شادی کارکنان

۱۷ کشوری که شادترین و وفادارترین کارکنان را دارند

در طول سال‌‌های متمادی همواره این جمله را تکرار کرده‌ایم که تنها راه موفقیت و خوشبختی اینست که  عاشق کاری که انجام می‌دهید باشید. اما تحقیقات نشان می‌دهند که تنها عشق به شغل‌تان کافی نیست. شهری که شرکت شما در آن قرار دارد، به اندازه‌ی کاری که هر روز انجام می‌دهید، در شادی کارکنان تاثیرگذار است.

برخی سازمان‌ها که Universum یکی از آن‌ها است، شاخص شادی کارکنان کشورهای مختلف را به صورت سالانه اندازه‌گیری می‌کنند. در جدیدترین تحقیقی که توسط این شرکت صورت گرفته، ۲۰۰۰۰۰ متخصص جوان از ۵۷ کشور مورد بررسی قرار گرفته و یکی از دقیق‌ترین رتبه‌بندی‌ها به وجود آمده است.

در این تحقیق میزان شادی و وفاداری کارکنان با سه عامل میزان رضایت شغلی کارکنان، تمایل کارکنان برای توصیه‌ی کارفرمای فعلی خود به دیگران و تمایل به تغییر شغل سنجیده شد.

در ادامه کشورهایی را که بهترین رتبه را به خود اختصاص داده‌اند، مشاهده می‌کنید.

دانمارک

دانمارک یکی از کشورهای شمال اروپا است که با جمعیت اندک خود از لحاظ اقتصادی وضعیت خوبی دارد. امسال دانمارک توانسته است با ۴ پله صعود به عنوان بهترین کشور از لحاظ شادی کارکنان و وفاداری نیروهای کاری انتخاب شود. در دانمارک کارکنان حدود ۳۷ ساعت در هفته به کار مشغول هستند و روزهای شنبه و یک‌شنبه را تعطیل هستند.

در شرکت‌های دانمارکی اولویت خوشحالی و رضایت کارکنان است. شرکت‌های دانمارکی اغلب به صورت تیمی اداره می‌شوند.

نروژ

کشور نروژ یکی از ثروتمندترین و سالم‌ترین کشورهای جهان محسوب می‌شود. مردمان این کشور از فرهنگ بسیار غنی برخوردار هستند و رفاه در بالاترین حد خود قرار دارد. نروژ در شاخص OCED توانسته یکی از بهترین کشورها در زمینه امنیت شغلی باشد. در واقع از ۱۰ ویژگی که باید شامل می‌شد، ۹ مورد را به طور کامل داراست.

به دلیل امنیت شغلی بسیار بالا کارکنان اغلب از آرامش روحی برخوردار بوده و رضایت شغلی‌شان بالا است.

کاستاریکا

تنها کشور آمریکای جنوبی است که در این لیست قرار دارد. صنعت پررونق گردشگری و کشاورزی کاستاریکا، باعث ایجاد تعداد زیادی از مشاغل پایدار و رضایت‌بخش شده است.

شادترین کارکنان در سنگاپورسوئد

برقراری تعادل میان کار و زندگی یکی از دغدغه‌های اساسی در سوئد محسوب می‌شود. بنابراین اکثریت سوئدی تنها ۶ ساعت در روز کار می‌کنند. براساس تحقیقات انجام شده تنها ۱ درصد از مردمان سوئد بیش از ۵۰ ساعت در هفته کار می‌کنند.

اتریش

قوانین کاری اتریش به نفع کارکنان و کارگران هستند. حقوق بالا، بیش از ۵ هفته تعطیلی، تعطیلات مناسب و طولانی برای زنان به هنگام بارداری و بسیاری از قوانین دیگر که اغلب به دنبال رضایت شغلی کارکنان هستند.

هلند

هلندی‌ها دستورالعمل‌های بسیار دقیقی در رابطه با ساعات کاری دارند. آن‌ها معتقدند یک کارمند حداکثر باید ۹ ساعت در روز و ۴۵ ساعت در هفته کار کند. از نظر آن‌ها کار خسته کننده است و جامعه را از پویایی خارج می‌کند.

فنلاند

فنلاند یکی از مدرن‌ترین و غنی‌ترین کشورهای جهان است. براساس این تحقیق رضایت شغلی بین کارکنان فنلاند بسیار بالاست. نه تنها این تحقیق، بلکه اخیرا نیز تحقیقی کمیسیون اتحادیه‌ی اروپا انجام می‌شد که نشان داد تنها ۴.۷ درصد از جمعیت فنلاند از کارشان ناراضی هستند که این بهترین ارمغان برای فنلاندی‌هاست.

بلژیک

بلژیک در سال ۲۰۱۶ به رتبه‌ی یکم در جهان دست یافته بود، اما در سال جدید ۸ پله نزول پیدا کرده است. براساس تحقیقات تعداد بسیار بسیار کمی از بلژیکی‌ها تمایل دارند که شغل خود را ترک کنند و شغل جدیدی پیدا کنند. همین نرخ پایین ترک شغل باعث شده که کارکنان بلژیکی به عنوان هشتمین کشور از لحاظ شادی کارکنان در جهان شناخته شوند.

بلژیک بهبود فروشمجارستان

با ظرفیت‌های کاری بسیار بالایی که در این کشور وجود دارد، نیروی کاری نسبت به شرایط بسیار راضی است. زیرا نیروی کار نسبت به ظرفیت کار بسیار پایین است و کارفرما سعی می‌کند به بهترین شکل مراقب نیروهای کاری خود باشد.

کار در مجارستانجمهوری چک

برخلاف سایر کشورها که وفاداری و شادی کارکنان به دلایل مثبت بود، در جمهوری چک کارکنان به دلیل این‌که انگیزه‌ای برای شغل بهتر یا موفقیت ندارند، به یک کارفرما وفادار می‌مانند.

جمهوری چک و نیروی جاموندهآلمان

آلمان یکی از قدرتمندترین اقتصادهای دنیا را در اختیار دارد. آلمان نیروگاه صنعتی اروپا محسوب می‌شود، ساعات کاری کارگران در آلمان بسیار کمتر از سایر کشورها است، با این وجود، هیچ کارفرمایی به اندازه‌ی آلمانی‌ها قدردان کارکنانش نیست.

آلمان- نیروی کارسوئیس

سوئیس همسایه‌ی فرانسه، یکی از دوست‌داشتنی‌ترین کشورهای جهان است. زمانی که از رضایت شغلی حرفی به میان بیاید، سوئیس جزو برترین کشورهای جهان محسوب می‌شود.

سوئیس نیروی کارمکزیک

ساعات کاری در مکزیک تنظیم نمی‌شود و دستمزدها اغلب کم هستند، اما این موضوع تاثیری در کاهش رضایت شغلی مکزیکی‌ها ندارد. شاخص OECD دریافته که مکزیکی‌ها نسبت به بسیاری از کشورهای دیگر با وجود امکانات کمتر، رضایت بیشتری دارند.

نیروی کاری در مکزیکمیزان شادی کارکنان در رومانی

امنیت شغلی و روحی برای رومانی‌ها بسیار مهم است. افزایش تعداد شرکت‌های بین‌المللی در این کشور باعث ثبات و پایداری شغلی شده است. یکی از اساتید دانشگاه رومانی می‌گوید اگر یک کارفرما شغل مناسبی در اختیار کارکنان قرار دهد، کارکنان رومانی خوشحال و وفادار بوده و به دنبال فرصت‌های بیشتر نخواهند بود.

کشور رومانیبلغارستان

مثل سایر کشورهایی که در موردشان حرف زدیم، شرایط کاری در بلغارستان نیز همانند سایر کشورها واضح و مشخص است.

وضعیت کارکنان در بلغارستانفرانسه

همان‌طور که می‌دانید سال‌های سال است که نماد پیشرفتگی و مدرنیزه به فرانسه منسوب بوده است. شرایط استخدامی در فرانسه بسیار سخت و چالش‌برانگیز است، به طوری‌که شما برای استخدام باید از سلامتی کامل برخوردار باشید. اما بعد از استخدام، شرایط برای کارکنان مناسب است و کارکنان رضایت کافی از مکانی که در آن مشغول به کار هستند، دارند.

وضعیت نیروهای کاری در فرانسهسنگاپور

شاید اسم سنگاپور را از لحاظ پیشرفتگی نسبت به سایر کشورها کمتر شنیده باشید، با این حال، سنگاپور یکی از بهترین کشورهای جهان است. با این‌که دستمزدها به اندازه‌ی کافی است، اما کارگران از شرایط کاری و حقوقی خاصی نیز برخوردار هستند. علاوه بر این‌ها روزهای تعطیل کافی نیز اغلب برای کارکنان در نظر گرفته می‌شود.

شادترین کارکنان در سنگاپورعلاوه بر این‌ها، کشورهایی هم‌چون اسپانیا، کلمبیا، برزیل، پاناما، شیلی و کانادا نیز کارکنان راضی و خوشحالی دارند.