شروع کسب وکار خود- کارآفرینی

۴ درس از دختری که کار در گوگل را رها کرده و کسب وکار خود را شروع کرد

شاید برای خیلی از ما کار کردن در میان کارمندان نخبه‌ی گوگل یک آرزو و رویا باشد، اما در این‌جا راجع به دختری خواهید خواند که کار در گوگل نتوانست رضایت قلبی او را نسبت به شغلی که دارد، جلب کند. او به دنبال شروع کسب وکار خود بود.

در این نوشته بریت مورین، کارمند سابق بخش بازاریابی گوگل راجع به این‌که چرا گوگل را ترک کرد و انگیزه‌هایش برای انجام این‌ کار چه بود، می‌گوید.

بریت مورین اکنون در سن سی سالگی، صاحب یکی از پلتفرم‌های موفق تجارت الکترونیکی جهان به نام Brit + Co است. این کسب‌وکار یک شرکت‌ رسانه‌ای برای الهام‌بخشی خلاقیت به زنان است. این شرکت هم‌اکنون بعد از ۵ سال، بیش از ۱۰ میلیون بازدیدکننده دارد و با برندهای بزرگی هم‌چون تارگت و استارباکس در حال همکاری است.

شروع کسب وکار خود- کارآفرینی

بریت مورین می‌گوید: من در سن ۲۵ سالگی تصمیم گرفتم گوگل را ترک کنم. این واقعا تصمیم بسیار سختی بود، اما من باور داشتم که اگر در این سن، ریسک نکنم، دیگر هیچ‌وقت قادر به انجام آن نخواهم بود.

در مورد شرکت Brit+Co

Brit+co یک شرکت رسانه‌ای با محتوا، کلاس‌های آنلاین و محصولات خلاقانه و آموزشی برای سرگرم کردن زنان است. محتوایی که در این رسانه منتشر می‌شود اغلب در صدد تقویت روحیه‌ی خلاقیت در زنان است. این انجمن بیش از ۱۲۵میلیون عضو در صدد اضافه کردن چاشنی خلاقیت به زندگی زنان جهان است.

اکثر مخاطبان این رسانه دختران و زنان جوانی هستند که به دنبال شیوه‌ی زندگی متفاوت‌تری می‌باشند. این شرکت در سال ۲۰۱۱ کار خود را آغاز کرد، تاکنون بیش از ۴۵ میلیون دلار سرمایه جذب کرده است و اکنون در سال ۲۰۱۷ با بیش از ۱۰۰ کارمند به کار خود ادامه می‌دهد.

مورین ۴ اصل مهم از تجاربی که در این مدت بدست آورده را به اشتراک گذاشته که در ادامه‌ی ترجمه‌ای از آن را می‌خوانید.

۱) استعداد خود را به درستی شناسایی کنید

بریت با سابقه کار در سمت مدیر محصول و بازاریاب، با نسل جوان در ارتباط بوده است و کاملا درک می‌کند که یک شرکت‌ رسانه‌ای چگونه می‌تواند به بهترین شکل این گروه از افراد را مورد هدف قرار دهد.

بریت می‌گوید: من با تمامی شرکت‌های رسانه‌ای، محتوایی و اپراتورها همکاری کرده‌ام. بعد از فعالیت در بخش‌های مختلف متوجه شدم که کسب‌وکارهای سنتی نمی‌توانند در رسانه‌های دیجیتالی فعال باشند و تصمیمات مناسبی برای هدف قرار دادن جوانان اتخاذ کنند.

او یک فرصت منحصر به فرد را شناسایی کرد.

او می‌گوید: من از کودکی همواره علاقه داشتم خلاق باشم و به مردم کمک کنم تا با اعتماد به نفس بیشتر برای خلاق‌تر بودن حرکت کنند. به همین دلیل من این ایده را برای شرکتم انتخاب کرده‌ام و آینده‌ی درخشانی را برای آن متصور هستم.

او افزود شناسایی حوزه‌ای که در آن استعداد دارید، برای شروع کسب وکار تان بسیار مهم و حیاتی است.

۲) در رسیدن به هدف‌تان ثابت قدم بمانید

بریت معتقد است کارآفرینی و شروع کسب وکار خود به پشتکار و عزم راسخ نیاز دارد.

او می‌گوید: بزرگ‌ترین چیزی که از کارآفرین بودن یاد گرفتم اینست که یک کارآفرین باید شناخت درستی از احساسات خود داشته باشد و بتواند آن‌ها را کنترل کند. شما یک روز در اوج احساس نسبت به کسب وکارتان خواهید بود و روز دیگر ممکن است احساس کنید مسیر اشتباهی را طی می‌کنید.

با وجود همه‌ی این احساسات منفی و مثبت سعی کنید همواره سطح انرژی خود را در بالاترین حد نگه دارید و با پشتکار و عزم راسخ به کارتان ادامه دهید.

۳) افراد درستی را استخدام کنید

شما تنها زمانی می‌توانید روی کار خود تمرکز کنید که از پیشبرد سایر کارها مطمئن باشید و استخدام افراد صحیح لازمه‌ی این کار است.

برای این‌که بتوانید افرادی را برای استخدام انتخاب کنید که بهترین گزینه برای شما باشند، به اهداف غایی آن‌ها توجه کنید. اگر ماموریت مشابهی با ماموریت کسب وکار شما داشته باشند؛ از هیچ تلاشی برای پیشرفت دریغ نخواهند کرد.

اما اگر کسب وکار شما برای آن‌ها در اولویت دوم قرار داشته باشد، شما و کسب‌وکارتان را با مشکلات عدیده‌ای مواجه خواهند ساخت.

۴) بعد از شروع کسب وکار خود، سخت کار کنید

برای این‌که به هدف خود برسید باید سخت تلاش کنید، هیچ کسی با ایده‌پردازی و فکرهای بلندپروازانه به جاهای بزرگ نمی‌رسد. آن‌چه که باعث موفقیت می‌شود تنها کار، کار و کار است.

او افزود شما می‌توانید کارهای بسیار بزرگی انجام دهید، اگر صادقانه و به سختی تلاش کنید، به موقع باشید، زمان خود را هدر ندهید و درک درستی از بازار کسب وکار خود و تغییراتی که در آن رخ می‌دهد، داشته باشید.