ایده راه اندازی کسب و کار

۷ ایده استارت‌آپی جدید در حوزه سرگرمی برای سال ۲۰۱۸

همان طور که احتمالا در جریانید. ایران در رده بندی شادترین کشورها، رتبه بسیار پایینی دارد. این نشان می دهد که مردم کشورمان به شادی بیشتری نیاز دارند. از طرفی ایده های استارتاپی موفق، ایده هایی هستند که از رفع یک نیاز سرچشمه می گیرند. شادی آفرینی و سرگرمی سازی می تواند به یک ایده راه اندازی کسب و کار جدید در کشور تبدیل شود. ایده ای با احتمال استقبال بالا.
در ادامه ۷ ایده استارتاپی خلاقانه در زمینه سرگرمی انتخاب شده همین آغاز سال ۲۰۱۸ می تواند نقطه خوبی برای شروع کردن آن‌ها باشد.

ایده راه اندازی کسب و کار در صنعت سرگرمی زنده

استفاده از واقعیت مجازی می تواند ایده خوبی برای ورود به صنعت سرگرمی زنده باشد. مثلا سرویسی را تصور کنید که به کمک دستگاه های VR و واقعیت افزوده بتوانید ورزش های الکترونیکی با دوستانتان انجام دهید. یا رویدادهای ورزشی زنده را با واقعیت مجازی تجربه کنید.

وب سایت ابراز نظر

مردم دوست دارند نظر خود را در مورد موضوعات مختلف به دیگران بگویند. ابراز نظر حس خوب داشتن هویت منحصر به فرد را به آدم می دهد. شبکه ها و پیام رسان های اجتماعی، مخصوصا اینستاگرام و تلگرام در ایران نشان می دهند یکی از سرگرمی های اصلی ما ایرانی ها ابراز نظر و نوشتن دیدگاه خود در زمینه های مختلف است. حالا پلتفرمی را تصور کنید که فقط برای نوشتن دیدگاه ساخته شده باشد.
فرض کنید یک وب سایت اجتماعی وجود دارد که هر کسی بتواند یک موضوع را برای بحث مشخص کند و دیگران بتوانند نظر خود را در مورد آن موضوع بیان کنند. وب سایتی صرفا مخصوص کامنت گذاری، می تواند اساس ایده راه اندازی کسب و کار سرگرم کننده شما از آغاز سال جدید میلادی باشد.

پلتفرم تشخیص علاقه به محتوا

اگر یک فیلم ساز می توانست قبل از ساختن فیلمش، میزان علاقه مخاطب به آن را بسنجد، چقدر خوب می شد. مثلا پلتفرمی وجود داشت که اصغر فرهادی می توانست بخش هایی از فیلم جدایی اش را به تعداد مناسبی از افراد نمایش دهد تا از میزان استقبال مردم و صحنه هایی که بیشترین توجه را به خود جلب می کنند آگاه شود. یا افشین محمودی می فهمید که قلب سفید قاصدک ها (همین اردیبهشت امسال اکران شد) قرار است فقط ۸۴ هزار تومان فروش کند!
از طرفی کاربران چنین پلتفرمی می توانند اولین کسانی باشند که اجازه دیدن و نقد فیلمی را پیدا می کنند که هنوز بیرون نیامده است. این پلتفرم می تواند ایده راه اندازی کسب و کار شما باشد و کارگردانان، تهیه کنندگان، تولیدکنندگان شوهای تلویزیونی و طرفداران فیلم های سینمایی و سریالی، می توانند مشتریان پلتفرم شما باشند.

وب سایتی برای انتقام جویی

چقدر خوب می شود اگر وب سایتی باشد تا اگر کسی که شما را خیلی ناراحت کرده، بتوانید با یک هویت ناشناخته ایمیلی برایش بفرستید. در آن ایمیل هر چه می خواهد دل تنگتان بگویید و او هم نفهمد ایمیل از طرف چه کسی بوده است. البته مشخص است که این سرویس بیشتر جنبه سرگرمی دارد. مخصوصا اگر بعد از مدتی به آن مردم آزار بگویید. کسی که آن حرف ها را به او زده شما بوده اید. اگر با این سرویس حال کردید. خودتان آن را راه بیندازید. بعد از مدتی، از طریق ایمیل هایی که از افراد به دست می آورید. می توانید درآمد خوبی کسب کنید.

استارتاپی برای مدیتیشن

در حال حاضر هیچ سرویسی که از تکنولوژی برای پیاده سازی تکنیک های مدیتیشن استفاده کرده باشد در کشور وجود ندارد. در حالی که افراد بسیاری در کشورمان با مشکل بی خوابی، اظطراب و… رو به رو هستند. استفاده از واقعیت مجازی، یا فناوری هایی که صوت را به حرکت تصاویر تبدیل می کنند می توانند ایده راه اندازی کسب و کار مبتنی بر مدیتیشن باشند. مثلا میرا یک نمونه خارجی چنین استارتاپی است که شاید بتواند ایده های خوبی به شما بدهد.

وب سایتی برای کَل کَل

رقابت و “کل انداختن” با رقبا هیجان انگیز است. مخصوصا اگر در زمینه حرفه ای باشد. تصور کنید وب سایتی وجود دارد که در آن مبارزه هایی بین فتوشاپ کارها برای طراحی بهترین لبخند برگزار شود. هر کسی که در زمینه فتوشاپ ادعایی داشته باشد ترغیب می شود در آنجا خودی نشان دهد. یا می توان مبارزه ای بین برنامه نویس ها برای نوشتن کوتاه ترین الگوریتمی که ریشه یک معادله درجه دو را حساب می کند، راه انداخت.
این ایده وقتی جذاب تر می شود که رقابت ها برای انجام یک پروژه برای کارفرما باشد. در نهایت پروژه به بهترین شکل و به صورت رایگان انجام می شود. و از طرفی، افرادی که واقعا حرفی برای گفتن دارند فرصت یافتن یک شغل مرتبط پیدا می کنند.

اپلیکیشن سنجش بامزگی

به عنوان آخرین ایده راه اندازی کسب و کار سرگرم کننده، بهتر است به یک اپلیکیشن فکر کنیم که در آن، همه بتوانند متن، عکس یا ویدیویی را که فکر می کنند خنده دار است با بقیه به اشتراک بگذارند. بقیه هم می توانند آن را ببینند و به میزان خنده دار بودن آن امتیاز بدهند.
اما ایده وقتی جالب تر می شود که اپلیکیشن به کمک دوربین گوشی همراه امکان تشخیص لبخند و خنده را داشته باشد. و خودش تشخیص دهد که کدام محتوا برای مردم بامزه تر یا خنده دارتر بوده است. و با توجه به تعداد افرادی که چهره آنها به عنوان چهره های خندان شناسایی شده است. خنده دارترین متن ها، عکس ها و ویدیوها را رتبه بندی کند و حتی به دیگران پیشنهاد کند که آنها را ببینند.

همان طور که در ابتدا هم گفته شد. مردم ما به سرگرمی و شادی بیشتر نیاز دارند. استفاده از تکنولوژی برای رفع این نیازمندی، هم می تواند فریم های شاد زندگی افراد را افزایش دهد و هم ایده ای برای راه اندازی یک کسب و کار جدید باشد. این ۷ مورد شاید بتوانند ایده استارتاپی شما یا حداقل، خوراک فکری ای برای رسیدن ایده های سرگرم کننده دیگری به ذهن شما باشند.