سخنرانی تد در مورد بازاریابی- ویدیو بازاریابی

۴ تدتاک بازاریابی که همه بازاریابان باید در سال ۲۰۱۷ ببینند

امروزه همه تد را می‌شناسند، همه را به جرات می‌توانم بگویم، چون فکر نمی‌کنم فردی در حوزه‌ی بازاریابی در حال فعالیت باشد و تا به حال نام تد را نشنیده باشد. تد از سه واژه‌ی تکنولوژی (Technology)، سرگرمی (Entertainment) و طراحی (Design) گرفته شده است. تد یک سازمان غیرانتفاعی است که از سال ۱۹۹۰ در حال برگزاری سمینارهایی در زمینه‌های مختلف است.

سخنرانان این رویداد اغلب افرادی بسیار نوآور هستند که طرزفکر متفاوتی در حوزه‌های مختلف دارند و در واقع پارادایم‌سازان عصر خود هستند. در این مطلب ما ۴ ویدیو بازاریابی منتخب برای سال ۲۰۱۷ را برای شما خلاصه کرده‌ایم. تماشای این ویدیوها ممکن است دریچه‌های بزرگی را بر روی شما بگشاید.

مالکوم گلادول: انتخاب، شادی و سس اسپاگتی

سخنرانی و یا ویدیو بازاریابی مالکوم گلادول در سال ۲۰۰۶ نقطه‌ی عطفی برای بازاریابی بود. گلادول با دنیای بازاریابی بیگانه است، همین موضوع باعث شده که از داستان‌های جذاب و متفاوت برای بیان حقایق بازاریابی بهره بگیرد.

در این سخنرانی تد او به داستان‌های هواردز با شرکت‌هایی که به دنبال پیدا کردن بهترین محصول بودند، می‌پردازد. هدف او از این داستان‌ها، آگاهی بازاریابان از اشتباهی است که سال‌های سال مرتکب شده‌اند.

او می‌گوید مردم ذائقه‌های متفاوتی دارند و بازاریابان باید این موضوع را قبول کنند. آن‌ها باید روش‌های مختلف را امتحان کنند، همان‌طور که هواردز طعم‌های مختلف را آزمایش کرد و در نهایت به نتایج مطلوب دست یافت. او می‌گوید به نتایج داده‌ها اطمینان کنید، خارج از جعبه فکر کنید.

او معتقد است هیچ‌وقت نباید حتی نظرات فردی را نادیده بگیرید، شاید مابین آن‌ها مسائل بسیار مهمی را کشف کردید. به یاد داشته باشید که هر فرد بخشی از یک گروه بزرگ‌تر است که شاید قادر به بیان کردن خواسته‌ی خود به صورت واضح نیست.

شینا لینگار: چگونه انتخاب‌‌های راحت‌تری داشته باشیم؟

من به صورت اتفاقی این تدتاک را بعد از سخنرانی مالکوم گلادول انتخاب نکرده‌ام. آن‌ها به یک مسئله از زوایای گوناگونی نگاه کرده‌اند و هر دو نیز معتقدند راهکاری که ارائه می‌دهند، واقعی است و نتایج پرباری را برای آن‌ها به ارمغان آورده است.

شینا براساس آزمایشاتی که اخیرا انجام داده است، سخن می‌گوید. او ابتدا سخنان خود را با این سوال آغاز می‌کند که روزانه چند تصمیم می‌گیرید؟ سپس آمار بسیار جالبی از تعداد تصمیماتی که به صورت روزانه توسط افراد گرفته می‌شود ارائه می‌کند.

سپس این موارد را به تصمیم‌های خرید تعمیم می‌دهد، او از آزمایش‌هایی که در یک فروشگاه مواد غذایی انجام داده است، سخن می‌گوید و معتقد است هرچه تنوع محصولات زیادتر باشد، خرید به مراتب کمتر است و این نتیجه‌گیری‌ها را با استفاده از داده‌ها و آمارهای واقعی ارائه می‌کند.

حال نتیجه‌گیری با شما است، تا به جواب‌های آن‌ها توجه کنید و به ما بگویید که موافق کدام یک سخنرانان تد هستید؟

 درک‌سی‌ورز: چگونه یک جریان به پا کنیم؟

بازاریابی اینترنتی یکی از سخت‌ترین بخش‌های بازاریابی است، اما در آن با یک جرقه‌ی کوچک می‌توان آتش بزرگی را به پا کرد. درک‌سی‌ورز در این سخنرانی تد خود در مورد چگونگی آغاز جریان و جنبش‌ها سخن می‌گوید. گرچه هدف اصلی وی سخنرانی در زمینه‌ی مدیریت و رهبری است، اما در این سخنرانی درس‌های بسیار بزرگی برای بازاریابان وجود دارد. به همین این ویدیو به عنوان یکی از بهترین ویدیو بازاریابی در سال ۲۰۱۷ انتخاب شده است.

او نشان می‌دهد که چگونه یک جنبش آغاز می‌شود. او می‌گوید که شجاعت داشته باشید و کارهایی را که مطمئن هستید درست هستند، انجام دهید. هم‌چنین او به نقش دنبال‌کننده‌‌ها در شروع یک جنبش اشاره می‌کند. این سخنرانی تد که حدود ۴ دقیقه است، سرشار از فان و سرگرمی است.

ویدیو بازاریابی ست گادین: قبیله‌هایی که رهبری می‌کنیم

ست گادین در این ویدیوی جذاب خود ابتدا زمان قدیم و نقشی که تبلیغات تلویزیونی در گرایش‌های اجتماعی و فرهنگی داشت را مورد بررسی قرار می‌دهد، سپس می‌گوید این نقش هم‌اکنون بر عهده‌ی بازاریابی دیجیتال و تبلیغات آنلاین است.ست گادین بحث می‌کند که اینترنت به بازاریابی انبوه پایان داده و یک واحد اجتماعی انسانی را از گذشته دور زنده کرده است: قبیله‌ها. قبیله‌ها بر اساس ایده‌ها و ارزش‌های مشترک شکل می‌گیرند و به مردم عادی قدرت رهبری و ایجاد تغییرات بزرگ می‌دهند. او به ما اصرار می‌کند که باید این کار را انجام داد.

اگر به دقت به ویدیوهای آورده شده در این مطلب نگاه کنید، مطمئنا چیزهای از آن‌ها یاد خواهید گرفت. اولین درس ما از این سخنرانی‌‌ها می‌تواند این باشد که بازاریابی علم تضادها است و اگر یک ترفند برای یک کسب‌وکار موفقیت آمیز بود، به هیچ وجه به این معنی نیست که برای کسب‌وکار دیگر نیز کارآ خواهد بود. همه چیز اقتضایی است و به شرایط شما بستگی دارد.