آموزش کسب و کار اینترنتی

۱۳ وب سایت رایگان آموزش کسب ‌و کار اینترنتی که هر کارآفرینی باید ببیند

برای کارآفرین موفق شدن نیاز است تا مهارت‌های زیادی را در زمینه‌های مختلف کسب کنید.چون اگر در حال حاضر نیرو و همکار کافی برای انجام مهارت‌های مورد نیاز کسب‌وکارتان ندارید، مجبور هستید تا بخش عمده‌ای از کارها را خودتان انجام دهید. در صورتی که شما جزء آن دسته از افراد هستید که کسب‌وکار خودتان را شروع کرده‌اید، آموزش کسب و کار اینترنتی اهمیت بیشتری پیدا می‌کند.

آموزش کسب و کار اینترنتی

آموزش کسب‌ و کار اینترنتی به خصوص زمانی که کسب‌وکار شما از ابتدا توسط شما شروع شده است و در حال حاضر نیرو و همکار کافی برای انجام مهارت‌‌های مورد نیاز کسب‌وکارتان ندارید، اهمیت بیشتری پیدا می‌کند.

هزینه یادگیری مهارت‌های جدید تخصصی زیاد است و خوشبختانه در سال‌های اخیر سایت‌های آموزش آنلاین کسب و کار اینترنتی افزایش یافته است که در این نوشته قصد داریم ۱۳ وب سایت رایگان آموزش کسب و کار اینترنتی را در زمینه کارآفرینی، بازاریابی، مدیریت کسب و کار و موارد مشابه آن را معرفی کنیم.

۱- Code Academy

این وب سایت یک منبع عالی برای آموزش کسب و کار اینترنتی است که به صورت تعاملی زبان‌های مختلف برنامه نویسی مانند HTML, CSS, Javascript, PHP را آموزش می‌دهد. شما می‌توانید مسیر پیشرفت یادگیری خود را بعد از ثبت نام، ذخیره کنید. یادگیری کد نویسی به کارآفرینان در رفع مشکلات کمک می‌کند و در گسترش وب‌سایت یا خدمات خود مانند اپلیکیشین‌ها نیز می‌توانند از این آموزش‌ها استفاده کنند.

۲- Hubspot Academy

یک وب سایت بسیاری عالی که پیشنهادات فوق‌العاده در زمینه Inbound Marketing ( بازاریابی درون‌گرا) ارائه می‌دهد و شما می‌توانید مدارک معتبرتری جهت شرکت در این دوره‌ها دریافت کنید. دوره‌های مطرح شده در Hubspot شامل موارد مانند بهینه سازی وب سایت، لندینگ پیج و مواردی مانند آن است. این مهارت‌ها برای صاحبان کسب‌وکار بسیار کاربردی است و به آن‌ها کمک می‌کند تا بتوانند کسب‌وکار خود را رشد دهند.

۳ – Moz

وب‌سایت Moz یکی از معتبرترین وب‌سایت‌های رایج در زمینه سئو و بحث‌های فنی است که در آن دوره‌های تخصصی نیز آموزش داده می‌شود.

اگر قصد دارید تا بهینه سازی موتورهای جستجوگر را یاد بگیرید، می‌توانید از دوره‌های تخصصی و فوق‌العاده Moz استفاده کنید. این دوره‌ها به شما کمک می‌کند تا نکاتی درباره میزان مشاهده وب سایت را یاد گرفته و به کار ببرید.

Moz یکی از بهترین‌وب‌سایت‌های آموزش کسب و کار اینترنتی است که علاوه بر‌ داشتن آکادمی، ویبنارهای( زنده و ضبط شده) و راهنمایی برای افرادی مبتدی در زمینه سئو، شبکه‌های اجتماعی و لینک بیلدینگ دارد.

۴- LearnVest

موفق‌ترین کارآفرینان می‌دانند که چگونه پول خود را در دو وجهه کسب‌وکار و زندگی شخصی خود مدیریت کنند. در وب‌سایت learn vest کلاس‌های مالی جذابی وجود دارد که برخی از این دروس مالی به صورت رایگان ارائه شده است که می‌تواند به کارآفرینان کمک کند تا بتوانند بحث‌های مالی خود را دنبال کنند.

۵- eDX

eDX یک وب سایت رایگان آموزش کسب و کار اینترنتی است که بیش از سیصد دوره در موضوعات مختلف دارد. دوره‌هایی مانند آنالیز مالی و تصمیم‌گیری، کارآفرینی و مشتریان شما چه کسانی هستند؟

این دوره‌ها لزومن مرتبط با کسب و کار نیستند، اما می‌تواند به شما کمک کند تا مهارت‌های زیادی در ارتباط با صنعت خود کسب کنید.

۶- Khan Academy

خان آکادمی یک نمونه عالی از وب‌سایت‌های آموزش کسب و کار اینترنتی است که امکان ایجاد دسترسی به آموزش و پروش در ریاضیات، علوم، هنر، تکنولوژی و سایر موارد ایجاد شده است. بیش از ۰۰۰/۱۰۰ تمرین آموزشی تعاملی وجود دارد. علی رغم اینکه بسیاری از دوره‌ها مخصوص دانش آموزان دبیرستانی است ولی دوره‌های متعدد دیگری وجود دارد که همه افراد می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند.

۷- MIT Open Courseware

این وب‌سایت یک بهترین‌های وب‌سایت‌های آموزش کسب و کار اینترنتی است که دورهه‌های بسیار کاربردی آموزش داده می‌شود. در این وب سایت یک صفحه کارآفرینی موجود  است که لیستی از دوره‌های موجود برای صاحبان کسب‌وکاران لیست شده است.

۸- Kutztown University of Pennsylvania

این دانشگاه تقریبن ۱۰۰ دوره رایگان کالج‌های مختلف را دارد که برای کارآفرینان بسیار مناسب است. برخی از دوره‌های به اشتراک گذاشته شده در این وب‌سایت عبارتند از برنامه‌ریزی کسب‌وکار، عملیات و مدیریت و مباحث مرتبط با مالیات شرکت‌های کوچک است که برای کارآفرینان و بنیان‌گذارهای کسب‌وکارها و استارتاپ‌ها می‌تواند بسیار مفید واقع شود.

۹ – Coursera

Coursera یک وب سایت آموزش کسب و کار اینترنتی است که مانند MIT Open Courseware  با همکاری ۱۱۴ مجموعه اقدام به تولید دوره‌های رایگان برای حدود ۱۰ میلیون کاربر کرده است. یکی از مزایای وب سایت Coursera این است که دوره‌های بسیار ویژه‌ای با موضوع‌های تخصصی مانند” نوآوری برای کارآفرینان: از ایده تا بازار” که توسط دانشگاه مریلند تهیه شده است، را برای کاربران به اشتراک گذاشته است. تنوع و گستردگی شرکا و تولید کنندگان به شما این امکان را می‌دهد که از میان دوره‌های موجود بهترین گزینه را انتخاب کنید.

۱۰- OpenCulture

این یک وب سایت آموزش کسب و کار اینترنتی نیست بلکه یک وب سایت جمع‌آوری و به اشتراک گذاری منابع رایگان از سراسر وب است. این وب سایت شامل لیستی از ۱۵۰ دوره رایگان و عالی آموزش کسب و کار اینترنتی است که کلاس‌ها در iTunes و سایر کلاس‌ها به صورت ویدئویی و صوتی ارائه می‌شود. این سایت هم‌چنین دارای لیست کتاب‌های رایگان، مدارک دوره‌ها و سایر دوره‌های آنلاین مفید دیگری است.

۱۱- YouTube

در نگاه اول شاید YouTube گزینه آموزشی چندان مناسبی برای کاربران نباشد ولی این در حالی است که یوتیوب یکی از بزرگترین موتورهای جستجو در جهان است. چون به معنای واقعی ویدئوهای آموزشی جذابی را به نمایش می‌گذارد. از گفتگوهای TED تا سخنرانی‌های جذاب در زمینه آموزش کسب و کار اینترنتی که می‌توانید به رایگان مشاهده کنید.

۱۲- Alison

این وب‌سایت دوره‌های آنلاین رایگان را از معتبرترین برندها مانند گوگل، مایکروسافت و … را به اشتراک گذاشته شده است. در این وب‌سایت بیش از ۶۰۰ دوره برای بیش از ۴ میلیون کاربر به اشتراک گذاشته شده است و موضوعات تخصصی و جذابی مانند سواد اقتصادی، توسعه شخصی و مهارت‌های کسب‌وکار را آموزش می‌دهد.

۱۳- Podcasts

با توجه به اینکه پادکست‌ها یک دوره رسمی نیستند ولی فوق‌العاده هستند و مورد استقبال خوبی از سوی کاربران قرار گرفته است. پادکست‌ها می‌تواند یک راه خوب برای تبدیل شدن به یک کارآفرین باشد. پادکست‌ها را می‌توانید از طریق کامپیوتر یا از طریق iTunes و نرم‌ افزارهای مرتبط برای اندروید گوش دهید

در حال حاضر پادکست‌هایی مانند Entrepreneur of Fire هزاران نفر مخاطب دارد و به عنوان یک منبع خوب برای آموزش کسب و کار اینترنتی و سایر تخصص‌ها شناخته می‌شود.

اگر تجربه استفاده از امکانات هر یک از وب‌سایت‌های نام برده شده را دارید،لطفن با ما به اشتراک بگذارید.