کمپین مربی سفیر شد

کمپین مربی سفیر شد : بررسی همکاری مشترک گروه مالی سامان با مربی تیم ملی فوتبال ایران

یکی از روش‌های انتقال پیام کسب‌وکارهای انتفایی یا غیرانتفایی استفاده از پرسنال برندها می‌باشد. سازمان‌ها با استفاده از پرسنال برندینگ پیغام‌های خود را به مخاطبان خود ارسال می‌کنند و با توجه به محبوبیت فرد انتخاب شده، تاثیرگذاری پیام افزایش پیدا می‌کند که نتیجه آن تحقق اهداف تدوین شده تبلیغاتی می‌شود. کارلوس کی‌روش مربی محبوب و موفق تیم ملی فوتبال ایران به تازگی در یک برنامه تبلیغاتی با گروه مالی سامان با عنوان کمپین مربی سفیر شد شرکت کرده است. کارلوس کی‌روش علاوه بر مسئولیت مربی‌گری تیم فوتبال ایران، اقداماتی در زمینه اهداف اجتماعی و فرهنگی نیز را انجام می‌دهد.

استفاده از چهره‌‌های شاخص و محبوب ورزشی یک امر رایج در تبلیغات است که نمونه‌های خارجی بسیاری را مشاهده می‌کنیم. این در شرایطی است همکاری ستاره‌های ورزشی فقط محدود به وسایل ورزشی نمی‌شود.

نکته قابل تامل در این نوع همکاری‌ها، انتخاب یک شخصیت محبوب در نزد مخاطبان هدف است. به صورتی که ایجاد و حفظ اعتماد با مخاطبان یکی از اهداف برگزاری کمپین با همکاری ستاره‌های ورزشی است.

کمپین مربی سفیر شد

گروه مالی سامان( بانک سامان) در تبلیغات جدید خود در آستانه جام‌جهانی فوتبال با کارلوس کی‌روش مربی تیم فوتبال ایران همکاری مشترکی را در قالب کمپین مربی سفیر شد آغاز کرده است.

بانک سامان در سال‌های قبل، سرمایه‌گذاری‌های مختلفی در رشته‌های ورزشی داشته است. در سال‌های گذشته بانک سامان اسپانسر تیم ملی والیبال ایران بوده است.

برای سال‌های متمادی گروه مالی سامان( بانک سامان) اسپانسر تیم ملی والیبال ایران بوده است که بانک سامان در موفقیت‌های تیم والیبال نیز نقش مهمی را ایفا کرده است. در ادامه سرمایه‌گذاری‌های بانک سامان با عظیم قیچی‌ساز به عنوان پرافتخارترین کوهنورد ایرانی همکاری مشترکی را اجرا کردند. از اواخر سال ۹۶ بانک سامان کمپین‌های مشترکی با کارلوس کی‌روش مربی تیم ملی فوتبال برگزار کرده است که اولین قدم این کمپین با نام کمپین مربی سفیر شد شروع شده است.

با توجه به اینکه کارلوس کی‌روش شخصیتی محبوب در بین مردم ایران دارد و سوابق و تجربه‌های زیاد کی‌روش در زمینه کارگروهی و به کارگیری استعدادهای فردی، گروه مالی سامان که متشکل از بانک سامان، شرکت بیمه سامان، سامانتل و پرداخت الکترونیکی هم‌زمان با برگزاری جام‌جهانی سال ۲۰۱۸ روسیه این همکاری مشترک را با کی‌روش آغاز کرده‌اند.

با توجه به اینکه کی‌روش تخصص و توانایی‌های زیادی در زمینه تیم سازی و تمرکز بر انسجام تیمی جهت پیش بردن اهداف و موقعیت‌های گروهی دارد، لذا گروه سرمایه گذاری قصد دارد تا این تخصص را در سایر بخش‌های جامعه به کار ببندد. هدف از برگزاری کمپین مربی سفیر شد معرفی کی‌روش به عنوان سفیر فعالیت‌های اجتماعی و آموزشی می‌باشد.

منصور مومنی مدیر روابط عمومی بانک سامان گفت: سیر فعالیت‌های این مجموعه پیوسته بر موضوع ارائه خدمات مفید برای جامعه تاکید داشته است و در کمپین مربی سفیر شد نیز مسئولیت اجتماعی نکته مهمی است که مود توجه قرار گرفته است.

با توجه به اینکه کارلوس کی‌روش یک شخصیت قابل اعتماد و محبوب که در ایران دارد و براساس رفتار حرفه‌ای می‌تواند ارتباط خوبی با افکار عمومی جامعه برگزار کند. کمپین مربی سفیر شد، یک فعالیت مهم در حوزه‌ی برندینگ است که سعی دارد ارتباطی صمیمانه با مخاطبان برقرار کند.

تحولات انجام شده توسط کی‌روش در تیم ملی فوتبال ایران فراتر از انتظارات اهالی فوتبال است. کی‌روش با ارائه سبکی جدید در رهبری تیمی، اعتماد به نفس و باور به موفقیت را میان بازیکنان ارتقا دهد. کی‌روش توانسته است با تکیه بر پشتکار بازیکنان ناشناخته و البته با استعداد تیم ملی نتایج فوق‌العاده‌ای را کسب کند. کارلوس کی‌روش که به عنوان یک مربی با تجربه بین‌المللی شناخته شده است با تلاش و استمرار توانسته‌ است به نتایج خوبی در گذر زمان دست یابد که این ویژگی مهم‌ترین دلیل انتخاب کارلوس کی‌روش در همکاری با بانک سامان می‌باشد.  تیم ملی فوتبال ایران در جام‌جهانی ۲۰۱۸ یکی از آماده‌ترین تیم‌های دوره‌های قبلی ملی بوده است که امیدواریم بتواند بازی‌های قابل قبولی در مقابل حریفان خود ارائه دهد.

روحیه جنگجویانه برای بدست آوردن باورها و اعتقادات یکی از ویژگی‌های بارز شخصیتی کارلوس کی‌روش می‌باشد که با تکیه بر کار تیمی سبب پیشرفت در کارها و وظایف محوله می‌شود.

کمپین مربی سفیر شدگروه مالی سامان نیز با مجموعه‌ای از خدمات در حوزه بانکداری، بیمه، پرداخت، ارتباطات و… بر اساس راهبردهای خود، همواره تلاش کرده است به واسطه خدماتش، تاثیری ملموس و قابل مقایسه با استانداردها و مقیاس‌های بین‌المللی در سبک زندگی مشتریان و مخاطبان خود داشته باشد. تاثیری که برگرفته از روح کارِ تیمی، بر مبنای باور عزتمندی و شایستگی مردم ایران برای تجربه خدمات مورد نیاز خود با بهترین کیفیت است.

هدف گروه مالی سامان از همکاری با کارلوس کی‌روش فراتر از مسایل مربوط به فوتبال و استفاده محدود تبلیغاتی از حضور و چهره ایشان است. سامان در تلاش است تا بر اساس نقاط و نکات مشترک حسی و کارکردی خود با این چهره ورزشی محبوب، به بیان ضرورت‌ها و اصولی در پذیرش شأنیت اجتماعی ایرانیان در ابعاد ملی و بین‌المللی بپردازد که تمثیل این مانیفست در ورزش را می‌توان در عملکرد کی‌روش برای ایجاد شخصیت برنده در تیم ملی ایران و در اقتصاد می‌توان از یک زنجیره خدمات‌دهنده با شخصیت و اعتبار بین‌المللی مانند گروه مالی سامان بیان کرد.

نکاتی درباره قرارداد مالی کی‌روش با بانک سامان

گمانه‌زنی‌های زیادی در مورد مبلغ قرارداد کارلوس کی‌روش با بانک سامان شده است. مبلغ‌های از یک میلیارد تومان تا یک میلیون دلار. در اکثر تیم‌های باشگاهی و ملی روال بدین گونه است که بخشی از درآمد تبلیغات به باشگاه یا تیم ملی اختصاص داده می‌شود. هر چند طبق شواهد نشان می‌دهد با توجه به بندی که در قرداد کارلوس کی‌روش با فدراسیون فوتبال دارد، تمام درآمد حاصل از تبلیغات به حساب کی‌روش واریز خواهد شد.

البته در یک گفتگویی مهدی تاج، نائب رئیس فدراسیون فوتبال بیان کرده است که همکاری کی‌روش با گروه مالی سامان، در کمپین مربی سفیر شد، با هماهنگی فدراسیون فوتبال صورت گرفته است.

فارغ از مبلغ قرارداد و نحوه تعامل کی‌روش با فدراسیون فوتبال، استفاده از مربیان خوشنام و محبوب در برنامه‌های تبلیغاتی یک امر رایج در تبلیغات کسب‌وکارها است.

فعالیت‌های تبلیغاتی مورینو

خوزه مورینیو مربی خوشنام فوتبال یکی از مربیانی است که در فعالیت‌های تبلیغاتی شرکت کرده اند. شرکت خودروسازی جگوار در تبلیغات‌های متعددی با خوزه مورینو همکاری داشته است. این همکاری‌های شامل معرفی محصول تا تبلیغات خلاقانه می‌باشد.

در یکی از تبلیغات جگوار، خوزه مورینیو و اندی ماری( ستاره تنیس) در یک همکاری مشترکی برگزار کرده اند. در این ویدئو اندی ماری جام قهرمانی ویمبلدون خود را با خودروی جگوار به آکادمی‌هایش انتقال می‌دهد. اندی ماری قصد دارد تا جام را برای کودکانی که در آکادمی حضور دارند به نمایش بگذارد و کودکان سعی می‌کنند تا نمونه مشابه جام را طراحی کنند.

در ادامه دو تا از کودکان با نقشه مورینیو جام تقلبی را جایگزین جام اصلی می‌کنند و اندی ماری بعد از مشاهده جام تقلبی متحیر می‌شود.