مهارت حل مسئله

فیلم‌هایی که به شما کمک می‌کنند مهارت حل مسئله را در خود تقویت کنید

مهارت حل مسئله همان‌طور که از اسمش پیداست، نوعی مهارت است که به هنگام مواجهه با مشکلات باید از آن‌ استفاده کرد. براساس تعریف ویکی‌پدیا حل مسئله پیچیده‌ترین بخش هر عملیات فکری تصور می‌شود، که نیازمند مهار یک سری مهارت‌‌های بنیادین است. حل مسئله وقتی مطرح می‌شود که یک موجود زنده یا سامانه‌ی هوش مصنوعی برای رفتن از یک موقعیت به موقعیت دیگر باید مسیری را بپیماید.
این مهارت را می‌توان اصلی‌ترین مهارت یک کارآفرین دانست، در واقع اگر فردی این مهارت را در خود تقویت نکند، زیر بار مشکلاتی که برایش پیش خواهد آمد، دوام نیاورده و نخواهد توانست اوضاع را به حالت ایده‌آل خود درآورد.

مهارت حل مسئله در فیلم‌ها

فیلم تنها در خانه

تنها در خانه، نام یک فیلم کمدی آمریکایی است، این فیلم مربوط به پسر بچه‌ای است که خانواده‌اش فراموش کرده‌اند او را همراه خود به مسافرت ببرند. این پسر بچه از این اتفاق فوق‌العاده خرسند است و تلاش می‌کند تا چند روزی که خانواده‌اش از او دور هستند را به خوشی سپری کند. اما با یک مشکل بزرگ مواجه می‌شود. دزدهایی به خانه‌ی آن‌ها هجوم می‌آورند، این کودک از هر حربه‌ای برای حل این مشکل بزرگ استفاده می‌کند.

تنها در خانه

نتیجه‌گیری: مانند یک کودک یازیگوش به مشکلات‌تان فکر کنید و از مقابله با آن‌ها لذت ببرید.

راکی

راکی یکی از فیلم‌های بسیار قدیمی آمریکایی است که هدف از ساخت آن نشان دادن پشتکار و تلاش بسیار راکی برای عبور از مراحل سخت زندگیش است. این فیلم نشان می‌دهد که این فرد چگونه از منابع محدود خود برای موفقیت بهره می‌برد.

فیلم راکی- ۱۹۷۵

نتیجه‌گیری: برای حل مسائل خود، لازم نیست همه چیز داشته باشید. اراده و انگیزه کافیست.

پارک ژوراسیک

این فیلم را می‌توان یکی از چالش‌برانگیزترین فیلم‌های عصر تاریخ دانست که در سال ۱۹۹۳ ساخته شده است. این فیلم تخیلی در مورد پارکی تفریحی است که به دنبال شبیه‌سازی دایناسورها هستند. پس از این‌که این اتفاق رخ داد، مسئولان این پارک از دانشمندان می‌خواهند تا برای بازدید به این پارک بیایند، اما به سبب برخی مشکلات دایناسورها آزاد می‌شوند و بازدیدکنندگان به دنبال این هستند که از آن پارک فرار کنند.

حل مسئله در فیلم

نتیجه‌گیری: مشکلات هر چقدر هم که بزرگ باشند، باز هم راهکاری برای آن‌ها وجود دارد.

هرج و مرج فضایی

این فیلم که فیلمی در سبک کمدی و ورزشی است، یکی از فیلم‌های جذابی است که به دلیل انیمیشن‌های فوق‌العاده‌اش یکی از فیلم‌های محبوب نوجوانان است. این فیلم خلاقیت را برای بینندگانش ترسیم می‌کند و نشان می‌دهد که گاهی با کمی خلاقیت می‌توان مشکلات بسیار بزرگی را پشت سر نهاد.

هرج و مرج فضایی

نتیجه‌گیری: گاهی نیاز هست تا فقط اندکی خارج از جعبه فکر کنید.

عطش مبارزه

این فیلم که یکی از محبوب‌ترین فیلم‌های چند سال اخیر است، این فیلم داستان مسابقه‌ای است که مابین ایالت‌های مختلف یک منطقه برگزار می‌شود و گروه‌های مختلف در فضای جنگلی شروع به مبارزه با هم می‌کنند. در پایان تنها یک نفر باید زنده بماند. در این فیلم درس‌های بسیار بزرگی برای تقویت مهارت حل مسئله آورده شده است.

فیلم مهارت حل مسئله

نتیجه‌گیری: اعتماد به نفس و توانایی تصمیم‌گیری سریع و به موقع از اصول اساسی موفقیت در حل مسائل است.

مهارت حل مسئله در انیمیشن‌ها

به نظر می‌رسد این مهارت باید از دوران کودکی در افراد تقویت پیدا کند، زیرا یکی از مهارت‌هایی است که با گذشت زمان تقویت می‌شود و به یکی از ویژگی‌های ذاتی افراد تبدیل می‌شود. به همین دلیل است که بسیاری از انیمیشن‌ها با این مضمون طراحی می‌شوند.  در این انیمیشن که حالتی طنز دارد، یک فیل تلاش می‌کند تا به یک خوراکی از او دور است، دست پیدا کند. او در این راه سختی‌های بسیاری را می‌کشد تا به آن جعبه‌ی پر از خوراکی دست پیدا کند.

نتیجه‌گیری: همیشه زمان زیادی را برای فکر کردن و زمان کوتاهی را برای حل مسئله به کار بگیرید.

۸ درسی که کسب‌وکارها و کارآفرینان باید از این فیلم‌ها یاد بگیرند

اگر مشکلی برای حل کردن دارید، بدانید که ممکن است یکی از کارآفرینان بزرگ بعدی باشید. شما باید بتوانید تمام مشکلات را یک به یک پشت‌سر بگذارید و برای اتفاقات جدید آماده شوید. زیرا به چالش کشیدن مهارت‌ها و قدرت تصمیم‌گیری شما اصلی‌ترین هدف کارآفرینی است.

  • نگرش مثبتی نسبت به مسائل و مشکلات داشته باشید، زیرا وجود آن‌ها در یک کسب‌وکار عادی و طبیعی است.

    بازاریابی در اینستاگرام

    کتاب الکترونیکی بازاریابی در اینستاگرام را از لینک زیر دریافت کنید.

    فروش ویژه – ۵۰,۰۰۰ تومان ۳۹,۰۰۰ تومان

  • به یاد داشته باشید که بیشتر از حرف زدن باید فکر کنید و هم‌چنین گوش فرا دهید.
  • تمام قوای خود را برای حل مشکل بگذارید.
  • مشاوره‌گیری از افراد موفق را فراموش نکنید.
  • قبل از نتیجه‌گیری، تجزیه تحلیل کافی داشته باشید.
  • هر مشکلی را پیگیری و بررسی کنید.
  • خلاقیت داشته باشید و مسئله را از زوایای گوناگون بررسی کنید.
  • سعی کنید از حل مشکلات لذت ببرید و آن‌ها را همانند فرصت‌های پیش رو به حساب آورید.