ابزار بازاریابی

با استفاده از این ۸ ابزار بازاریابی می‌توانید استارتاپ‌تان را رشد دهید

خیلی از ما به دنبال یک فرمول کمیاب و منحصربه فرد برای افزایش کاربران کسب‌وکار خود هستیم که ارزان، بهتر و سریع‌تر باشد ولی در نهایت هیچ جایگزینی بجز صرف زمان به صورت روزانه برای ساخت اجتماع و ارتباط با مشتریان به صورت معنادار و پایداری وجود نخواهد داشت. اما خوشبختانه محصولاتی وجود دارند که فرآیند را راحت‌تر می‌کنند. در این نوشته قصد داریم ۸ ابزار بازاریابی که به شما کمک می‌کند تا کسب‌وکار خود را به سرعت و با بودجه محدود را راه‌اندازی کنید معرفی کنیم.

۱) upcall

کمپین‌های بازاریابی برونگرای خود را در کمتر از ۵ دقیقه ایجاد کنید.

شاید راه‌اندازی کمپین‌های بازاریابی برونگرا (inbound Marketing) یکی از مهم‌ترین فعالیت‌های بازریابی/ فروش کسب‌وکار شما باشد که احتمالن درگیر آن هستید. با استفاده از Upcall تنها کاری که باید انجام دهید این است که لیست افرادی که دریافت کننده محتوای کمپین هستند را باید مشخص کنید و بعد از آن هر نوع اسکریپت یا سوال‌های خود را اضافه کنید. سپس می‌توانید هزاران تماس گیرنده می‌توانید با توجه به نیازهای دقیق کمپین انتخاب کنید.

شما می‌توانید افراد مختلف را که مطابق با خواسته شما هستند را انتخاب کنید. ویژگی‌هایی مانند زبان، جغرافیا، تخصص و موارد دیگر. شما می‌توانید با هم همکاری کنید و به صورت مستقیم تماس‌گیرنده‌ها را آموزش دهید.

هم‌چنین می‌توانید به صورت همزمان نتایج کمپین خود را تجزیه و تحلیل کنید. این راه‌حل بسیار مقیاس‌پذیر است اگر کمپین‌های بازاریابی برونگرا بخشی از رشد کسب‌وکار شما باشند، شما می‌توانید با ۱۰۰ یا یک میلیون نفر در عرض چند ساعت با استفاده از برنامه تبلیغات کلیکی ارتباط برقرار کنید.

۲) صفحات گسترده خودکار (Automated Spreadsheets)

جمع‌آوری دستی اطلاعات تبلیغات خود را متوقف کنیدو از  صفحات گسترده خودکار استفاده کنید.

اگر در سیستم‌های عامل گوناگون مانند( گوگل ادوردز، فیس‌بوک، توییتر، لینکدین، اینستاگرام، یو‌تیوب، دابل کلیک و …) اقدام به تبلیغات کرده‌اید، اگر آرزو می‌کنید که کانال ارتباط متقابل گزارش‌دهی داشته باشید، شما خوش‌شانس هستید.

مجموعه‌هایی که از سیستم RTB استفاده می‌کنند، مجموعه‌ای از صفحات گسترده خودکار استفاده می‌کنند که به شما امکان دسترسی به ایمیل‌های روزانه یا هفتگی، Insights ، توصیه‌هایی برای بهینه‌سازی و هشدارهای هوشمند ارائه می‌دهند.

خرید و فروش جایگاه‌های نمایش تبلیغات به صورت برخط و مزایده‌ای را RTB می گویند.

با استفاده از صفحات گسترده خودکار می‌توانید نمونه‌های مختلفی مانند موارد زیر را امتحان کنید: کمپین‌های ماهیانه و خرابی پلتفرم، گزارش‌های مالی توسط پلتفرم، آنالیز و تجزیه و تحلیل مقایسه وقفه مشتری را انجام دهید.

این یک ابزار فوق‌العاده است که به شما کمک می‌کند تا سیستم‌های تبلیغاتی متناسب با شرکت را بررسی کند.

و با استفاده از آن می‌توانید به صورت خودکار پیشرفت هفتگی خود را بررسی کنید. قطعن ارزش آن را دارد که تبلیغات پرداختی  بخشی از استراتژی بازاریابی شما باشد.

ابزار بازاریابی

۳) Lead Flows

Lead flow توسط تیم HubSpot ایجاد شده است و به شما این امکان را می‌دهد که به راحتی سرنخ‌های مرتبط با مشتریان و درگیری ذهنی مشتریان( engaging) را ایجاد و شخصی سازی کنید. با استفاده از این ابزار نیازی به داشتن دانش تخصصی کدنویسی نیاز ندارید و می‌توانید در هر وب‌سایتی به کار ببرید و رایگان است.

شما به راحتی می‌توانید بازدیدکنندگان وب‌سایت را با استفاده از گجت پاپ‌آپ به مشتریان راغب تبدیل کنید. امکان تنظیم و شخصی سازی آن وجود دارد. این خیلی مهم است که کلید Call To Action و سایر امور (مانند فرم و تحویل) همگی در یک گجت پاپ‌آپ جایگذاری شوند.

CTA یا Call-to-Action به معنی درخواست انجام یک عمل از کاربر است. فراخوان به عمل‌ها (CTA) از عناصر بسیار مهم برای هر صفحه فرود (لندینگ پیج) هستند، اما تعداد بسیار زیادی از کسب‌وکارها از آن به طور موثر استفاده نمی‌کنند.

موارد زیادی است که می‌توانید با استفاده از این ابزار بازاریابی انجام دهید. مانند هدف قرار دادن بازدیدکنندگان هدف با استفاده از محتوای مناسب در لحظه مناسب که با طراحی صفحه‌ها و راه‌اندازی آن که می‌تواند برای شرکت و محصول شما کارآمد باشند.

با استفاده از این ابزار بازاریابی می‌توانید به راحتی موارد مربوط به مشتریان را اندازه‌گیری کنید و سرنخ‌های مربوط به مشتریان را مدیریت کنید. هنگامی که کسی به مشتری تبدیل می‌شوید، شما می‌توانید صفحات بازدید و نکاتی درباره فرم‌های ارسالی را اطلاعات مفیدی به دست آورید.

یکی دیگر از امکانات این ابزار بازاریابی این است که نکات زیادی درباره علایق بازدیدکنندگان و موارد مفید دیگر را برای شما به نمایش می‌گذارد.

ابزار بازاریابی۴) hotjar

آیا واقعن بازدیدکنندگان از وب‌سایت شما استفاده کرده‌اند؟

این ابزار دقیقن همان است که بازاریابان به دنبال آن هستند. Hotjar اساسن یک راه‌حل بهینه‌سازی نرخ تبدیل است، که به کسب‌وکارها کمک می‌کند که واقعن درک کنند که چگونه وب‌سایت‌ها و بازدیدکنندگان موبایل از یک سایت استفاده می‌کنند. شما می‌توانید به نقاط حرارتی( نقاطی که کاربران به آن نگاه کرده‌اند یا کلیک کرده‌اند)، قیف( برای درک نقاطی که مردم از سایت شما خارج می‌شوند)، فرم( برای به‌دست آوردن بینش و بهینه سازی نرخ تکمیل) و خیلی بیشتر دسترسی داشته باشید.

این یک ابزار بازاریابی هوشمند برای ردیابی و بهینه‌سازی تلاش‌های بازاریابی شما است. این ابزار بازاریابی شامل دو نسخه رایگان و پولی است که نسخه رایگان آن امکانات محدودتری نسبت به نسخه پولی دارد.

ابزار بازاریابی۵) ابزار بازاریابی boost

این ابزار بازاریابی امکان خرید و فروش محصولات با هشتگ در اینستاگرام، توییتر، فیس‌بوک و … را فراهم می‌کند. این یک روش هوشمندانه برای خرید و فروش محصولات است.

Boost یک ابزار بازاریابی بر مبنای هشتگ در زمینه خرید و فروش است که فعال شده است. اگر شما به عنوان یک برند و کسب‌وکار فعالیت می‌کنید، تنها کاری که باید انجام دهید این است که یک هشتگ منحصربه فرد از میان وب‌سایت تهیه کنید و در توییتر، فیس‌بوک و اینستاگرام استفاده کنید و دنبال‌کنندگان و طرفداران می‌توانند به راحتی محصولات شما را پیدا کنند و بخرند.

امکان استفاده به عنوان خریدار از Boost هم وجود دارد. برای این کار کافی است که اطلاعات حساب بانکی و آدرس پستی خود را تکمیل کنید تا در دفعات بعدی خرید به راحتی فقط با استفاده از هشتگ‌ها از وب‌سایت Boost خرید انجام دهید.

ابزار بازاریابی

۶) Bounce Bar

با استفاده از این ابزار بازاریابی می‌توانید در عرض چند ثانیه یک بنر خوش‌ آمدید به وب‌سایت خود اضافه کنید. Bounce bar یک اسکریپتی است که به شما اجازه می‌دهد بدون استفاده از کد، بنرهای شگفت‌انگیزی در وب‌سایت خود را به نمایش بگذارید.

شما می‌توانید نوارهای CTA را به کاربران براساس تبلیغات دریافت شده و یا اینکه تبلیغات را مسدود کرده‌اند، تبلیغات را انجام دهید. علاوه بر موارد بیان شده می‌توانید نوارهای مختلف برای صفحات محتلف وب را تنظیم کنید که می‌تواند بسیار کاربردی باشد.

Bounce Bar یک ابزار بازاریابی ساده است که قطعن پتانسیل این را دارد که تاثیر بزرگی بر روی نرخ تبدیل مشتری شما داشته باشد. با توجه به امکانات جذابی که این ابزار دارد قطعن این ارزش را دارد که امتحان کنید.

ابزار بازاریابی

۷) Effin Amazing UTM Builder

این ابزار به شما این امکان را می‌دهد که تگ‌های UTM را با استفاده از افزونه کروم به لینک‌هایتان اضافه کنید.

UTM مخفف عبارت Urchin Tracking Module است. Urchin  یک شرکت نرم‌افزاری بود که در سال ۲۰۰۵ توسط گوگل خریداری شد و نرم افزاری که آنها ساخته بودند تبدیل شد به چیزی که ما امروز آن را با نام Google analytic می‌شناسیم.

UTM قطعه کدیست که در انتهای هر لینکی که می‌خواهید آمار ورودی به سایت و سایر گزارشات را به دست بیاورید قرار می‌گیرد. این قطعه کد اطلاعات مختلفی را به گوگل آنالیتیک ارسال می‌کند و در آنجا همه اطلاعات جمع شده و در قالب یک گزارش جامع در اختیار ما قرار می‌گیرد.

این افزونه یک ابزار شگفت‌انگیز برای تمام بازاریابان است. اگر شما نیاز به ایجاد یک گروه از لینک‌های ردیابی گوگل دارید می‌توانید بدون اینکه مرورگر کروم خود را ببندید این کار را انجام دهید.

حالا شما می‌توانید نام کمپین خود، رسانه، منبع و مدت زمان خود را تنظیم کنید تا کدهای UTM خود را سریع راه‌اندازی کنید. یکی از بهترین ویژگی‌ها این ابزار توانایی ذخیره تمپلیت‌ها است که نیاز به کپی کردن مکرر اطلاعات نیست.

این یکی از ابزارهایی است که باعث می‌شود تعجب کنید که چرا چندین سال قبل آن را ایجاد نکرده‌اید. البته خیلی خوشحال هستیم که در حال حاضر وجود دارد.

ابزار بازاریابی

۸)  ابزارهای رشد

یک مجموعه از ابزارهای هک رشد دست‌چین شده است. اگر به دنبال مجموعه‌ای قوی‌تر از ابزارهایی هستید که به شما کمک کند تا استارتاپ خود را رشد دهید. ابزارهای رشد یک منبع نیرومندی است که باید به آن‌ها توجه داشته باشید. شما می‌توانید همه چیز را از محصولات تجزیه و تحلیل هوشمند تا ابزار بهینه‌سازی محتوا پیدا کنید. لیست ادامه پیدا می‌کند و شامل همه ابزارها و تکنیک‌هایی برای انواع هک رشدی است که فکر می‌کنید.

در داخل بخش خاص شما می‌توانید گزینه‌ها را به دسته‌بندی ریزتری فیلتر کنید. که این عمل باعث می‌شود تا زمان زیادی را در هنگام دسته‌بندی موارد مشابه ذخیره کنید. به عنوان مثال اگر شما به دنبال یک محصول نرم‌افزاری CRO با قابلیت تست A/B هستید. شما می‌توانید لیست را قسمت‌بندی کنید. حتی اگر به دنبال ابزارهای بیشتری نیستید، مشاهده این وب‌سایت به شما کمک می‌کند تا ایده‌هایی درباره استراتژی رشد کسب کنید که حتی قبلن هم به آن فکر نکرده‌ بودید.

تشخیص نحوه رشد استارتاپ‌تان، اغلب چالش برانگیز است که باید حل شود.

ابزار بازاریابی

امیدواریم مواردی که در این نوشته بیان شده است به شما کمک کند تا بهتر و سریع‌تر رشد کنید. اگر به دنبال ابزارهای بازاریابی بیشتری هستید می‌توانید تمام ابزارهای بازاریابی را در وب‌سایت Product Hunt پیدا کنید.