بهترین فرصت‌های کسب‌وکار

بهترین فرصت‌های کسب‌وکار: ۱۰ فرصت برتر شغلی امسال که می‌توانید انجام دهید.

هنگامی که شما جهش بزرگ زندگی خود را برای ایجاد یک شغل شخصی شروع می‌کنید، باید بدانید گام بعدی‌تان این است که تصمیم بگیرید چه نوع کسب‌وکاری را شروع خواهید کرد. این لیست به شما کمک خواهد کرد تا بهترین فرصت‌های کسب‌وکار موجود را بشناسید، فرصت‌هایی که باعث صرفه جویی در وقت و هزینه‌های مصرف کنندگان و افزایش رضایت‌مندی آن‌ها از صاحبان کسب‌وکار شده است. این روش باعث صرفه جویی در وقت شما هم به عنوان کسی که دنبال ایده‌ی مناسب کسب‌وکار است هم می‌شود. در یک نوشته دیگر ایده‌های راه‌اندازی کسب‌وکار با سرمایه کم در ایران را بررسی کردیم، در صورتی که تمایل داشته باشید می‌توانید این نوشته را مطالعه کنید.  پس یک نگاه به لیست ده فرصت برتر شغلی امسال بیندازید.

۱- یادگیری الکترونیکی

یادگیری الکترونیکی از طریق اینترنت به شما کمک خواهد کرد تا بتوانید یک فرصت شغلی دائم و ماندگار و البته قدرتمند داشته باشید و از این طریق بتوانید توسعه‌ی فناوری و محتوای یادگیری خود و دیگران را توسعه ببخشید. به یاد داشته باشید، برای داشتن فرصت شغلی جهت یک کسب‌وکار کوچک، باید بتوانید در ارائه‌ی محتوا بسیار متمرکز عمل کنید.

۲- خدمات ارجاع قراردادی

صاحبان خانه عموماً به دنبال یافتن خدمات مناسب و قابل اعتماد برای تعمیر خانه‌هایشان هستند. خدمات ارجاع قراردادی جدید، جهت تامین این نیازهای رو به رشد طراحی شده است. به عنوان مثال سرویس‌های خدماتی مانند “خدمات آنگی”، توانست تبدیل به یک شرکت قابل اعتماد و بی طرف برای ارائه‌ی خدمات تعمیر و سرویس‌های همسو در زادگاه خود شناخته شود. این شرکت بعدها خدمات خود را گسترش داد. با این سیستم مردم اطراف شما به خصوص صاحبان خانه می‌توانند بدون نگرانی و استرس چه از نظر امنیتی و چه از نظر هزینه‌ها کار خدمات خانه‌هایشان را به شما بسپارند. با کمی خلاقیت و دقت عمل می‌توانید کیفیت و هیجان ارائه‌ی خدمات‌تان را بیشتر هم کنید. این کارهای کوچک در طولانی مدت باعث جلب بیشتر مشتری خواهد شد.

۳- خدمات کامپیوتری آنلاین

همراه با گسترش استفاده از کامپیوترها در مصارف خانگی و همینطور کسب‌وکارهای کوچک، و همراه با افزایش پیچیدگی این کامپیوترها و ایجاد برنامه‌های جدید، بازار خدمات کامپیوتری هم در حال گسترش هر چه بیشتر است. فرصت‌های شغلی این گونه برای ارائه‌ی خدمات برای کسب‌وکارها و همین طور مشتریان، بصورت آنلاین ایجاد شده است. این خدمات شامل تعمیر در محل، ارتقای سطح کارایی دستگاه و نیازهای شبکه ارائه می‌شود. با کمی خلاقیت و انرژی می‌توان تعدد خدمات، کیفیت و نوع ارائه‌ی آن‌ها را ارتقا بخشید.

۴- فروش مستقیم

فروش مستقیم و بازاریابی در سطوح مختلف از ببهترین فرصت‌های کسب‌وکار در دوران اقتصادی بی‌ثبات هستند. با افزایش نیاز به درآمدهای جانبی، استخدام نیروی تازه و اعضای جدید آسان شده است. آقای کرگ کیلند، مدیر کل و موسس شرکت “یانگویتی” می‌گوید: “وقتی آسمان پیش‌بینی های اقتصادی گرفته و ابری است، باید بدانید خورشید دارد بالای سر بازاریابی شبکه می‌تابد. با افزایش رکود اقتصادی حال حاضر و بیشتر شدن آن، نیاز به بازاریابی شبکه افزایش چشم‌گیری خواهد داشت.” با توجه به اوضاع اقتصادی حاکم و مشکلات فراوان سیستم قدیمی در تجارت اقتصادی، بنظر می‌رسد بازاریابی الکترونیکی و شبکه‌ای از بهترین فرصت‌های کسب‌وکار برای پیشرفت در دنیای اقتصاد فردی خواهد بود.

۵- بازیهای آنلاین

یکی دیگر از انواع بهترین فرصت‌های کسب‌وکار بازی‌های آنلاین می‌باشد. فکر می کنید بازار بازی‌های آنلاین اینترنی چقدر داغ است؟ باید بدانید این بازار با سرعت بسیار زیادی رو به رشد و پیشرفت است. رقابت سنگینی مابین تولیدکنندگان و طراحان وجود دارد.

بازی‌های اینترنی وجود دارد، اما فرصت‌های شغلی به این منظور  ایجاد شده‌اند تا به شرکت‌های تولید کننده‌ی این بازی‌های کامپیوتری خدماتی در جهت طراحی، تغییرات، آپدیت، تبلیغات و فروش ارائه دهند.

۶- مشاور مدیریت

مشاوره‌ی مدیریتی شامل شرکت‌های بزرگ، فروشگاه‌ها، بوتیک‌های کوچک و مشاوران مستقل می‌باشد. با وجود بیش از هفتاد و پنج هزار مشاور مدیریتی در سراسر آمریکا، چشم انداز آینده‌ی این شغل و تاثیرات آن بر بازار کار، به شدت قوی به نظر می‌رسد، علت این موضوع این است که مشاوره‌ی مدیریتی همگام با جهانی سازی پیش می‌رود و این یعنی تمام پیشرفت‌های شغلی دنیا همسو با مشاوره‌ی مدیریتی رشد می‌کند. مشاوره‌ی مدیریتی نقش به سزایی در پیشرفت سریع تکنولوژی، تغییرات آیین نامه‌ای، رفع محدودیت‌های اجرایی و گرایش به سرمایه‌گذاری‌های خارجی هم دارد. درآمد متوسط برای هر ساعت کاری تقریبا حدود صد دلار است، که مشاوران مدیریتی برتر درآمدی بالغ بر پانصد دلار در ازای ارائه‌ی خدمات برای هر یک ساعت دریافت می‌کنند. می‌شود به آینده‌ی شغلی با این میزان درآمد خوب و همین طور یک شغل پویا و کارآمد امیدوار بود.

۷- موتور جستجوی بهینه سازی کسب‌وکار

موتورهای جستجو بهترین ابزار اینترنی انتخاب شده توسط کاربران برای تحقیق درباره‌ی خریدشان است. انجمن ملی تبلیغات اظهار داشت، هفتاد و پنج درصد از شرکت‌های بزرگی آمریکایی از موقعیت موتور جستجوگر استفاده می‌کنند. این یکی از بهترین فرصت‌های کسب‌وکار پیشنهادی ماست. زیرا برای شرکت‌های بزرگ و کوچک عمل خرید کالا از خارج و یا سرمایه گذاری‌های خارجی حرفه‌ای، بخش مهمی است که توسط موتورهای برتر جستجو مانند گوگل انجام می‌شود. بهینه‌سازی موتور جستجوگر (یا SEO)، در حال استفاده‌ی بیشتر و بیشتر می‌باشد. مهارت‌های مورد نیاز جهت موفقیت در این فرصت مهم کسب و کار، که توسط SeoProsorg رتبه بندی شده عبارت است از: درک ارتباط متقابل، توانایی برای توسعه‌ی کلمات کلیدی، دانش HTML و مهارت‌های زبانی و گفتاری.

۸- مشاور روابط عمومی

در یک جامه‌ی پر از ارتباطات و پر از تبلیغات، مشاوران روابط عمومی بهترین گزینه برای کمک به شرکت‌های شکست خورده و یا جدید هستند تا آنها را از سردرگمی در بیاورند و اعتبار از دست رفته‌ی کسب و کارشان در بازار را دوباره باز پس بگیرند. آل و لورا رایز، نویسندگان کتاب “افت تبلیغات و رشد روابط عمومی”،  تغییرات بازار را تحت نظر گرفتند و متوجه شدند که در این جریان افت و خیز بازار مهم‌ترین کمک ممکن در درجه ی اول گرفتن مشاوره‌ی روابط عمومی و در درجه ی دوم تبلیغات درست و به موقع می‌باشد. مشاوران روابط عمومی بدون مرز، پروژه‌ای مختلف و میزان بالای خلاقیت را دارند و با پیشنهادات شان به شما، می‌توانند بهترین گزینه‌های مربوط به شرایط تان را ارائه دهند.

۹- بازرس خرید خانه

خرید خانه یکی از سرمایه گذاری بسیار مهم و بهترین فرصت‌های کسب‌وکار است که نیازمند دقت، تحقیق و بررسی فراوان است. بازرسان خرید خانه، به خریداران خانه، املاک واقعی و بهترین گزینه‌های ممکن را توصیه می‌کنند. انتخاب‌های آنها مربوط به میزان مالی و شرایط شما خواهد بود. برای استفاده از مزیت‌های این فرصت شغلی مناسب، شما نیازمند دیدن آموزش و دریافت گواهینامه‌ی مربوطه هستید.

به یاد داشته باشید، که بازار املاک و مستغلات در چرخه‌ی رونق و رکود واقع شده است، بنابراین داشتن قراردادهای نظارتی دائمی برای ادامه و نگهداری این شغل بسیار مهم  است، مخصوصاً در زمان‌هایی که بازار داغ املاک و مستغلات رو به رکود و افول می‌گذارد، ارزش این قراردادها بیشتر و بیشتر مشخص می‌شود.

۱۰- جستجو کننده‌ی حرفه‌ای اطلاعات

عموماً تحقیق و بررسی در اینترنت جهت یافتن اطلاعات خاص، فعالیتی است وقت‌گیر و اغلب بی نتیجه. شرکت‌های موجود در بازار در هر سایز و اندازه‌ای نیازمند داشتن اطلاعات دقیق، به روز، در دسترس و آنی هستند تا بتوانند نبض بازارشان را در دست داشته باشند و بتوانند به صورت هوشمندانه‌ای به کسب و کار خود رونق ببخشند. این دقیقاً همان جایی است که نیاز به یک محقق اطلاعات حرفه‌ای احساس می‌شود. محققان حرفه‌ای اینترنتی به اطلاعات آنلاین روی اینترنت دسترسی دارند و با استفاده از روش‌های جستجوی جدید و حرفه‌ای، که کاملاً با تحقیق و جستجو‌های معمولی ما در اینترنت متفاوت است، می‌توانند با اطلاعات دقیق، مفید و کاملا مربوط به موضع دسترسی پیدا کنند.

انتخاب یک شغل برای شروع، مهمترین و سخت‌ترین قسمت تلاش یک کارآفرین است. پس قبل از انتخاب و شروع شغل‌تان، و با در نظر گرفتن علاقمندی، مهارت و تجربیات خود سعی به انتخاب بهترین گزینه ممکن و داشتن بهترین فرصت‌های کسب‌وکار داشته باشید.

بعد از انتخاب کسب‌وکار خود از بین لیست بهترین فرصت‌های کسب‌وکار باید اقدام به راه‌اندازی کسب‌وکار خودتان بکنید. ۱۰ گام اصلی برای راه‌اندازی کسب‌وکار را می‌توانید از این نوشته مطالعه کنید.