وبلاگ بازاریابی

۱۳ وبلاگی که هر بازاریاب باید دنبال کند

به جرات می‌توان گفت بازاریابی بیشترین روندها و تغییرات را در مسیر خود مشاهده کرده است، در واقع با تغییر هر صنعت دیگری بازاریابان مجبور هستند خودشان را با آن تغییرات وفق دهند و بهترین شیوه‌ها را برای فعالیت‌های بازاریابی خود به کار گیرند. برای حرکت در این مسیر نیازمند تجربه، مطالعه‌ی کتاب، یادگیری از دیگران هستند. یکی از ساده‌ترین و سریع‌ترین‌ راهکارها برای یادگیری در عصر کنونی وبلاگ‌ها(وبلاگ بازاریابی) هستند.

بسیاری از تولیدکنندگان محتوا و متخصصان بازاریابی و فروش زمان خود را صرف نوشتن تجربه‌ها و دانسته‌های خود می‌کنند تا یک محصول برد-برد ایجاد کنند، زیرا با وبلاگ‌نویسی علاوه بر این‌که خدمات ارزشمندی به شما ارائه می‌دهند، خودشان هم از مزیت‌هایی بسته به اهداف کسب‌وکارشان بهره‌مند می‌شوند. ما با بررسی بسیاری از وبلاگ‌های انگلیسی و فارسی در زمینه‌ی بازاریابی تعدادی از آن‌ها را به شما پیشنهاد می‌کنیم:

۱) وبلاگ بازاریابی Hubspot

یکی از تخصصی‌ترین وبلاگ‌های بازاریابی و فروش به هاب‌اسپات اختصاص دارد، این وبلاگ در بخش بازاریابی بیشتر روی بازاریابی درونی تمرکز دارد و اطلاعات کاملا بروزی در اختیار شما قرار می‌دهد. علاوه بر مطالب وبلاگی، متخصصین هاب‌اسپات آموزش‌های ویدیویی در اختیار شما قرار داده و پس از آن از شما آزمون می‌گیرند، اگر قادر به پاسخ‌ دادن به آن سوال‌ها باشید مدرکی را در اختیار شما قرار می‌دهند.

وبلاگ بازاریابی هاب اسپات۲) وبلاگ شخصی نیل پاتل

نیل پاتل یکی از کافرینان و بازاریابان برتر سال‌های اخیر است. او توانسته است در مدت بسیار کوتاهی سه کسب‌وکار چند میلیاردی را راه‌اندازی کند و هم‌چنین به شهرت بسیار زیادی در بین مردم دست یابد. وبلاگ او پر از ایده‌ها و سرنخ‌های جدید است. با مطالعه‌ی هر مطلب از وبلاگ نیل‌پاتل با وبلاگ‌ها، ایده‌ها و افراد جدید آشنا خواهید شد.

وبلاگ بازاریابی نیل پاتل

۳) وبلاگ بازاریابی Marketing profs

اگر به دنبال روندهای جدید صنعت بازاریابی و توسعه‌ی مهارت‌های خود هستید، وبلاگ حرفه‌ای‌های بازاریابی می‌تواند انتخاب خوبی برای مطالعه‌ی روزانه باشد. شما می‌توانید حساب کاربری خود را در این وبلاگ ایجاد کرده و براساس شرایط خود از امکانات رایگان و پولی آن بهره بگیرید.

وبلاگ بازاریابی

۴) وبلاگ شخصی ست گادین

ست گادین که از نویسندگان پرفروش‌ترین کتاب‌های بازاریابی این سال‌هاست و می‌توان او را یکی از پارادایم‌‎سازان عصر بازاریابی مدرن دانست. او در وبلاگ خود با پست‌های کوتاه و قابل توجه به بازاریابان با هر سطح مهارتی کمک می‌کند تا بهترین شیوه‌های بازاریابی را به کار گیرند. وبلاگ ست گادین را می‌توان نمونه‌ی بارز آموزش ماهیگیری دانست، او به جای این‌که ترفندها را به شما آموزش دهد، به صورت تخصصی به شما آموزش می‌دهد که چگونه به بازاریابی فکر کنید.

وبلاگ بازاریابی ست گادین

۵) وبلاگ مدیریت و کارآفرینی HBR

این وب‌سایت یکی از وب‌سایت‌های محبوب من است که در آن چیز به شکل کاملا حرفه‌ای و تخصصی بیان شده است. در این وب‌سایت شما با یک سری مقالات علمی و تخصصی در حوزه‌ی مدیریت و کارآفرینی مواجه خواهید شد که توسط برترین متخصصان آن حوزه نوشته شده است.

وبلاگ HBR۶) وبلاگ Business insider

براساس تعریف ویکی‌پدیا بیزنس اینسایدر یکی از وب‌سایت‌های مشهور آمریکایی است که در خصوص تجارت و اخبار فناوری است که مقر اصلی در آن در نیویورک واقع است. مؤسس بیزنس اینسایدر کوین پی. رایان است که سابقه تأسیس دیگر وب‌سایت‌هلای مشهوری چون دابل‌کلیک را در کارنامه خود دارد. این وب‌گاه بیشتر درزمینه آنالیز و بررسی خبرهای تجارت و انتشار اخبار داغ فعالیت می‌کند. در ژوئن ۲۰۱۲ بیزنس اینسایدر ۵٫۴ میلیون بازدیدکننده داشت. همچنین در ژانویه ۲۰۱۴ نیز نیویورک تایمز گزارش داد که آمار ترافیک این وب‌سایت قابل مقایسه با آمار وال استریت ژورنال است.

وبلاگ Business insider۷) وبلاگ Hootsuit

هوت‌سوییت نیز یکی دیگر از ابزارهای موثر برای مدیریت شبکه‌های اجتماعی شما است. پس از عضویت در این شبکه می‎‌توانید پروفایل دیگر شبکه‌های اجتماعی خود را نیز به آن معرفی کنید و تنها به وسیله‌ی این ابزار کلیه‌ی شبکه‌‌های اجتماعی دیگر و پست‌هایی که در آن‌ها ارسال می‌شوند را مدیریت کنید.

اگر به دنبال وبلاگی هستید که بازاریابی شبکه‌های اجتماعی را به شما آموزش دهد، وبلاگ هوت سوییت بهترین گزینه برای شما است.

وبلاگ hootsuite۸)‌ وبلاگ شخصی Jeff Bullas

جف بالاس یکی از کارآفرینان دیجیتال، وبلاگ‌نویسان بازاریابی و سخنرانان مشهور جهانی است. وبلاگ او سرشار از نکات بازاریابی دیجیتال با زبانی ساده است. اگر می‌خواهید لیستی از نکات مهم در بازاریابی را پیدا کنید و به سادگی شروع به اقدام کنید، این وبلاگ می‌تواند یکی از بهترین گزینه‌ها برای شما باشد.

وبلاگ شخصی جف بالاس۹) وبلاگ Kissmetric

این وبلاگ بازاریابی نیز توسط نیل پاتل مدیریت می‌شود. یک وبلاگ فوق‌العاده ارزشمند در حوزه‌ی بازاریابی دیجیتالی که ایده‌های بسیار متنوعی در این وبلاگ موجود است. در این وبلاگ می‌توانید مطالبی در حوزه‌ی بازاریابی، برندینگ، سئو، آنالیتیکس و … پیدا کنید.

وبلاگ کیس متریک۱۰) وبلاگ فوربز

از دیگر وبلاگ‌های مشهور که می‌توانید اطلاعات خوبی از آن پیدا کنید، فوربز است. براساس ویکی‌پدیا فوربز شرکت رسانه‌ای و مجله آمریکایی است که در سال ۱۹۱۷ توسط بی. سی. فوربز تاسیس شد.

امروزه مجلهٔ فوربز هر دو هفته یک بار منتشر می‌شود و یکی از مشهورترین مجله‌های اقتصادی آمریکا و جهان بشمار می‌آید. مهم‌ترین رقبای فوربز، مجلهٔ فورچون و بلومبرگ بیزنس‌ویک می‌باشند.

وبلاگ فوربز

حال برویم سراغ وبلاگ‌های بازاریابی فارسی‌زبان که به صورت مداوم آپدیت و بروز می‌شوند. این وبلاگ‎‌ها براساس رتبه‌ی الکسا انتخاب شده‌اند.

۱۱) آموزش تحول محور شبتا

در وبلاگ شبتا ما همواره به دنبال این هستیم تا تخصصی‌ترین مطالب در حوزه‌ی بازاریابی را منتشر کنیم. در این وبلاگ می‌توانید در مورد انواع بازاریابی، بازاریابی دیجیتال، کارآفرینی، مدیریت و رهبری بخوانید. شبتا از حدود یک سال قبل به صورت مداوم مطالبی را در حوزه‌ی بازاریابی منتشر می‌کند. شبتا تلاش می‌کند با ارائه‌ی مطالب تخصصی، ارزشمند و باکیفیت بازاریابان را برای حل مسائل دشوار آماده سازد.

وبلاگ شبتا۱۲) وبلاگ بازاریابی آی بازاریابی

وبلاگ آی بازاریابی یکی از مشهورترین وبلاگ‌های فارسی‌زبان در حوزه‌ی بازاریابی است. آی بازاریابی حدود چندسالی می‌شود که به صورت مرتب مقالات و پادکست‌هایی را در حوزه‌ی بازاریابی منتشر می‌کند.

وبلاگ آی بازاریابی۱۳)‌ وبلاگ متمم

این وب‌سایت یکی از وب‌سایت‌های محبوب ایرانی است که حتما شما هم آن را می‌شناسید. در این وبلاگ اطلاعات بسیار ارزشمندی در رابطه با کسب‌وکار، بازاریابی، مدیریت و توسعه‎‌ی فردی آورده شده است. متمم مخفف عبارت “محل توسعه مهارت‌های من” و طرحی برای تولید محتوای فارسی با هدف ارتقاء سطح دانش و مهارت فارسی زبانان در نقاط مختلف ایران و جهان است. این وب‌سایت از سال ۱۳۹۲ در حال فعالیت است.