سیاست و کسب وکار

چرا مدیران کسب و کار باید سیاست را دنبال کنند؟

با این که بسیاری از افراد از سیاست و مطالب سیاسی گریزان هستند، اما ریز به ریز اتفاقات سیاسی که در جوامع رخ می‌دهد، به صورت مستقیم بر کسب وکار شما تاثیر می‌گذارد. از همین رو، دنبال کردن اخبار سیاسی روز دنیا برای موفقیت کسب وکارها ضروری است.

تمام تصمیماتی که سیاستمداران می‌گیرند، حتی نامی که توسط مقام معظم رهبری برای سال جدید انتخاب می‌شود، تاثیر گسترده‌ای بر جنبه‌های گوناگون کسب وکار شما دارد.

چه نوع کسب‌وکارهایی ایجاد شوند؟ نگرش‌های فرهنگی یک جامعه نوع کسب وکارها را مشخص می‌کند. چرا که فرهنگ یک جامعه نیاز مصرف‌کننده را تعیین می‌کند. شما باید روندهای سیاسی را دنبال کنید و ببینید آیا این سیاست‌ها بر فرهنگ غالب بر جامعه تاثیرگذار خواهد بود یا نه؟

چگونه ایجاد شوند؟ بدبینی و خوش‌بینی دولت‌های جدید به صورت مستقیم بر فرهنگ استارت‌آپی، کسب وکاری و تامین مالی آن‌ها تاثیرگذار است.

چقدر موفق شوند؟ موفقیت کسب وکار شما به سیاست‌های دولت‌ زمان‌تان بستگی دارد. در واقع نوع برندینگ شما و جهت‌گیری‌های استراتژیک‌تان باید براساس نگرش‌های سیاسی زمان خودتان تنظیم شود.

چگونه سیاست و کسب وکار تلاقی می‌کنند؟

در ادامه تعدادی از متغیرهای مربوط به سیاست و کسب وکار که استارت‌آپ‌ها و کسب‌وکارها باید با هر اخباری آن‌ها را تجزیه و تحلیل کنند، آورده شده است.

اطلاعاتی که باید راجع به جمعیت‌شناختی بدانید: زمانی که دولت تغییر می‌‌کند و یا حزب مخالف دولت قبلی به صحنه می‌آید، اطلاعات ارزشمندی برای صاحبان کسب وکارها به وجود می‌آید، این اطلاعات می‌تواند به نفع کارآفرین باشد و یا به ضرر او تمام شود.

به عنوان مثال، ممکن است یک دولت خاص به هنرمندان اهمیت ویژه‌ای دهد و کارهای هنری شما با رونق مواجه شود یا مثلا زمانی که ترامپ به عنوان ریاست جمهوری آمریکا انتخاب شد، به گروه‌ خاصی از سفیدپوستان طبقه‌ی کارگر توجه ویژه‌ی داشت که سیاستمداران قبلی، آن‌ها را نادیده گرفته بودند.

در چنین شرایطی شما باید استراتژی‌های خود را برای هدف قرار دادن این گروه از جامعه تغییر دهید.

تغییراتی که در قوانین به وجود می‌آید: ایجاد، تغییر و یا حذف برخی قوانین نقش مستقیمی در روند توسعه‌ی کسب‌وکارها ایفا می‌کند. خصوصا در زمینه‌هایی مثل سرمایه‌گذاری که با یک قانون ساده ممکن است تحولات خاصی در تصمیم‌گیری‌های شما رخ دهد. به عنوان مثال، با دو قانون MIPS و MACRA در بخش قوانین مربوط به مراقبت‌های بهداشتی آمریکا توانست تصمیمات مالی هزاران سرمایه‌گذار را تحت تاثیر قرار دهد.

تحولات جدید و نگرانی‌های مشتریان هدف شما: فروپاشی‌های سیاسی اغلب منجر به ترس و افزایش نیازهای جدید می‌شود. به عنوان مثال، زمانی که مردم در یک دوره‌ی سیاسی احساس ناامنی کنند، بیشتر از دوره‌های دیگر به صرفه‌جویی در هزینه‌های خود می‌پردازند و بیشتر برای امنیت هزینه پرداخت می‌کنند.

شرایط جدید یک قشر خاص از جامعه: علاوه بر مورد ذکر شده، مصرف‌کنندگان ممکن است نسبت به تحولات جدید هیجان‌زده شوند و نیازهای آن‌ها تغییر کند. به عنوان مثال، اگر کارکنان احساس کنند که درآمد آن‌ها زیاد خواهد بود، احتمالا به اقلام لوکس علاقه‌ی بیشتری داشته باشند. یا اگر انتظار داشته باشند بازار سهام در تجمع حضور داشته باشید، حکم جلب دارد.

تصمیم خرید و نگرش‌های فرهنگی: همان‌طور که در بخش‌های قبلی اشاره کردیم، نگرش‌های فرهنگی یک جامعه نوع کسب وکارها را مشخص می‌کند. جبهه‌گیری‌های هر دولت در مقابل برخی نگرش‌های فرهنگی، منجر به بهتر یا بدتر شدن نیاز به کسب وکار شما می‌شود. در هر دوره‌ی جدید با پیش‌بینی، بررسی و تحلیل باید نیازهای جدید را کشف کنید و برای استراتژی‌های جدید یا توسعه محصولات جدید آماده شوید.

همان‌طور که دیدید یکی از اصل‌های مهم برای موفقیت توجه به سیاست و کسب وکار است. تحولات سیاسی اغلب حول صنایعی پررونق مثل صنعت غذا می‌چرخند، بنابراین شناخت خوبی از صنعتی که در آن فعالیت می‌کنید و اخبار روز دنیا و تحلیل آن را فراموش نکنید.

منبع: startupgrind