بهترین کتاب‌های کارآفرینی

بهترین کتاب‌های کارآفرینی که هر کارآفرینی باید بخواند

هر کارآفرین موفق و مشتاقی باید لیستی از کتاب‌های بزرگ جهان درباره کارآفرینان و دیگر افراد موفق خوانده باشد. بخشی از بهترین کتاب‌های کارآفرینی شامل کتاب‌هایی می‌شود که راجع به افراد ثروتمند جهان مانند بیل گیتس و یا وارن بافت نکاتی را بیان می‌کند.

 می‌خواهیم یک راز بزرگ درباره‌ی افراد موفق به شما بگوییم: آنها همیشه مطالعه می‌کنند!

برای مثال “بیل گیتس” همیشه برای خود لیست سالانه‌ای از کتاب‌هایی که خوانده است یا باید بخواند تهیه می‌کند. خواندن بخش مهمی از موفقیت یک فرد ثروتمند یا یک کارآفرین راضی را تشکیل می‌دهد.

به عنوان یک کارآفرین شاید شما ایده‌ی بزرگی داشته باشید و بخواهید کسب و کار بسیار موفقی به راه بیندازید. برای پیشبرد این ایده و به مرحله‌ی اجرا درآوردن آن شخص شما باید راه بسیار طولانی را بپیماید. اما چرا راه میان‌بر را امتحان نمی‌کنید؟ راه میانبری به نام یادگیری و گرفتن درس و تجربه از راه‌های رفته‌ای که افراد موفق قبل از شما آنها را امتحان کرده‌اند. با این روش شما شاید مجبور نباشید اشتباهات متعدد را دوباره مرتکب شوید و یا زمان کمتری را برای پیروزی خرج کنید.

ما برای شما لیستی از بهترین کتاب‌های کارآفرینی راه که طی سال‌های اخیر چراغ‌راهنمایی بسیاری از کارآفرینان جوان دیگر بود ارائه خواهیم کرد.

 ۱. کتاب” عادت دستاورد”  دکتر “برنارد راث”

اولین کتاب از لیست بهترین کتاب‌های کارآفرینی متعلق به کتاب عادت دستاورد است. “دکتر برنارد راث” بنیان‌گذار طراحی تفکر، در این کتاب این سوال را مطرح می‌کند: آیا شما به دنبال یک راه حل برای “مشکل مناسب” هستید؟ در اغلب اوقات کارآفرینان جوان را می‌بینیم که قبل از هر چیزی به سراغ محصول می‌روند. آن‌ها از روی هیجان این کار را انجام می‌دهند و یا به‌خاطر داشتن برخی از تخصص‌هایی درباره آن اقدام به این‌کار می‌کنند. در این کتاب “دکتر راث” به شما کمک می‌کند که مشکل واقعی را کشف کنید و سپس به راه حل آن بپردازید. او تجربه‌ی سه دهه از کار خود را با افراد و سازمان‌ها برای شما بازگو می‌کند تا بتوانید جهت داشتن یک ایده کسب و کار مناسب، داشتن مسیر حرکتی سنجیده و ایده‌های درست گام‌های مشخصی بردارید.

خیلی بهتر است که دست به کار شوید و شروع به انجام کاری کنید و در آن ناموفق باشید تا اینکه یک جا بنشینید و منتظر باشید تا یک روز راه حل درست و یا کار مناسب سراغ شما بیاید. تکثیر، تست، یادگیری، شفاف‌سازی و تکرار چیزهایی هستند که او در کتاب خود بر آنها اصرار می‌کند.

عادت دستاورد

 ۲. کتاب “هر مانع یک راه است” اثر “رایان هالیدی”

یکی دیگر از بهترین کتابهای کارآفرینی مربوط کتاب” هر مانع یک راه است” می‌باشد. در این کتاب “رایان” در مورد موفقیت و شاخص‌های پیروزی صحبت می‌کند. آنچه که مهم است، چگونگی برخورد شما با موانع و مشکلات است. به‌عنوان یک کارآفرین باید بدانید که همیشه موانعی بر سر راه شما خواهد بود. موانعی مانند: فناوری، مقررات و رقبای سرسخت. چگونه ممکن است یک کارآفرین بتواند با همه این موانع بجنگد و در آخر پیشرفت لازم و هدف نهایی را که می‌خواهد به دست بیاورد؟ در این کتاب نویسنده سراغ افرادی می‌رود که باوجود ناکامی‌های شدید و چالش‌های بزرگ در گذشته، توانستند تبدیل به‌افراد درخشان و موفق شوند کتاب”هر مانع یک راه است”، از آن کتاب‌هایی است که شما هر روز صبح می‌توانید چند صفحه از آن را بخوانید و سپس روز خوب خود را شروع کنید.

هر مانع یک راه است

 ۳. کتاب ” ابزار تیتان” اثر “تیم فریس”

کتاب ابزار تیتان یکی از بهترین کتاب‌های کارآفرینی است که پیشهاد می‌شود تا همه کارآفرینان یا افرادی که علاقه به کارآفرینی دارند این کتاب بسیار ارزشمند را مطالعه کنند. اگر کتاب “هر مانع یک راه است”  به گذشته و اتفاقات آن می‌پردازد در عوض کتاب ” ابزار تیتان” به زمان حال و اتفاقات آن مربوط می‌باشد. “تیم فریس”  در این کتاب با صدها نفر از افراد فوق العاده موفق در زمینه‌های گوناگون زندگی خود مصاحبه کرده است. او این گفتگوها را به موضوعات مختلف تقسیم‌بندی کرده و دست آخر به این نتیجه رسیده است که افراد موفق موضوعات مشترک زیادی در طول زندگی‌شان با یکدیگر دارند.

در ضمن نویسنده قبل از اینکه تمام این مطالب را بنویسد و منتشر کند خود شخصاً راه‌ها و توصیه‌های ذکر شده را آزمایش کرده و نمودهای موفقیت آن‌ها را در زندگی شخصی خود تجربه کرده است.

ابزار تیتان

۴. کتاب ” استارتاپ ۱۰۰ دلاری” اثر “چارلز لبیو”

یک کتاب فوق‌العاده در زمینه کارآفرینی و جزء بهترین کتاب‌های کارآفرینی که همه کارآفرینان باید آن را مطالعه کنند. در این کتاب نویسنده اسطوره‌ای به شما معرفی می‌کند که توسط آن خواهید فهمید برای رسیدن به موفقیت لازم نیست در ابتدا پول بسیار زیادی داشته باشید. در دوره‌ی شیدایی امروزه شاید شما فکر کنید که داشتن صدها و هزاران دلار در ابتدا برای شروع یک کار ضروری است اما وی در این کتاب به‌شما می‌گوید که حتی با یک صد دلاری هم می‌توانید راه موفقیت خود را آغاز کنید، راه موفقیتی که منجر به داشتن صدها و یا میلیون ها دلار می‌گردد. “چارلز” در این کتاب به‌شما می‌گوید که چگونه برخی از کارهای بزرگ در طول بحران مالی و رکود اقتصادی آغاز شده اند- از آن زمان‌هایی که هیچ کس امید داشتن مشتری‌های مناسب را نداشت- و به موفقیت‌های چشم‌گیری دست پیدا کرده‌اند. راز این موفقیت چیست؟ شاید کمی استعداد و دوری از باورها و مفاهیم رایج.

استارتاپ 100 دلاری

۵.  کتاب” کار عمیق” اثر “کال نیوپورت”

کتاب” کار عمیق” یکی از بهترین کتاب‌های کارآفرینی است که سبب بالا رفتن کارآیی شما می‌شود. یک نگاه احساسی و هیجان‌انگیز به مسئله‌ی موفقیت. توصیه‌ی کتاب به شما این است که ساعت‌های مخصوصی را برای تامین و بهبود شرایط کاری خود کنار بگذارید تا بتوانید در آن کار خاص مهارت زیادی به دست بیاورید. در این توصیه‌ها نویسنده از شما می‌خواهد تا زمانی را کاملاً بدون حواس‌‌پرتی و بدون فعالیت‌های جانبی برای این کار اختصاص دهید. همه‌ی ما به‌تلفن‌های همراه هوشمند خود وابسته‌ایم که هر آن و هر لحظه می‌تواند حواس‌مان را پرت کند. “کال”  به صورت قانع کننده‌ای به ما توضیح می‌دهد که اگر بتوانیم دوره‌ی خاصی را بر روی تمرینات عمیق خود و بدون حواس پرتی‌های جانبی اختصاص دهیم، خواهیم دید که پیشرفت چشم‌گیری به دست آورده‌آیم و توانایی ما برای از بین بردن عوامل مزاحم بیشتر شده است. این یعنی بالارفتن میزان کارایی شما و صادقانه بگوییم، این همان چیزی است که تمام کارآفرینان موفق به آن احتیاج دارند.

کار عمیق

۶. کتاب “استارتاپ ناب” اثر “اریک رایس”

آخرین کتاب از لیست بهترین کتاب‌های کارآفرینی مربوط به کتاب ” استارتاپ ناب” می‌باشد. در این کتاب “اریک رایس” در واقع انقلاب استارتاپ ناب را راه‌اندازی کرده است. کتاب او کتابی برای تمامی زمان‌ها است و شما می‌توانید همیشه آن را داشته باشید و بخوانید. این کتاب به شما نشان می‌دهد چگونه برای راه اندازی یک کسب و کار موفق و حفظ آن باید بر روی حداکثر تاثیرگذاری و توانایی خود تکیه کنید. اغلب هنگامی که یک کسب‌وکار موفق عمل می‌کند و در مقیاس قرار می‌گیرد وسوسه‌ایی به ذهن شما خطور می‌کند. مبنی براینکه شما افراد بیشتری را استخدام کنید و شروع به گسترش و تبلیغات کار خود کنید تا بتوانید مشتریان زیادی را جذب نمایید و درآمد بیشتری داشته باشید. “دکتررایس” به شما می‌گوید که این کار را انجام ندهید، در عوض به شما از اخلاقیات ظریفی که باید در موسسه و سازمان شما نفوذ کند صحبت می‌کند و به شما یاد می‌دهد صرف نظر از اینکه چه نوع کسب و کاری دارید- یک کسب و کار بسیار بزرگ و یا معمولی- سه عامل مهم، تفکر استارتاپ نوپا، نوآوری و اجرا، چیزهایی هستند که باعث پیشرفت کسب و کار شما می شوند.

بازاریابی در اینستاگرام

کتاب الکترونیکی بازاریابی در اینستاگرام را از لینک زیر دریافت کنید.

فروش ویژه – ۵۰,۰۰۰ تومان ۳۹,۰۰۰ تومان

استارتاپ ناب