فیلم بیوگرافی

۷ فیلم بیوگرافی که سبب الهام‌بخشی هر کارآفرینی می‌شود

فیلم‌ها یک منبع خوب از الهام‌بخشی هستند. این درحالی است که کمبودی از فیلم‌های خوب داستانی وجود ندارد. یکی از موضوع‌هایی که الهام‌بخش است زندگی‌نامه‌ها است. هرچند داستان نیازمند تخیل قدرتمندی است و نقاط قوت خود را دارد. این احساس هیجان‌انگیزی است که آنچه در فیلم می‌بینیم واقعی است و  در جهان واقعی برای افراد عادی اتفاق افتاده است. مشکلات فراوانی که برای افراد حقیقی و موفق اتفاق افتاده است و هر کدام از این افراد با راه‌کارهای مخصوص به خود و خلاقانه توانسته‌اند بر این مشکلات فائق آیند. در ادامه چند مورد فیلم بیوگرافی لیست می‌شود که تماشای آن به هر کارآفرینی توصیه می‌شود.

۱) تاکر: مرد و رویای او

این فیلم داستان زندگی‌نامه پرستون تاکر است. نبوغ بالای تاکر در پشت اتومبیل Tucker 48 پنهان شده است. اتومبیلی که پیش از او بوده و در واقع بسیاری از ویژگی‌های ایمنی که در خودرو‌های معاصر مشاهده می‌شود از تاکر ۴۸ سدان به ارث برده‌اند.

سدان به انگلیسی: (Sedan) یا سالون به خودروهای سواری معمولی یا اصطلاحاً صندوقدار می‌گویند که دارای سقف ثابت، صندوق عقب مجزا و دو ردیف صندلی بوده و می‌تواند دو یا چهار در داشته باشد. سدان متداولترین شکل طراحی بدنه خودرو است.

شاید هنگام مشاهده این فیلم بیوگرافی ، متوجه محتوای زندگی‌نامه‌ای این فیلم نشوید، اما برخی از صحنه‌های این فیلم ارزش چندین بار دیدن را دارد. تاکر به عنوان یک کارآفرین جوان در مقام تمام مقامات بلندپایه و تمام تولیدکنندگان عمده خودرو به عنوان مبارزه ایستادگی کرد.

۲) هوانورد : فیلم بیوگرافی هوارد هیوز

این فیلم مورد علاقه من از این لیست است و نه به خاطر مدیر یا بازیگران. اگرچه ممکن است در سطح ناخودآگاهی برخی از بخش های بازی را بازی کند، شخصیت شجاع و خطرناک Howard Hughes که من را شگفت زده کرد.

این فیلم یکی از محبوب‌ترین فیلم‌های بیوگرافی است. هوانورد محصول سال ۲۰۰۴ است که شامل بیوگرافی Howard Hughes است. هوارد هیوز دچار بیماری اختلال وسواسی جبری بود که همواره به دنبال شکستن رکوردهای سرعت و فاصله پرواز بود. شخصیت شجاع و خطرناک هیوز در این فیلم بسیار شگفت انگیز است.

من نمی توانم یک زندگی جالب تر از هوارد هیوز تصور کنم. عملا چیزی نیست که او انجام دهد. او فیلم ها را ساخت، هواپیما را طراحی و پرواز کرد، کارش را انجام می داد و مواد را اختراع می کرد. او نگران نیست که به خطر بیفتد و کنوانسیون ها را کنار بگذارد تا بتواند راه خود را به کار بگیرد – کیفیت هر کارآفرین بزرگ باید داشته باشد.

زندگی جالب‌تری از زندگی هواردهیوز را نمی‌توان تصور کرد. کاری نیست که او نتواند انجام دهد. او نگران اتفاق افتادن خطرها نیست و از رسم و سنت‌ها وحشتی ندارد که مانع کار او خواهند شد. کیفیتی که هر کارآفرین بزرگی باید داشته باشد.

۳) گانگستر آمریکایی

شاید نام این فیلم در لیست بهترین‌های فیلم بیوگرافی غیر معمول به نظر برسد. این فیلم داستان یک گانگستر است. فرانک لوکاس در هیچ مدرسه‌ای حضور نداشته است و هیچ آموزشی در زمینه ایجاد کسب‌وکار فرا نگرفته است. او از لحاظ عقلانی و براساس تجربه‌ها و مهارت‌هایی که در کودکی خود فراگرفته است شروع به ساختن یک امپراتوری کرده است.

این فیلم به شما نشان می‌دهد که چه میزان توانایی و عزم جدی می‌تواند مهم است و سبب موفقیت می‌شود. لوکاس مسیر غیر قانونی را انتخاب کرده است، اما آنچه در این فیلم ارزش دیدن دارد، چیزی نیست که او انجام می‌دهد، بلکه نحوه انجام کار به صورت کامل است.

۴) شبکه‌اجتماعی

این فیلم براساس زندگی‌نامه موسس فیس‌بوک- مارک زاکربرگ- ساخته شده است. داستان روایت ساخت فیس‌بوک از اتاق خوابگاه است که حالا میلیاردها دلار ارزش دارد. اگر چه این فیلم تا حدی دراماتیک است اما تجربه زاکربرگ و نحوه نگرش و تفکر وی نسبت به همه چیز را می‌توانید ببینید.

درست است تمام کارهایی که او انجام داده است ایده‌آل نیستند و شاید سبب نفرت شما از وی شود. از او نفرت داشته باشید یا او را دوست داشته باشید او تاثیر زیادی در تغییر شبکه‌های اجتماعی که امروزه ما داریم، داشته است.

۵) دزدان دریایی سیلیکون ولی

این فیلم روزهای نخست دو شرکت بزرگ فناوری، اپل و مایکروسافت را به نمایش می‌گذارد. آنچه که بنیان‌گذاران قبل از شروع شرکت‌ها انجام داده‌اند و چگونه توانسته‌اند در کسب‌وکارهای خود پیشرفت داشته باشند.

این فیلم بیوگرافی فراز و نشیب‌های مختلف زندگی جابز و گیتس را به تصویر می‌کشد. انتخاب بهترین بخش این فیلم مشکل است. این فیلم بیوگرافی پر از صحنه‌های عالی است، مانند صحنه‌ای که گیتس معامله‌ای با آی‌بی‌ام داشت. این فیلم برای تمام افرادی که در صنعت تکنولوژی فعالیت می‌کنند پیشنهاد می‌شود.

۶) در جستجوی خوشبختی

این فیلم براساس دوران مبارزه زندگی کریس گاردنر است. این فیلم یکی از فیلم‌های بسیار امیدبخش و انگیزشی است که تا به حال تولید شده است.

این فیلم بیوگرافی ، داستان واقعی کریس گاردنر سیاه پوست، خرده فروش اسکنرهای پزشکی در سال ۱۹۸۱ است که به همراه لیندا و پسر کوچکش کریستوفر در سانفرانسیسکو زندگی بسیار سختی دارند. وضع مالی کریس بسیار بد است. او که توانایی پرداخت اجاره خود را ندارد صاحبخانه‌اش بیرونش کرده و از این رو لیندا نیز او را ترک می‌کند. کریس که هم باید پدر خوبی باشد و هم خرج کریستوفر را تأمین کند دچار مشکل شده است. کریس سعی می‌کند در شرکتی استخدام شود و از سویی باید کریستوفر را حفظ کند مبارزه سختی برای زندگی کردن پیش روی کریس قرار دارد.

۷) گرگ وال‌استریت

این داستان واقعی راجع به ظهور غولپیکر و احتمالا سقوط اردن بلورف را پوشش می دهد. او در ابتدا یک واسطه خیالی والاستریت بود، اما به زودی به یک فاسد تبدیل شد. آنچه بر روی صفحه نمایش می بینید ترکیب کاملی از حرص و طمع است.

فیلم سینمایی گرگ وال‌استریت داستان واقعی راجع‌ به ظهور و سقوط جوردن بلورف را نشان می‌دهد. او در ابتدا یک واسط خیالی وال‌استریت بود، اما به زودی به یک فاسد تبدیل می‌شود. آنچه در این فیلم مشاهده می‌کنید ترکیب کاملی از حرص و طمع است.

بیشترین چیزی که در این فیلم جذاب است این است که او در ابتدا دیگران را به پیوستن به وی تلاش می‌کرده است. او بعضی از افراد غیر هوشمند را در نظر گرفت و آنان را به فروشندگان حرفه‌ای تبدیل کرد. اگر تا به حال سعی کرده‌اید کسی را استخدام کنید، می‌دانید که کار آسانی نیست و نکات زیادی را باید مد نظر داشت.