زندگینامه کارآفرینان برتر جهان

با تعدادی از کارآفرینانی که زندگینامه‌ی هیجان‌انگیزی دارند، آشنا شوید

زندگینامه کارآفرینان برتر جهان مورد بررسی خیلی از فیلم سازان و نویسندگان قرار گرفته است. کم و بیش برای چهره‌های نام آشنا در دنیای کارآفرینان، همیشه داستانی برای روایت شدن وجود داشته است. زمانی که داستان و زندگینامه کارآفرینان برتر جهان را می‌خوانید متوجه خواهید شد که این افراد از ابتدا این شهرت و ثروت را در اختیار نداشته‌اند و از زیر صفر شروع کرده‌اند و پشتکار و باور به اهدافشان باعث رشد آن‌ها شده است.

زندگینامه کارآفرینان برتر جهان

در این مطلب راجع به زندگی‌ برترین کارآفرینان جهان خواهید خواند. زندگی‌نامه‌های این افراد بسیار خاص است و داستان از فرش به عرش رسیدن آن‌ها پر از فراز و نشیب است و مملو از دشواری و مخالفت! مخالفت همه با آن‌ها و حتی گاهی تحقیر شدنشان. اما تسلیم نشدن راز موفقیت این افراد موفق است. بد نیست به زندگی و داستان برخی از آن‌ها به صورت خلاصه نگاهی بندازیم.

استیو جابز

استیو جابز که او را پدر اپل هم می‌نامند یکی از سردمداران کارآفرینان برتر جهان است که زندگینامه او جز جذاب‌ترین و شاید در برخی قسمت‌ها ناراحت‌ کننده‌ترین زندگینامه‌ها است. از زندگی استیو جابز به همین راحتی نمی‌توان گذشت. استیو جابز که حتی هزینه تحصیل در دانشگاه را نداشت اما بعدها تبدیل به یک هنرمند و مدیر موفق شد که توانست انقلاب عظیمی در دنیای دیجیتال و کسب و کار به راه بیندازد. به گفته‌ی این اسطوره که در سال ۲۰۱۱ از دنیا رفت هیچ دلیلی وجود ندارد که شما ندای قلب خود را دنبال نکنید.

زندگینامه کارآفرینان برتر جهانریچارد برانسون

زندیگنامه ریچارد برانسون یکی از سرگرم کننده‌ترین زندگینامه‌هاست که علاوه بر اینکه نشان می‌دهد یک فرد می‌تواند در زمینه‌های مختلفی موفقیت کسب کند بلکه نشان می‌دهد که یک فرد در عین داشتن ثروت بی حد و اندازه می‌تواند خونگرم و دوست داشتنی هم باشد. ریچارد برانسون موسس و مدیر کمپانی ویرجین رکوردز، ویرجین گروپ، ویرجین آتنلانتیک است. اینها فقط تعداد محدودی از کمپانی‌هایی است که او تاسیس کرده است. برانسون در سن ۲۲ سالگی اولین فروشگاه صفحه موسیقی خود را در لندن تاسیس کرد و بعدها به عنوان یکی از بزرگترین بازرگانان و کارآفرینان شناخته شد. به گفته این مرد هیچوقت نباید دست از رویاهای خود بکشید و تسلیم روزگار نشوید. به گفته‌ی برانسون اگر که می‌خواهید جز کارآفرینان برتر دنیا باشید در ابتدا و فارغ از هر چیز دیگری شما به یک ایده نیاز دارید!

زندگینامه کارآفرینان برتر جهان

بیل گیتس

اگر که زندگینامه کارآفرینان برتر جهان را سرچ کنید بدون شک در بیشتر مواقع اسم بیل گیتس را در میان اسامی خواهید دید. همه‌ی ما بیل گیتس و امپراطوری گوگل را می‌شناسیم. بیل گیتس رئیس و موسس شرکت مایکروسافت است. اکثر ما حقایقی را در مورد زندگی این فرد شنیده‌ایم. برای مثال اینکه او تحصیلات خود را در دانشگاه رها کرد، که البته دلیل آن چیزی جز تمرکز تمام وقت بر روی مایکروسافت نبود. اما بیل گیتس هم مانند استیو جابز به دلیل رفاهی که برای زندگی مردم به وجود آورده است بیشتر از یک نام تجاری است. زندگینامه این فرد هم که بعدها به عنوان ثروتمندترین مرد دنیا شناخته شده است جای تامل دارد.

زندگینامه کارآفرینان برتر جهان

جف بیزوس

آمازون، نامی آشنا و فروشگاه آنلاینی غول پیکر. موسس و مدیر آن کسی نیست جز جف بیزوس. از شیر مرغ گرفته تا جون آدمیزاد در این فروشگاه خرده فروشی آنلاین پیدا می‌شود. اما این شرکت چیزی فراتر از یک خرده فروشی است. جف بیزوس که در ابتدا آمازون را برای فروش کتاب تاسیس کرده بود بعدها لوازم و وسایل دیگری هم پوشش داد. این فرد هم یکی از ثروتمندترین مردان دنیا است که بیشتر موفقیت و ثروت خود را در نتیجه رسیک‌ها و خطرهایی می‌داند که در راه تجارت انجام داده است.

زندگینامه کارآفرینان برتر جهان

وارن بافت

وارن بافت که یکی از موفق‌ترین سرمایه‌گذاران کل دنیا است. وارن بافت همانند افرادی که تا به الان نام بردیم از سن پایین کسب و کار خود را راه انداخت. این پیرمرد ۸۵ ساله در سن ۱۱ سالگی و فقط زمانی که یک پسر بچه بود اولین سهام خود را خرید. این مرد استعداد فوق العاده‌ای در توضیح و تعریف مسائل پیچیده‌ی اقتصادی دارد. یکی از سخنان معروف وارن بافت این چنین است که سرمایه‌گذاری موفقیت‌آمیز نیازمند گذشت زمان، برخورداری از نظم و دیسیپلین و داشتن صبر و حوصله است. فارغ از اینکه چقدر استعداد و تلاش به خرج بدهید، بعضی کارها زمان می‌خواهند: نمی‌توان با ۹ زن باردار، بچه‌ای را یک ماهه به دنیا آورد.

زندگینامه کارآفرینان برتر جهانآریانا هافینگتون

آریانا هافینگتون روزنامه‌نگار، ناشر و مجری تلویزیونی است. این زن موسس وبلاگ هافینگتون پست است. در سال ۲۰۰۳ آریانا هافینگتون برای انتخابات فرمانداری ایالت کالیفرنیای آمریکا نام نویسی کرد، اما یک هفته قبل از انتخابات زمانی که از باخت خود مطمئن شد، از انتخابات کناره گیری کرد. این بزرگ ترین شکست او به شمار نمی رفت. بلکه رد شدن کتاب دومش برای سی و ششمین بار از سوی ناشر، یکی از سهمگین ترین اتفاقاتی بود که برای او رخ داد. اما او هیچگاه دست از تلاش برنداشت. این عوامل نه تنها که او را گوشه گیر و منزوی نگردند بلکه عاملی شدند برای پیشرفت و موفقیت بیشتر او. از نظر هافینگتون فعالیت در چند کار باعث می‌شود که کارایی فرد بیشتر شود.

زندگینامه کارآفرینان برتر جهان

مارک زاکربرگ

مارک زاکربرگ جوانترین میلیاردر و یکی از کارآفرینان برتر جهان، موسس و بنیان گذار شبکه اجتماعی فیسبوک است. او در سال ۲۰۰۴ به همراه تعدادی از دوستانش برنامه نویسی سایت جدید را شروع کرد. در ابتدا این پروژه فقط برای دانشگاهی که مارک در آن تحصیل می‌کرد قابل دسترس بود اما بعدها که پیشرفت خوبی داشت تصمیم گرفت دانشگاه خود را ترک کند و تمام زمان خود را بر روی این پروژه بگذارد و در نهایت و فارغ از تمامی ماجراها فیسبوک تبدیل به چیزی شد که امروز میبیند. یکی از سخنان این مرد جوان این است که بزرگ‌ترین ریسک، ریسک نکردن است. در دنیایی که به ‌سرعت در حال تغییر است، تنها استراتژی شکست خوردن، ریسک ناپذیری است.

زندگینامه کارآفرینان برتر جهان

ایلان ماسک

جدای از اینکه او موسس و مدیر کمپانی‌های نظیر spaceX، SolarCity و Paypal باشد. ایلان ماسک به دلیل قدرت ارداه‌اش شناخته می‌شود. در همان کودکی علاوه بر علاقه‌ای که به دنیای تکنولوژی داشت و اولین بازی ساخت خود را در سن ۱۲ سالگی با قیمت ۵۰۰ دلار فروخت، ماسک تاجری بالقوه بوده است. ماسک اینطور می‌گوید که من به چیزهایی علاقه دارم که دنیا را تغییر می‌دهند و بر آینده تاثیر می‌گذارند. تکنولوژی‌های شگفت‌انگیزی که وقتی آن‌ها را می‌بینید با خود می‌گویید «چطور چنین چیزی اتفاق افتاده؟ اصلا چطور چنین چیزی ممکن است؟» ایلان ماسک تمام موفقیت خود را مدیون تلاش و قوه‌ی تخیل خود می‌داند. از زندگینامه کارآفرینان برتر جهان زندگینامه ایلان ماسک هم خواندنی است.

زندگینامه کارآفرینان برتر جهان

زندگینامه کارآفرینان برتر جهان نه تنها شما را بیشتر با این افراد آشنا خواهد کرد بلکه برای شما انگیزه‌ای می‌شوند که بدانید برای شروع کسب و کار در ابتدا فقط یه چند عنصر نیاز دارید، ایده، خلاقیت و پشتکار و باز هم پشتکار. همانطور که بیشتر افراد این لیست اشاره کرده‌اند هیچگاه دست از رویاهای خود برندارید.

کتاب‌هایی که ایلان ماسک خواندن آن‌ها را توصیه می‌کند

بازاریابی در اینستاگرام

کتاب الکترونیکی بازاریابی در اینستاگرام را از لینک زیر دریافت کنید.

فروش ویژه – ۵۰,۰۰۰ تومان ۳۹,۰۰۰ تومان