کمپین نزدیکترشیم

کمپین نزدیکترشیم ایرانسل

برخی از افراد اعتقاد دارند که اینترنت، تکنولوژی و موبایل دیگر به عنوان یک فضای مجازی شناخته نمی‌شوند. چون تکنولوژی و اینترنت بخشی جدایی ناپذیر از زندگی امروزه ما به حساب می‌آید. مانند تمام تکنولوژی‌های دیگر بشری اینترنت نیز معایب و مزایای بسیاری در جوامع مختلف داشته است. یکی از مهم‌ترین تاثیرات مثبت اینترنت و موبایل امکان ایجاد ارتباط با افراد مختلف است. این موضوع زمانی اهمیت پیدا می‌کند که کافی است نحوه ایجاد ارتباط بین دو فرد که چندین صد یا هزار کیلومتر با هم فاصله دارند را تصور کنید و امکان ایجاد شده توسط اینترنت و موبایل را نیز مقایسه کنید.

یکی  از سنت‌های قدیمی ایرانی، دید و بازدیدهای از اقوام و خویشاوندان در ایام عید نوروز است. این رسم دیرینه موافقان و مخالفان زیادی در میان ایرانی‌ها دارد. البته در برخی از مواقع امکان دیدو بازدید حضوری وجود ندارد. در این مواقع تکنولوژی و اینترنت می‌تواند نقش مهمی در ایجاد ارتباط بین افراد ایفا کند. برای ایجاد یک ارتباط مجازی با کیفیت، انتخاب گزینه مناسب برای گوشی‌های هوشمند، نرم‌افزارها و شرکت‌های ارائه دهنده خدمات اینترنت اهمیت دوچندانی پیدا می‌کند.

کمپین نزدیکترشیم ایرانسل

ایرانسل به عنوان یکی از اپراتورهای ارائه دهنده تلفن همراه است که سریع‌ترین و گسترده‌ترین اینترنت را در ایران ارائه می‌دهد. ایرانسل در اواخر سال ۹۶ کمپین نزدیکترشیم را آغاز کرده است. در کمپین نزدیکترشیم از کاربران خواسته شده است تا در مورد نتایج تاثیر مثبت تکنولوژی در زندگی افراد خاطره‌های خود را بیان کنند. این خاطره می‌تواند در قالب کامنت در صفحه اینستاگرام ایرانسل بیان شود یا می‌توان یک ویدئو تهیه کرد و در اینستاگرام منتشر کرد. به صاحبان خاطره‌هایی که بیش‌ترین لایک را دریافت کرده‌ باشند جوایزی اهدا خواهد شد.

همزمان با برگزاری مسابقه نزدیکترشیم، ایرانسل در اقدامی جذاب امکان طراحی و ارسال کارت تبریک به سلیقه خودتان از طریق بات تلگرام ایرانسل را ایجاد کرده است. با استفاده این ربات تلگرام ایرانسل می‌توانید به سلیقه خودتان کارت تبریک نوروزی بساید وبرای عزیزان خود بسازید. برای این کار کافی است که در ابتدا طرح دلخواهتان را انتخاب کرده و سپس نام فرد مورد نظر را وارد کرده و سپس کارت تبریک خود را تحویل بگیرید. کارت تبریک را هم می‌توانید در تلگرام به دوستان خود ارسال کنید و یا این کارت تبریک را در صفحه اینستاگرام خود به اشتراک بگذارید که در این‌صورت در قرعه‌کشی یک دستگاه Galaxy tab شرکت داده شوید.

مخاطبان هدف کمپین نزدیکترشیم

با توجه به اینکه کمپین نزدیکترشیم در بستر اینستاگرام اجرا شده است و شرکت ایرانسل با استفاده از حمایت اینفلوئنسرها پیغام این کمپین را منتشر داده است. مخاطبان هدف کمپین نزدیکترشیم جوانان است. با توجه به زمینه فعالیت ایرانسل در زمینه اینترنت، انتخاب این جامعه هدف معقول و منطقی است. چون جوانان به عنوان استفاده کنندگان اصلی اینترنت و تکنولوژی شناخته می‌شوند.

هدف کمپین نزدیکترشیم

هدف ایرانسل از برگزاری این کمپین همزمان با عید نوروز، یادآوری امکان استفاده از اینترنت برای ایجاد ارتباط با سایر افراد و نقش مهم اینترنت و تکنولوژی در زندگی روزمره امروزی است که می‌تواند مزیت‌های بسیاری برای افراد مختلف داشته باشد.

نبود خلاقیت در نحوه برگزاری کمپین نزدیکترشیم

کمپین نزدیکترشیم ایرانسل مانند اغلب کمپین‌های است که در بستر اینستاگرام در سال‌های اخیر برگزار شده و مبنای آن تعداد لایک‌ها می‌باشد. حلقه گمشده این کمپین‌ها عدم خلاقیت در نحوه برگزاری کمپین می‌باشد. چون احتمال تقلب افراد شرکت کننده در کمپین وجود دارد. علاوه بر این با توجه به اینکه سیاست شرکت برگزار کننده کمپین افزایش لایک در یک مقطع خاص است ولی این سبب می‌شود تا کاربران درگیری کمتری با برند داشته باشند و برگزاری چنین کمپین‌ها سبب می‌شود که وفاداری به برند اتفاق نیفتد.

یکی از موارد دیگری که می‌توان درباره کمپین نزدیکترشیم بیان کنیم، عدم انتشار گسترده درباره اخبار کمپین اعم از نحوه شرکت، زمان شرکت، زمان اتمام و … می‌باشد که نتیجه آن آشنایی کم مخاطبان با کمپین و مشارکت محدود آن‌ها می‌باشد.

مشکل عمده کمپین‌های برگزار شده برندها در اینستاگرام، استفاده از متد تکراری، افزایش لایک یا کامنت از سمت کاربران است. در خوشبینانه‌ترین حالت برندهای ایرانی، یک نمونه از کمپین‌های خارجی را کپی برداری می‌کنند.
یکی از کمپین‌های موفقی که در سال ۹۶ در اینستاگرام منتشر شده است، کمپین آچاره با همکاری نوار است که در یک پست جداگانه به طور مفصل به تشریح این کمپین پرداخته‌ایم.

درک اهمیت حضور فعال رسانه‌های اجتماعی توسط ایرانسل

مدتی است برند ایرانسل حضور فعالی در شبکه‌های اجتماعی و به خصوص اینستاگرام دارد. پاسخ‌گویی مناسب به مشتریان در شبکه‌های اجتماعی یکی از نقاط قوت ایرانسل است. در کشورهای توسعه یافته با توجه به رقابت فشرده‌ای که بین اپراتورهای مختلف وجود دارد، سبب می‌شود تا اپراتورها با استفاده از روش‌های خلاق، در صدد جذب کاربران جدید و حفظ مشتریان فعلی باشند ولی در ایران به خاطر وجود انحصار بین اپراتورها، خلاقیت در امور اپراتورها به چشم نمی‌خورد. البته اپراتورهایی که بتوانند از روش‌های خلاقانه، علمی و به روز در جذب مشتری و حفظ آن تلاش کنند، می‌توانند سهم بازار بیشتری را کسب کنند.

جمع‌بندی کلی

امروزه اینترنت و شبکه‌های اجتماعی تاثیر زیادی در زندگی افراد مختلف جامعه ایفا کرده است. هر چند درگیری‌های روزمرگی و شهرنشینی سبب شده است تا فاصله جغرافیایی افراد و فاصله بین دیدارهای افراد افزایش پیدا کند ولی می‌توان با استفاده از شبکه‌های اجتماعی و امکانات اینترنت تعداد تماس و دیدارها را افزایش داد( هر چند این ارتباطات به صورت حضوری نباشد و به شکل اینترنتی صورت بگیرد).

البته مزایای تکنولوژی و اینترنت به مورد اشاره شده کفایت نمی‌کند. اینترنت تاثیر زیادی بر افزایش کیفیت و کاهش زمان کمک‌رسانی و امداد نجات در مواقع ناگوار گذاشته است. به نظر شما علاوه بر مواردی که بیان شده است، اینترنت چه تاثیر دیگری – مثبت یا منفی- در زندگی امروزی شما گذاشته است؟