ویژگی افراد موفق

۶ کاری که افراد موفق قبل از ساعت ۹ صبح انجام می‌دهند

افراد موفق چه کارهایی را متفاوت انجام می‌دهند و چگونه؟ یکی از انواع ویژگی افراد موفق در درجه‌ی اول این است که آنها سحرخیز هستند. خیلی قبل‌تر از این‌ که به دفتر کار و یا محل فعالیت خود برسند، بیدار و سرزنده و پرجنب‌و‌جوش هستند و در حال انجام کارهایی که آن‌ها را در طول روز شاداب و با انرژی نگه دارد. با زود بیدار شدن، می‌توانید روی روزتان یک پل بزنید. ذهن‌تان را آماده کنید، و برای برنامه‌ریزی و ادامه‌ی روزتان هماهنگ شوید، به این ترتیب می‌توانید روی کار و روزتان تمرکز کنید، که این هم به نوبه‌ی خود یکی از بهترین روش‌های ممکن برای رسیدن هر چه سریعتر به اهداف‌تان است. در مورد استفاده‌ی بهینه از اوقات و ساعت‌های اولیه روز خود به هوش باشید و هوشمندانه عمل کنید. می‌خواهید بدانید چطور؟ ما در این‌ جا لیستی از کارهایی را که افراد موفق قبل از ساعت ۹ صبح انجام می‌دهند ارائه می‌دهیم و به شما می‌گوییم که  چطور آن‌ها را در برنامه‌ریزی خود پیاده کنید:

۱- ویژگی افراد موفق: ورزش می‌کنند

حتماً این جمله‌ی معروف و مفید را شنیده‌اید که می‌گوید: “عقل سالم در بدن سالم است.” بسیار مهم است که مراقب سلامت جسمی خود باشید. برای بسیاری از مردم ساعات اولیه صبح بهترین انتخاب برای ورزش و انجام تمرینات جسمانی است، دقیقا زمانی قبل از اینکه مسئولیتهای روزمره به شما غلبه کنند. چه یک پیاده روی آرام در پارک باشد، یا یک دویدن تند و یا حتی دوچرخه سواری، تقریبا هر کار که بدنتان را به حرکت وادارد مقبول است. نه تنها ورزش به شما کمک خواهد کرد که حس خوبی داشته باشید، بلکه مطالعات مختلف نشان می‌دهد که تمرینات ورزشی می‌تواند کارآیی مغز شما را هم بالا ببرد، پس با ورزش می‌توانید در محل کارتان آدم باهوش‌تری هم باشید. بیاد داشته باشید این یکی از ویژگی‌های مهم افراد موفق است.

۲- ویژگی افراد موفق: حتماً سر صبح صبحانه می‌خورند.

حتی اگر شخص بسیار پرمشغله ‌ی هم باشید، هیچ وقت نباید شانس خوردن یک صبحانه‌ی سالم را از دست بدهید. اما در مورد موضوع کارآیی و بهره‌وری روزانه، عدم خوردن صبحانه می‌تواند اشتباه بزرگی باشد. اگر چیزی برای صبحانه نخوردید و یا فرصتش را نداشتید سر راه حتماً سری به سوپرمارکت و دستگاه‌های فروش مواد غذای مختصر بزنید. برای دارا بودن ویژگی افراد موفق باید میزان کارآیی و بهره‌وری خود را بدانید، این که چقدر سالم و واضح می‌توانید فکر کنید، همه‌ی این چیزها بعد از خوردن یک صبحانه‌ی مناسب اتفاق می‌افتد. اگر می‌خواهید به نحو احسن فکر کنید و به همین ترتیب هم عمل کنید، زمانی را برای خوردن یک صبحانه مناسب و سالم باز کنید.

۳- ویژگی افراد موفق: مراقب کارها و چیزهای لازم و ضروری هستند.

لباس‌ها را به خشکشویی ببرید، غذای مدرسه‌ی بچه ها را آماده کنید. هرکس کار وظیفه‌ای برای انجام دادن دارد. برای این‌که از روزتان عقب نمانید این کارها را  زود و سر فرصت انجام دهید. وقتی صبح زود بیدار می‌شوید، زمان کافی را برای انجام کارهایی شبیه به این که می‌توانند به کارهای مهم ذهنی شما کمک کنند ، خواهید داشت. وقتی اول صبح همه‌ی این کارهای ریز و روزمره را انجام داده باشید دیگر در طول روز می‌توانید فقط و فقط روی کارتان متمرکز شوید و تفکرات اضافی آزارتان نخواهد داد و به این ترتیب روز پرباری منتظر شما خواهد بود. ببینید چطور یک کار کوچک می‌تواند تاثیر بزرگی بر روی روز کاری شما داشته باشد.

۴- ویژگی افراد موفق: بدترین و آزار دهنده‌ترین قسمت از لیست کارهای روزانه را اول روز انجام می‌دهند

عموماً همه‌ی افراد کارهایی را دارند که همیشه انجامش را به تعویق می‌اندازند. سعی کنید صبح خودتان را با کار درست شروع کنید، و حداقل یکی از آن کارهای سخت و یا کسل کننده را که دوست ندارید، همان اول روز انجام دهید. این ویژگی در افراد موفق زیادی در حال انجام است. اول صبح زمانی است که شما در بالاترین درصد انرژی و شادابی قرار دارید و بهترین موقع انجام کارها و پروژه های سخت است. حتماً امتحانش کنید چون از نتیجه کار شگفت زده خواهید شد، چرا که خواهید دید چقدر تا آخر روز پر انرژی راحت تر هستید. نه تنها به شما حس موفقیت از انجام یک کار سخت را خواهد داد بلکه باعث خواهد شد مابقی روز شما به دور از استرس و تفکر درباره‌ی آن کار بگذرد. این ویژگی افراد موفق ممکن است بنظر ساده بیاید اما یکی از بهترین روش‌های بالا نگه داشتن انرژی فرد در طول روز است.

۵- ویژگی افراد موفق: همیشه در حال یادگیری هستند.

برای داشتن یک موفقیت ماندگار و همین‌طور دائمی باید در طول زندگی و همیشه در حال یادگیری چیزی باشید. هیچ چیز و هیچ نقطه‌ای در زندگی وجود ندارد که شما آنجا بایستید و بگویید: “دیگر کافیست.” یادگیری ذهن شما را انعطاف پذیر می‌کند و باعث می‌شود شما همیشه در کار خود مشتاق و پیشرو باشید. یادگیری در چشم انداز هر شغل موفقی و همگام با تغییرات جدید،  یکی از مهمترین بخش‌های ممکن می‌باشد و یکی از ویژگی‌های افراد موفق محسوب می‌گردد.

هر روز، وقتی را از صبح خود به یادگیری یک چیز جدید اختصاص دهید،. می‌تواند به سادگی خواندن روزنامه باشد، یا یادگیری یک مهارت جدید، و یا حتی می‌تواند گوش دادن به مطالب مربوط به شغل خودتان باشد. راه‌های زیادی برای یادگیری و تحصیل مهارت‌های جدید وجود دارد. هیچ وقت نمی‌توانید حدس بزنید که این ایده‌های جدید چقدر می‌تواند در زندگی شما مفید واقع شود.

۶- ویژگی افراد موفق: همیشه برنامه‌ریزی دارند

بهترین زمان برنامه‌ریزی برای یک روز از زندگی‌تان، اول صبح می‌باشد. دقیقاً زمانی که هنوز شلوغی و حواس پرتی روزتان شروع نشده است. این ویژگی افراد موفق در بین تمام این افراد بطور کامل در حال انجام است. به یاد داشته باشید اول صبح و برنامه‌ریزی در آن به شما کمک می‌کند تا با در نظر گرفتن اهداف‌تان برای کل روز و اولویت بندی این اهداف و وظایف بتوانید به نحو احسن از عهده‌ی همه‌ی روزتان بر بیایید.

برای برنامه‌ریزی در مورد روزتان واقع گرا باشید: یک لیست خیلی بلند و بالا ننویسید، مخصوصاً لیستی که قادر به انجامش نباشید. جوری برنامه‌ریزی نکنید که بدون وقفه از کاری به دنبال کار دیگر بروید این برنامه فقط می‌تواند استرس زا باشد. مواقعی از روز را به استراحت بپردازید. به برنامه‌ی خود مثل یک نقشه‌ی راه نگاه کنید، مثل این که در حال سفر از یک مقصد به مقصد دیگر هستید. شما اجازه دارید در صورت نیاز کمی استراحت کنید و از مسیر لذت ببرید، ساختار کلی این برنامه‌ریزی صرفاً جهت این است که به روز شما جهت و سمت و سوی درست بدهید تا شما از مسیر هدف‌تان دور نشوید.

در صورتی که تمایل داشته باشید تا عادت‌های روزمره ۱۵ نفر از کارآفرینان موفق دنیا آشنا شوید، پیشنهاد می‌کنیم، این پست را مطالعه کنید.