۱۰ عادت ساده که در میان همه کارآفرینان موفق جهان مشترک است

چرا برخی افراد روز به روز در زندگی خود رشد می‌کنند و هر روز پولدارتر و موفق‌تر می‌شود و در کنار آن‌ها بسیاری دیگر هستند که در تامین مخارج روزانه خود مانده‌اند و با زندگی دست و پنجه نرم می‌کنند؟‌ چه می‌شود که برخی در میان کارآفرینان موفق جهان دسته‌بندی می‌شوند و برخی دیگر هیچ یاد و خاطره‌ای ازشان باقی نمی‌ماند؟

۱۰ عادت ساده و عملی کارآفرینان موفق جهان

بدیهی است که موفقیت عوامل بسیاری داشته باشد، ولی مطمئنا یکی از مهم‌ترین عوامل موثر در آن عادات ما هستند. کارآفرینان موفق جهان همگی عادات مشترکی دارند که بصورت روزانه تکرار می‌کنند، تکرار این رفتارها آنقدری صورت گرفته است که این رفتارها را به کلی در آن‌ها نهادینه کرده است. در این مطلب به ۱۰ عادت مشترک در میان همه این کارآفرینان موفق می‌پردازیم.

عادت یک : همیشه بدنبال هدف مشخصی حرکت می‌کنند

کارآفرینانی که توانسته اند میلیون‌ها دلار سرمایه ایجاد کنند و بسیاری را مشغول به کار کنند مقاوم هست و در مقابل هرکسی که در مقابلشان باشد کوتاه نمی‌آیند. آن به وضوح می‌دانند که بدنبال چه چیزی هستند و همه فعالیت‌هایشان را راستای آن هدف انجام می‌دهند. این اهداف همه زندگی آن‌ها را فراگرفته است. آن‌ها همچنین گام به گام مراحل پیشرفته‌شان به سمت اهدافشان را اندازه گیری می‌کنند.

عادت دوم ‌: شکرگزار هستند

کارآفرینان موفق جهان دفتر شکرگزاری روزانه دارند. در این دفترچه کوچک شما بصورت روزانه همه اتفاقات خوب زندگی‌تان را یادداشت می‌کنید، از دریافت یک لبخند زیبا تا راه‌اندازی خط تولید جدید. هر چیزی که حس خوبی در شما ایجاد کرده باشد را می‌نویسید و نسبت به آن شکرگزار هستید.

اگر تمرکز روزانه خود را بر روی اتفاق‌های ناگوار بگذارید، مطمئن باشید که روز به روز تکرار خواهند شد.

عادت سوم : محسابه گر هستند

فقط زمانی می‌توانید بر روی پول‌های خود کنترل دقیق داشته باشید که توان مدیریتی جریان هزینه و درآمد خود را داشته باشید. این توان کلید اساسی در تصمیم‌گیری‌های قدرتمند برای کسب‌وکار است. کارآفرینان موفق جهان بیشتر از اینکه به فکر این باشند که پول از کجا بدست می‌آید به فکر این هستند که چگونه باید این جریان پول را هزینه کنند. 

عادت چهارم : هوشمندانه استخدام می‌کنند

طبیعی است که نمی‌توانید هر کاری را خودتان به تنهایی انجام دهید. افراد صحیح را برای جایگاه‌های کاری صحیح انتخاب کنید تا خودتان فرصت کافی برای کار روی موضوعی داشته باشید که فقط شما قادر به انجام آن هستید. تنها روش یافتن زمان بیشتر، به انجام رساندن امور توسط دیگران است، دیگرانی که به هوشمندی انتخاب شده‌اند.

عادت پنجم : پیروزی های خود را جشن می‌گیرند

مردان و زنان موفق از اینکه پیروز‌ی‌های واقعی خود را با اعتماد نفس بازگو کنند خجالت نمی‌کشند. برای پیروزی‌های خود ارزش قائل باشید، بزرگ‌ترین مشوق هرکسی در زندگی خود آن شخص است. با یک لیوان آبمیوه، با پرداخت پول به صندوق‌های خیریه، رفتن به نمایش مورد علاقه و یا هرکاری که از انجام دادنش لذت می‌برید خود را به خاطر دستاوردهایتان تشویق کنید.

این عادت تاثیر روانی بسزایی بر روی ضمیر ناخودآگاهتان خواهد گذاشت. ذهن شما بیشتر مایل به تکرار موفقیت‌ها خواهد شد چراکه می‌داند با انجام دادنشان تشویق می‌شود.

عادت ششم : ترس را به نیروی محرکه خود تبدیل می‌کنند

ترس عامل مهم و بزرگی در شکست و پیروزی ماست. هر کار بزرگی ترسناک است چرا که پذیرفتن مسئولیت‌های بزرگ ترس و استرس دارد. برخی این ترس را به دیوار بزرگی در مقابل خود تبدیل می‌کنند ولی کارآفرینان موفق جهان ترس را به نیروی محرکه قوی تبدیل می‌کنند که آن‌ها را به جلو می‌راند. ترسیدن و عقب کشیدن و یا پیش رفتن و نترسیدن هر دو انتخاب‌های مهم زندگی ما هستند.

عادت هفتم‌ : تفکر حل مسئله دارند

تفکر حل مسئله یکی از مهارت‌هایی است که اگر به عادت تبدیل شود به سرعت می‌تواند منجر به رشد شخصیتی و کسب‌وکار شود. این مهارت جزو ۲۰ مهارت برتر هر کارآفرین برای قرن آتی نیز آمده است. تمام کسب ‌و کارها با چالش ‌های مختلفی رو به رو هستند و فقط کارآفرینی با داشتن مهارت حل مسئله است که می تواند از این چالش‌های بیرون بیاید.

همواره به دنبال راه‌حل سوم باشید. همه چیز همیشه صفر و یک نیست و همین عادت که بتوانید راحلی برد/برد پیدا کنید قدرت پیش‌ران شما خواهد بود.

عادت هشتم : خودباور و با اعتماد بنفس هستند

گفتن این موضوع بسیار ساده تر از انجام دادن آن است. اعتماد به نفس واقعی (نه کاذب) نتیجه داشتن یک مسیر شفاف و قدرت نه گفتن است. بسیاری افراد در مقابل پیشنهادهای خاص مسیر خود را از یاد می‌برند و شخصیت‌های سستی دارند. و این تفاوت یک کارآفرین موفق و مردمان عادی است.

عادت نهم : بسیار مطالعه می‌کنند

کارآفرینان موفق جهان همواره در حال خواندن هستند. آن‌ها درباره بسیاری موضوعات اطلاعات کامل دارند. کار آن‌ها دانستن است  و دانستن نیاز به مطالعه دارند. کارآفرینان موفق جهان وقت خود را صرف مرور مطالب تکراری شبکه‌های اجتماعی نمی‌کنند و نظام‌مند و اصولی در موضوعات اقتصادی، اجتماعی، ادبیات، مدیریت، بازاریابی و … مجلات، وبلاگ ها و کتب را مطالعه می‌کنند.

کارآفرینان موفق جهان بسیار مطالعه می‌کنند
کارآفرینان موفق جهان بسیار مطالعه می‌کنند

عادت دهم : ورزش را در زندگی خود جدی می‌گیرند

تمامی مستندات ثابت کرده‌اند که ورزش باعث عملکرد بهتر مغز می‌شود. همچنین باعث جوان ماند اورگان‌های داخلی می‌شود و بیماری را به تعویق میاندازد. پس چرا نباید ورزش کرد؟‌ هیچ کارآفرینی دوست ندارد که فرصت‌های جدید را به خاطر مشکلات جسمی از دست بدهد و زندگی خود را در بستر بیماری به سر ببرد.

تکرار و تکرار و تکرار

این عادات را برای چهل روز آتی حفظ کنید. به تدریج به بخشی جداناشدنی از وجودتان تبدیل خواهند شد و در نهایت اگر روزی برای مثال چند صفحه کتاب نخوانده باشید تصور خواهید کرد که گمشده‌ای دارید.

برگرفته از مقاله‌ای در هافینگتون پست