ارائه‌ی تجربه‌ی خوب به مشتری

چرا شرکت‌ها باید روی بهبود تجربه مشتریان شان سرمایه‌گذاری کنند؟ (اینفوگرافیک)

این روزها واژه “مدیریت تجربه مشتری” که معادل عبارت Customer Experience Management است در خیلی از محافل تخصصی بازاریابی به طور مداوم مورد اشاره قرار می‌گیرد. به طور خلاصه تجربه مشتری تمامی آن احساس و تصویری است که از اولین لحظه شنیدن نام برند شما تا متصل شدن به کانال‌های فروش، خرید و حتی پشتیبانی پس از خرید نسبت به کسب‌وکارتان پیدا می‌کند.

مدیریت کردن تجربه مشتری نیز از آن حیث اهمیت زیادی دارد که در تصمیم به خرید اولیه، خرید مجدد و یا حتی توصیه شما به دیگران بسیار اثرگذار است.

در این اینفوگرافی که توسط گروه شبتا ترجمه شده است، اهمیت سرمایه‌گذاری برای بهبود تجربه‌ مشتری نشان داده شده است. طبق این مطالعه حدود ۵۵ درصد از مردم حاضرند یک کسب‌وکار را به خاطر خدمات به مشتریانِ فوق‌العاده‌اش به دوستان خود توصیه کنند. علاوه بر این، تحقیقات نشان می‌دهد که حدود ۸۲٪ از افراد کسب‌وکار با سازمان‌هایی که تجربه‌ی مشتری خوبی ندارند را متوقف کرده‌اند.

این اینفوگرافی نشان می‌دهد که چگونه ایجاد “تجربه‌ی خوب برای مشتریان” به کسب‌وکارها کمک می‌کند تا مشتریان جدیدی را از طریق بازاریابی دهان به دهان جذب کنند. در دنیایی که مشتری پادشاه است، اعتمادسازی ستون آن بوده و تجربه‌ی خوب مشتریان قبلی عامل ایجاد آن است.

در پایان اینفوگرافی نیز تعدادی از شرکت‌هایی که بهترین خدمات به مشتری را دارند معرفی کرده‌ایم، جستجوی فعالیت‌های این شرکت‌ها می‌تواند الهام‌بخش شما در بهبود تجربه‌ی مشتریان‌تان باشد.

چرا شرکت‌ها باید روی خدمات به مشتری سرمایه‌گذاری کنند؟ بهبود تجربه مشتریان
چرا شرکت‌ها باید روی خدمات به مشتری سرمایه‌گذاری کنند؟ بهبود تجربه مشتریان