح کیفیت کار کارمندان خود را به‌ارتقای جدیدی برساند. کتابی برای مدیرانی که می‌خواهند اصالت مدیریت خود را حفظ کنند. این کتاب شما را به‌ جلسات مرکزی شرکت بزرگ انیمیشن پیکسار Pixar می‌برد. به ‌جلساتی که در آن برخی از موفق‌ترین فیلم‌های طول تاریخ مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرند. هدف اصلی این کتاب ایجاد یک فرهنگ خلاقیتی می‌باشد. کتاب شرکت، خلاقیت توسط ریحانه توکلی در انتشارات هورمزد به چاپ رسیده است.

کتاب خلاقیت، شرکت و یا .Creativity, Inc

۲. کتاب Sapiens : انسان خردمند

صدها هزار سال پیش تقریباً شش گونه انسان مختلف بر روی کره زمین زندگی می‌کردند. با این حال امروز تنها یک نوع از این موجودات بر روی کره زمین باقی مانده‌اند. اسم این گروه Homo sapiens است. اما چه بر سر پنج گونه‌ی دیگر آمده است و قرار است چه چیزی برای این آخرین باقیمانده اتفاق بیفتد؟

بسیاری از کتاب‌های تاریخ بشر رویکردهای تاریخی یا زیست‌شناختی را دنبال می‌کنند، اما “دکتر یووال نو هراری” با نوشتن این کتاب، این سنت دیرینه را زیر پا می‌گذارد. کتاب Homo sapiens برمی‌گردد به‌۷۰ هزار سال پیش که با ظهور شناخت مدرن آغاز می‌گردد. بر اساس متون آمده در این کتاب Homo sapiens با ادغام تاریخ و علم، روایت جدیدی ساخته‌اند. این کتاب به تحولات گذشته نگرانی‌های معاصر و بررسی وقایع خاص در قالب‌های ایده‌های بزرگ‌تر می‌پردازد.

کتاب Sapiens را می‌توانید با نام انسان خردمند بیابید. نویسندگان و انتشارات مختلفی این کتاب را به زبان فارسی ترجمه کرده‌اند.

کتاب Sapiens : انسان خردمند

۳.  کتاب بهینه گرایی و یا The Rational Optimist

یکی دیگر از کتاب‌های جذاب لیست کتاب‌های پیشنهادی مارک زاکربرگ کتاب The Rational Optimist است. “مت ریدلی” نویسنده‌ی مشهور و پرفروش نیویورک تایمز، در تأثیر جسورانه و تحریک‌کننده‌ی تاریخ اقتصادی به این نتیجه رسیده است که مزایای تجاری، تکنولوژی، نوآوری و همین‌طور تغییراتی که نویسنده از آن به ‌تکامل فرهنگی یاد می‌کند، ناگزیر از افزایش رفاه انسانی خواهند بود.

کتاب بهینه گرایی و یا The Rational Optimist

۴. کتاب ساختار انقلاب‌های علمی و یا The Structure of Scientific Revolutions

یکی دیگر از بهترین کتاب‌های پیشنهادی مارک زاکربرگ کتاب ساختار انقلاب‌های علمی است. “آقای کوهن” با نگاهی به ‌ساختار انقلاب‌های علمی، مفهوم خطی طولانی مدتی را در مقابل پیشرفت علمی به‌ چالش کشیده و معتقد است که این ایده‌های انتقالی از روندهای روزمره تدریجی آزمایش و تجمع داده‌ها ناشی نمی‌شود، وی اعتقاد دارد انقلاب‌های علمی ناشی از دستاوردهای لحظه‌ای می‌باشند که در آن تفکرات جدید را پذیرفته‌ایم و ایده‌های غیر منتظرانه‌ای را به ‌ذهن خود وارد کرده‌ایم. به‌نظر او این تحولات علمی خارج از چارچوب علم عادی  می‌باشد، همان‌طور که او نام آن را “انقلاب علمی” می‌گذارد. با این حال که نوشته‌ها و ایده‌های این نویسنده تا حدود زیادی چالش برانگیز است و گاهی می‌تواند تا حدودی با علم فیزیک در مغایرت باشد، اما هنوز هم باید بگوییم در عصر فناوری و زیست فناوری امروزی ما می‌تواند کتاب بسیار مفیدی باشد.

این کتاب جذاب و خواندنی توسط انتشارات و نویسنده‌های مختلفی به زبان فارسی با نام کتاب ساختار انقلاب‌های علمی ترجمه شده است.

 ۵.   کتاب چرا ملل شکست می خورند؟ و یا Why Nations Fail

در این کتاب دو نویسنده‌ی مشهور به‌نام‌های”دارون آکموگلو” و “جیمز رابینسون”، به‌ طور قطع نشان می‌دهند که این موسسات سیاسی و اقتصادی هستند که موفقیت‌های اقتصادی و یا فقدان این موفقیت‌ها را پایه‌ریزی می‌کنند. آن‌ها با اشاره به ‌کشور کره‌ی جنوبی که تنها یکی از نمونه‌های شگفت انگیز موجود بر این مسئله است نشان می‌دهند، که به‌ طور قابل توجهی یک کشور چگونه می‌تواند با همگنی خود باعث پیشرفت‌های اقتصادی چشم‌گیری شود. اما در مقابل مردم کره‌ی شمالی که از فقیرترین کشورهای جهان هستند و این در حالی است که برادران و خواهرانشان در کره‌ی جنوبی یکی از ثروتمندترین افراد موجود روی این کره‌ی خاکی می باشند. در واقع کره‌ جنوبی یک مجموعه‌ای را ایجاد کرده که باعث ایجاد انگیزه و نوآوری مردمش شده است و به‌ همه در آن اجازه داده شده است تا در مورد فرصت‌های اقتصادی خود تصمیم بگیرند و در موارد اقتصادی شرکت کنند. این نشان دهنده‌ی تاثیرات سیاسی عمیق بر روی روند اقتصادی و پیشرفت مردم ملل مختلف می‌باشد.

این کتاب بسیار مفهومی که می‌تواند در شرایط کنونی جامعه ما نیز بسیار تاثیرگذار باشد را می‌توانید با نام‌های” چرا کشورها شکست می‌خورند؟” و ” چرا ملت‌ها ناکام می‌شوند؟” با ترجمه انتشارات و نویسندگان مختلف به زبان فارسی بیابید.

کتاب چرا ملل شکست می خورند؟ و یا Why Nations Fail

۶.   کتاب پایان قدرت و یا The End of Power

این کتاب جذاب از کتاب‌های پیشنهادی مارک زاکربرگ می‌تواند مناسب شرایط حال جامعه ایرانی باشد. ” پایان قدرت” یک کتاب با جوایز متعدد از جمله جوایزی مانند جایزه‌ی بهترین برجسته‌نویسی و همین‌طور جایزه‌ی Foreign Policyeditor می‌باشد که در آن مبارزه بین غول‌های  بزرگ و قدرت‌های کوچک در تمامی زمینه‌های انسانی به چالش کشیده شده‌اند. “میزز نایم”در این کتاب نشان می‌دهد که چگونه میکروپاور‌ها و یا قدرت‌های کوچکی مانند رانندگی غیر قانونی می‌تواند، از علل عقب ماندگی باشد و یا یک اجتماع را دچار هرج مرج کند. این نویسنده توانا با دقت بسیار ظریفی، به‌بالا و پایین‌های کسب و کار، دین، آموزش و حتی درون خانواده‌ها و سایر مسائل اساسی از جمله جنگ‌ها و صلح‌های موجود پرداخته است.

  کتاب پایان قدرت و یا The End of Power

۷.  کتاب جیم کرو جدید و یا The New Jim Crow

زمانی است که کتابی به‌بازار می‌آید که باعث تغییر دید شما نسبت به‌جهان اطراف‌تان می‌شود و کمک می‌کند تا شما بتوانید دید اجتماعی وسیع‌تری نسبت به‌کشور خود داشته باشید. ” کتاب جدید جیم کرو” چنین کتابی است. یکی از دلایلی که این کتاب در لیست کتاب‌های پیشنهادی مارک زاکربرگ موجود است، میزان استقبال و توجه سایر اندیشمندان است. مطالب موجود در این کتاب مورد تایید و تمجید استاد معروف دانشگاه هاروارد “دکتر لانگوینتر” می‌باشد که از این کتاب به ‌عنوان یک کتاب شجاع و جسور یاد کرده است. در این کتاب از انتخاب باراک اوباما به ‌نام رئیس جمهور وقت ایالات متحده آمریکا صحبت می‌کند. “میشل الکسچر” با تمسخر خیره‌کننده‌ای معتقد است که: ” ما نژاد پرستی را در آمریکا به‌پایان نرساندیم، بلکه نوع جدیدی از آن را طراحی کرده‌ایم.” نظام عدالت کیفری ایالت متحده آمریکا با هدف قرار دادن مردان سیاه پوست از طریق جنگ بر‌علیه مواد مخدر و حذف آرام ‌آرام جوامع رنگین‌پوست، به‌عنوان یک سیستم کنترل نژادی عمل می‌کند. بدین طریق موقعیت میلیون‌ها انسان را به ‌طبقه‌ی دوم انتقال می‌دهد. این میلیون‌ها نفر جزءطبقه دوم و یا رنگ‌پوست می‌باشند. بنا به ‌اعتقاد بسیاری از افراد مهم و مشهور در زمینه‌ی کارآفرینی این کتاب، یک کتاب دعوت به عمل می‌باشد.

کتاب جیم کرو جدید و یا The New Jim Crow

بازاریابی در اینستاگرام

کتاب الکترونیکی بازاریابی در اینستاگرام را از لینک زیر دریافت کنید.

فروش ویژه – ۵۰,۰۰۰ تومان ۳۹,۰۰۰ تومان

بهترین کتاب‌های کارآفرینی

بهترین کتاب‌های مدیریت